Την πρώτη ατομική έκθεση της ζωγράφου Σύλβιας Λαϊου, φιλοξενεί από τις 23/1 (8μμ) η αίθουσα «Σκουφά» (Σκουφά 4). Πρόκειται για μια σειρά έργων που χαρακτηρίζονται από δυναμισμό, πλούσιο χρώμα και σχεδιαστική λιτότητα. Η δουλιά της ζωγράφου προσανατολίζεται στα σχήματα της φύσης και στην ανθρώπινη παρουσία, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην απόδοση των χρωμάτων και της προοπτικής. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 5 Φεβρουαρίου.
Στις 29/1 εγκαινιάζεται στην γκαλερί «Αργώ» (Μέρλιν 8), έκθεση έργων ζωγραφικής του Κώστα Χαραλαμπίδη. Με τις ζωγραφισμένες σελίδες από εφημερίδες και άλλα έντυπα και με την ανάλογη επιλογή τίτλων και κειμένων όπως και με τα άλλα στοιχεία που επιλέγει, ο ζωγράφος επιδιώκει να εκφράσει την πραγματικότητα, όπως ο ίδιος αισθάνεται ότι είναι. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 17 Φεβρουαρίου.
Avaton |
Από την έκθεση έργων του Αγ. Σαχίνη |
Ο Αγάπιος Σαχίνης ασχολείται επαγγελματικά με τη μαρκετερί από το 1974. Πρόκειται για μια τεχνική διακόσμησης επίπλων με λευκά φύλλα ξύλου και άλλων διακοσμητικών υλικών, η οποία εμφανίστηκε στην Ιταλία το 14ο αιώνα και στη συνέχεια εξαπλώθηκε στην Ευρώπη. Ο καλλιτέχνης αφομοίωσε τους κλασικούς ρυθμούς διακόσμησης των επίπλων και στη συνέχεια με τη δεξιοτεχνία του και κυρίως τη διάθεση για εξερεύνηση της τεχνικής του, οδηγήθηκε στη δημιουργία ανεξάρτητων έργων μαρκετερί σε ταμπλό. Τα έργα του Αγ. Σαχίνη εκτός από τον εξαιρετικό σχεδιασμό, τη μεγάλη ακρίβεια στην εκτέλεση και τον πλούτο των υλικών (ξύλο, χαλκός, ορείχαλκος, φίλντισι κλπ.) διακρίνονται και για τη διαρκή προσπάθειά του να δημιουργήσει καινούρια αισθητικά αποτελέσματα. Εργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει η Αρχαιολόγος - Ιστορικός της Τέχνης, Ελένη Στούμπου. Με την ευκαιρία της έκθεσης εκδόθηκε κατάλογος των έργων. Στην έκδοση, φιλοξενούνται μεταξύ άλλων, κείμενα των Αντώνη Σαμαράκη, Μίκη Θεοδωράκη, Κώστα Ζουράρι, Γιάννη Μπουτάρη, Απόστολου Παπαγιαννόπουλου, Γιώργου Μελίκη, οι οποίοι μιλούν για τον καλλιτέχνη και τον άνθρωπο.
Ο Αγάπιος Σαχίνης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1947. Συμμετείχε στο σπουδαστικό και εργατικό κίνημα από το 1962. Φυλακίστηκε για την αντιδικτατορική του δράση και απελευθερώθηκε το 1972. Σήμερα είναι Δημοτικός Σύμβουλος και επικεφαλής του Συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Αντεπίθεση Τώρα».
Η έκθεση έργων του θα διαρκέσει ως τις 28 του Φλεβάρη και θα λειτουργεί καθημερινά εκτός Δευτέρας από τις 9 το πρωί ως τη 1 το μεσημέρι. Το Σάββατο 5 - 9μ.μ. και την Κυριακή 9π.μ. - 1μμ.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον παγκόσμιο ελληνισμό, ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων, το Ιδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης» και ο Σύλλογος Ελλήνων εξ Αιθιοπίας, συνδιοργανώνουν ένα αφιέρωμα στην Ελληνική Κοινότητα της Αιθιοπίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο 1930-1960. Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν έκθεση με φωτογραφικό και λαογραφικό υλικό, καθώς και στρογγυλό τραπέζι. Η έκθεση θα λειτουργεί από 22/1 έως 30/1 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, ενώ τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 26/1 (7μμ). Θα ακολουθήσει (7.30μμ) στρογγυλό τραπέζι με θέμα: «Ελληνική Κοινότητα Αιθιοπίας και ο πνευματικός εκπρόσωπος Ανδρέας Λεντάκης».
Εγκαινιάζεται στις 24/1 (7.30μμ) στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μ. Μερκούρη» (Μεγίστης 18-20) στην Καλλιθέα, έκθεση έργων ζωγραφικής και γλυπτικής της Ρεγγίνας Κατσαΐτη.
Ενα νέο σύγχρονο πολιτιστικό κέντρο με το όνομα «Αθηναΐς» απέκτησε ο Βοτανικός, εκεί όπου κάποτε λειτουργούσε ένα εργοστάσιο μεταξουργίας. Ανήκει στον όμιλο Μαμιδάκη και κόστισε 4,5 δισ. δρχ. Οπως είπε σε συνέντευξη Τύπου η Μαριλένα Μαμιδάκη, στόχος του νέου, ιδιωτικού πολυχώρου είναι «να γίνει μία μικρογραφία της Αθήνας που όλοι ονειρευτήκαμε να ζήσουμε».
Η «Αθηναΐς» θα φιλοξενεί συνέδρια, ημερίδες, εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, καθώς διαθέτει πολυδύναμη υποδομή και έκταση περίπου 6.000 τ.μ.
Εξωτερικά διατηρήθηκαν τα στοιχεία της παλιάς φυσιογνωμίας του βιομηχανικού χώρου, όπου κυριαρχεί η πέτρα, το ξύλο και το σίδερο. Η εσωτερική δομή επικεντρώθηκε σε ένα «δρόμο», που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά όλου του κτιρίου και συνδέει τους χώρους.
Στην «Αθηναΐδα» θα λειτουργήσει, επίσης, το πρώτο Μουσείο Αρχαίας Κυπριακής Τέχνης στη χώρα μας, με μία από τις μεγαλύτερες συλλογές κυπριακών αρχαιοτήτων, η οποία αποτελεί τμήμα της συλλογής του Ιδρύματος Πιερίδη. Το μουσείο θα είναι επισκέψιμο σε έναν περίπου μήνα και θα παραμένει ανοιχτό μέχρι το βράδυ. Στο πωλητήριο θα διατίθενται αντικείμενα τέχνης και αντίγραφα μουσειακών ειδών. Στον πρώτο όροφο του κτιρίου, ένας χώρος με γυάλινη οροφή θα διαμορφώνεται και σε θερινό σινεμά. Εκεί θα φιλοξενηθεί (από τις 23/1) η έκθεση ζωγραφικής της Μισλίν Ροκμπίρν - Κόνερι, συζύγου του Σκοτζέζου ηθοποιού Σον Κόνερι. Στο ισόγειο του κτιρίου θα λειτουργούν το εστιατόριο «Βοτανικός» και το «Red».
«Νυχτερινός ποδηλάτης», έργο του Γ. Αδαμάκη |
«Η προσωπική μου αγωνία είναι η αγωνία του ακροβάτη που πασχίζει για κάτι όχι τόσο σπουδαίο για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας. Για τα πράγματα που μας φορτίζουν, μας ευχαριστούν, μας εγκλωβίζουν, μας ποδηγετούν, μας ευνουχίζουν. Ερευνώ την αναπηρία μας απέναντι σ' όλα αυτά». Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3/2.
Εγκαινιάζεται στις 2 του Φλεβάρη (8.30μμ) στην αίθουσα τέχνης «Παρατηρητής» (Π. Π. Γερμανού 25, Θεσσαλονίκη), έκθεση έργων του Παύλου Βασιλειάδη με τίτλο «"Χαράγματα αγάπης" - "Γραφές" - "Βιβλιοπωλείο"». Η έκθεση αποτελείται από δύο εγκαταστάσεις, τις «Γραφές», που θα παρουσιαστούν στην αίθουσα τέχνης και την εγκατάσταση «Βιβλιοπωλείο», που θα παρουσιαστεί στο χώρο του βιβλιοπωλείου «Παρατηρητής». Οι «Γραφές» είναι εγκαταστάσεις στο χώρο, οι οποίες γίνονται με αφορμή τις φωτογραφίες του λευκώματος «Χαράγματα αγάπης», που κυκλοφορεί παράλληλα με την έκθεση στον «Παρατηρητή». Το λεύκωμα επιχειρεί, με έναν ιδιαίτερο τρόπο, μια φωτογραφική καταγραφή της ερωτικής ιστορίας της Θεσσαλονίκης, έτσι όπως αυτή απεικονίζεται στα «Χαράγματα αγάπης», που έγιναν πάνω στους κορμούς των δέντρων, στις λεύκες της Νέας Παραλίας, τα τελευταία 40 χρόνια. Τις φωτογραφίες του Π. Βασιλειάδη συνοδεύουν κείμενα του Χρίστου Ζαφείρη. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 17/2.