«Ο σύγχρονος δεξιός οπορτουνισμός» - Συλλογικό
«Αναδρομή στο χώρο και το χρόνο»Κυριακή Γεροζήση
«Ιστορίες στοχασμού και αναψυχής»Βασίλης Λιόγκαρης
«Στο στόμα του λύκου»Παναγιώτης Παπασταύρου
«Τα μαξιλάρια της Ουρανούπολης» στο θέατρο «Βεάκη»
Στη φανταστική πολιτεία «Ουρανούπολη» βασιλεύει ο Αρπατίλαος (από τις λέξεις: Αρπάζω και Λαός). Με τους συμβούλους του Τίλιο Ξεφτίλιο, Βουλίμιο Βλήμα και Σαυρίλιο Βρισελιέ καταπιέζει σκληρά τους πολίτες. Πρέπει να δουλεύουν σκληρά και ακατάπαυστα. Η ανάπαυση και το παιχνίδι διώκονται. Οι αργίες καταργούνται. Ο,τι όμορφο καταστρέφεται, προς όφελος του Αρπατίλαου, ο οποίος ξέροντας το μίσος και το περιγέλιο των πολιτών, θέλει να εξαλείψει κάθε βούληση και σκέψη τους. Για να υποτάξει πλήρως το λαό, βάζει μπρος ένα σατανικό σχέδιο: να εξαφανίσει ακόμα και τα όνειρα του λαού της Ουρανούπολης. Επιβάλει εφιαλτικά μαξιλάρια αντί των πουπουλένιων που έφερναν ωραία όνειρα... Οι εφιάλτες που βλέπουν πια οι πολίτες ενισχύουν την ασυδοσία του και κάμπτουν κάθε ελπίδα αντίστασης. Επειδή όμως κανείς δεν μπορεί να πάρει τα όνειρά μας, με την καθοριστική συμβολή των παιδιών της Ουρανούπολης, η ιστορία αλλάζει ρότα...
Πρόκειται για υπέροχο, ευρηματικό παραμύθι, που με χιούμορ, φρεσκάδα, αλληγορική και χειμαρρώδη γλώσσα στιγματίζει την καταπίεση όχι μόνο της ανθρώπινης ζωής, αλλά και της σκέψης, του ονείρου.... Καταγγέλλει την εξουσία του πλούτου, που για τη διαιώνισή της απαιτεί την εξαφάνιση οτιδήποτε δημιουργικού και ωραίου. Διδάσκει ότι «το όνειρο κανείς δεν μπορεί να μας το πάρει» και ότι, τελικά, η ομορφιά, η ελπίδα, η αντίσταση θα νικήσουν το σκοτάδι...
Σκηνοθεσία - χορογραφία Βασίλης Μυριανθόπουλος, μουσική Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, σκηνικά - κοστούμια Χριστίνα Κωστέα. Τους ρόλους, με κέφι, φρεσκάδα και μεράκι ερμηνεύουν οι: Αντρέας Κωνσταντινίδης, Ζήσης Ρούμπος, Παύλος Σταυρόπουλος, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Κάτια Ζαρκάδα, Δημήτρης Τσέλιος, Νίκος Τσιάμης.
Η παράσταση, που αξίζει να τη δουν όλα τα παιδιά, αποτελεί τη φετινή πρόταση της «Πολιτιστικής Παρέμβασης» στον τομέα του παιδικού θεάτρου, όπου έχει σημαντική δράση τα τελευταία χρόνια.
Στον Πολιτιστικό Πολυχώρο «Μηχανική Καλλιέργεια» του Δήμου Νίκαιας φιλοξενείται (3-18/12) έκθεση χειροτεχνημάτων της Μ. Μητσίου με τίτλο «Μορφές από τις μέρες τις παλιές...». Θα λειτουργεί καθημερινά 11πμ-1.30μμ, και 6-9μμ.
Εκθεση αφιερωμένη στη μνήμη της επιμελήτριας της Εθνικής Πινακοθήκης, Αγγέλας Ταμβάκη, φιλοξενείται στην γκαλερί «Ερση» (Κλεομένους 4). Παρουσιάζονται έργα αγαπημένων της εικαστικών: Γ. Αμοργιανού, Ν. Ελευθεριάδη, Τ. Ζωγράφου, Α. Μαρκάκη, Κ. Προβατά κ.ά., συνοδευόμενα από το βιβλίο «Αγγέλα Ταμβάκη: Κριτικά κείμενα και Ελληνες Ναΐφ Δημιουργοί».
Οι Ελένη Τσαλιγοπούλου και Γιάννης Κότσιρας εμφανίζονται στην «Ανοδο Πειραιώς» (Παλλάντος 38 και Πειραιώς 183, 210 3468100). Μαζί τους είναι οι Μάνος Πυροβολάκης και Ραλλία Χρηστίδου. Για 60 βραδιές θα παρουσιάζουν ένα τετράωρο πρόγραμμα, με τραγούδια δίσκων τους και επιλογές από την ελληνική και ξένη μουσική σκηνή. Πέμπτη - Σάββατο (10.30 μμ), Κυριακή (8.30μμ).
Από παιδί, λάτρης του ρεμπέτικου τραγουδιού. Αργότερα συστηματικός ερευνητής της ιστορίας του, των συνθηκών δημιουργίας του, των επιφανών και αφανών «υπηρετών» του είδους και συγγραφέας τριών σημαντικών σχετικών μελετών («Ενας αιώνας λαϊκό τραγούδι», «Η τριλογία της Μουσικής 1 "Ελλήνων Μούσα Λαϊκή"», «Η τριλογία της Μουσικής 2 "Αδέσποτες μελωδίες"»). Ο λόγος γίνεται τώρα για το εικονογραφημένο, με άγνωστα φωτογραφικά ντοκουμέντα, νέο βιβλίο του δημοσιογράφου Ηλία Βολιότη - Καπετανάκη «Μάγκες αλήστου μνήμης (24 "ρεμπέτικα" πορτρέτα)» (371 σελ. έκδοση του περιοδικού «Μετρονόμος», 210-9703932). Ο συγγραφέας, αντιδρώντας στο σημερινό «λουστραρισμένο ηλεκτρονικό τέρας, πολύστροφο παραγωγό λυμάτων, σκουπιδοφάγο συνειδήσεων, που κατά αναιδή ευφημισμό αποκαλείται λειτούργημα δημοσιογραφικό», προειδοποιεί τον αναγνώστη ότι στο βιβλίο - «σπονδή στη μνήμη των "αφανών" που τ' άσματά τους είναι πάντα στα χείλη, κυρίως στην καρδιά μας» - θα δει «σάρκινες προσωπικότητες, όχι εικονική πραγματικότητα. Με αδυναμίες, γιατί όσο μεγαλύτερα πάθη και κουσούρια τόσο πιο ωραίο, διαχρονικό έργο, αρκεί μοναδικό ταλέντο να τα γονιμοποιεί». Μεταξύ των 24 πορτρέτων, υπάρχουν όλοι οι μεγάλοι και γνωστοί του ρεμπέτικου, αλλά και ελάχιστα γνωστοί. Το 25ο πορτρέτο παρουσιάζει την άγνωστη ιστορία του πρωτοπόρου καθηγητή Χημείας Γιώργου Κοντογεωργίου, κατασκευαστή του πρώτου ελληνικού ραδιοφωνικού δέκτη (1928), στο Βόλο.