Σάββατο 26 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΚ
Στάση εργασίας τη Δευτέρα

Στάση εργασίας (9 το πρωί με 12 το μεσημέρι) και συγκέντρωση στις 9.30 το πρωί, τη Δευτέρα, αποφάσισε το Σωματείο Εργαζομένων του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) ΑΕ. Η συγκέντρωση θα γίνει στο υπουργείο Παιδείας, «όπου θα γίνει ημερίδα για τα σχολικά κτίρια με τη συμμετοχή της Διοίκησης του ΟΣΚ, δημάρχων και άλλων συναρμόδιων υπουργείων», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Οι εργαζόμενοι του ΟΣΚ επισημαίνουν «την ανησυχητική κατάσταση που διαμορφώνεται στη Δημόσια Παιδεία και ειδικότερα στη σχολική στέγη, με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική της επιχειρούμενης κατάργησης του ΟΣΚ, της μεταφοράς αρμοδιοτήτων του, τις γενικευμένες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Εδώ και πολύ καιρό είχαμε προβλέψει και προειδοποιήσει για τη δραματική επιδείνωση που θα προκύψει και στη σχολική στέγη από τον "Καλλικράτη"». Απαιτούν:

  • «Διασφάλιση και ενίσχυση του ρόλου και της λειτουργίας του ΟΣΚ ως αποκλειστικά δημόσιου φορέα για την απαλλοτρίωση - μελέτη- δημοπράτηση - επίβλεψη και εξοπλισμό των σχολείων.
  • Να σταματήσει κάθε ενέργεια κατάργησης του ΟΣΚ, μεταφοράς αρμοδιοτήτων του και παράδοσης του έργου μας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
  • Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων συναδέλφων. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα».
Αθώοι οι μαθητές του Διδυμότειχου

Αθωώθηκαν οι τέσσερις μαθητές - πρόεδροι των 15μελών συμβουλίων των Γυμνασίων και Λυκείων του Διδυμοτείχου, που δικάστηκαν χθες το πρωί στο Δικαστήριο Ανηλίκων της Ορεστιάδας, κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις το φθινόπωρο του 2009.

Από νωρίς το πρωί, έξω από το δικαστικό μέγαρο της Νέας Ορεστιάδας, είχαν συγκεντρωθεί αρκετοί εκπαιδευτικοί και μαθητές, σε ένδειξη συμπαράστασης στους κατηγορούμενους συμμαθητές τους, Επίσης, σπουδαστές του ΜΑΣ και εργαζόμενοι του ΠΑΜΕ. Οπως δήλωναν καθηγητές και μαθητές μετά την απόφαση του δικαστηρίου, «αυτή ήταν η τελευταία πράξη αυτής της απαράδεκτης δίωξης, ενώ κανένα "μαθητοδικείο" δεν πρόκειται να κάμψει τους μαθητές και σπουδαστές που αγωνίζονται για δημόσια και δωρεάν Παιδεία».

MotionTeam

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διαδήλωσαν οι έκτακτοι του ΤΕΙ

Μαχητική συγκέντρωση και πορεία στο κέντρο της πόλης πραγματοποίησαν χθες οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, μαζί με φοιτητές και σπουδαστές, κλιμακώνοντας τον αγώνα για την καταβολή των δεδουλευμένων που τους οφείλονται από τον Οκτώβρη, αλλά και ενάντια στη μετατροπή των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε «Ανώνυμες Εταιρείες». Εκπαιδευτικοί και φοιτητές συγκεντρώθηκαν στο Αγαλμα του Βενιζέλου και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, με ενδιάμεσο σταθμό την ΓΓ Μακεδονίας - Θράκης.

Οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ, μέσα από την τελευταία γενική τους συνέλευση, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας χθες Παρασκευή και τη Δευτέρα 28 Φλεβάρη, προκειμένου να μην εκφυλιστεί η εξεταστική. Τη Δευτέρα, επίσης, στις 11 το πρωί θα πραγματοποιήσουν νέα Γενική Συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν τις παραπέρα δράσεις τους.

ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Κοινό ψήφισμα για την Παιδεία

Οι Γραμματείες του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ στη Ζάκυνθο παρέδωσαν ψήφισμα στο Δήμο Ζακύνθου, για τις εξελίξεις και τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία και τις κοινές τους διεκδικήσεις για την «Παιδεία των λαϊκών αναγκών». Το ψήφισμα ήταν αποτέλεσμα της σύσκεψης των Γραμματειών, που έγινε στα τέλη του προηγούμενου μήνα.

Μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι «με βάση το ενιαίο πλαίσιο των Γραμματειών ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ αγωνιζόμαστε με επίκεντρο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, την εδραίωση της κοινωνικής συμμαχίας με προοπτική να αποσυρθούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όλες οι αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που ιδιωτικοποιούν την Παιδεία στο έπακρο, δημιουργούν το "νέο σχολείο" της αγοράς, ισχυροποιούν τη θέση των επιχειρήσεων μέσα στην εκπαίδευση και την έρευνα, ενισχύουν την ημιμάθεια και τις δεξιότητες έναντι της ολόπλευρης μόρφωσης και γνώσης, δημιουργούν νέους εργάτες χωρίς αγωνιστική συνείδηση, έτοιμους να κάνουν τα πάντα στο βωμό της κερδοφορίας των λίγων. Απομονώνουμε κάθε προσπάθεια των δυνάμεων του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και άλλων οπορτουνιστικών σχημάτων (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που με μαεστρία αποκρύπτουν την ουσία, λες και το ζήτημα είναι μόνο να δοθούν χρήματα και όχι η διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, η παρέμβαση χορηγών, η συνεχής υποβάθμιση των όρων διαβίωσης των εκπαιδευτικών».

Λύκειο προσανατολισμένο μόνο στις εξετάσεις

«Ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα» για τις πανελλαδικές εξετάσεις, σε ειδική ιστοσελίδα, παρουσίασε, χτες, το υπουργείο Παιδείας

Μια ιστοσελίδα με βοηθητικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για το σχολείο δεν αποτελεί αρνητική εξέλιξη. Το «πρόβλημα», όμως, ξεκινά όταν μια τέτοια διαδικασία εντάσσεται στο «κτίσιμο» μιας «νέας» αντίληψης στο σχολείο της «αγοράς», όπου το βιβλίο παραγκωνίζεται και αντικαθίσταται από το «ψηφιακό σχολείο». Η χτεσινή παρουσίαση του υπουργείου Παιδείας, με θέμα μια ιστοσελίδα με «Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα» για την προετοιμασία στις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση.

Η ιστοσελίδα, προς το παρόν, έχει βοηθήματα (ασκήσεις, βιντεοδιαλέξεις κ.ά.) για τρία μαθήματα («Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης», «Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» και «Αρχαία Ελληνικά - Φιλοσοφικός Λόγος») και απ' την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς θα προστεθούν τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας», η «Βιολογία Γενικής Παιδείας» και τα «Λατινικά».

Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, στην ομιλία της υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι τα παραπάνω βοηθήματα εξυπηρετούν ένα «σαφή στόχο: κάθε μαθητής της Γ' Λυκείου να μπορεί με ένα "χτύπημα" στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει», οποιαδήποτε ώρα θέλει κτλ. Στην ιστοσελίδα (www.study4exams.gr), όπου υπάρχουν τα «ψηφιακά βοηθήματα», το υπουργείο Παιδείας σπεύδει να διευκρινίσει ότι «δεν υποκαθιστούν σε καμιά περίπτωση την τακτική διδασκαλία στο σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», αλλά είναι «υποβοηθητικό υλικό»...

Πάντως, ακόμα και ανεξάρτητα απ' την κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας για το «νέο» σχολείο της «αγοράς», η συγκεκριμένη ιστοσελίδα δεν πρόκειται να «χτυπήσει» τα φροντιστήρια, όπως υποστηρίζεται. Το πιο πιθανό είναι να λειτουργήσει προσθετικά σε αυτά, ως ένα επιπλέον φροντιστήριο, ως ένας επιπλέον μοχλός που αυξάνει το άγχος και τον άκρατο ανταγωνισμό της διαδικασίας των εξετάσεων. Παράλληλα, γίνεται φανερός και μέσα από αυτά τα ψηφιακά προϊόντα ο προσανατολισμός του υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη μορφωτική διαδικασία του Λυκείου, προσδένοντάς το πιο στενά - και στη Γ' Λυκείου αποκλειστικά - με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Το «νέο Λύκειο» θα είναι αποκλειστικά και μόνο προσανατολισμένο στις εξετάσεις, θα είναι το ίδιο ένα φροντιστήριο, ενώ γενικότερα στο σχολείο της «αγοράς», το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες δε θα είναι ένα υποστηρικτικό μέσο, αλλά το «σούπερ μάρκετ» της διαφοροποίησης στα προγράμματα σπουδών.

Αυξημένες οι ανάγκες των πανεπιστημίων σε εργαστηριακό προσωπικό

Συνάντηση με το προεδρείο της Ομοσπονδίας Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού είχε χτες αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ

Συνάντηση με το προεδρείο της Ομοσπονδίας του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) των ΑΕΙ είχε χτες αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Τασία Τσατσούλη, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Βασικό πρόβλημα των εργαζομένων αυτής της κατηγορίας στα πανεπιστήμια είναι το γεγονός ότι εδώ και πάνω από δέκα χρόνια έχει ψηφιστεί νόμος που ορίζει τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη, αλλά στην πράξη δεν εφαρμόζεται, γιατί εκκρεμούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την εφαρμογή του. Οι εργαζόμενοι του ΕΤΕΠ είναι περίπου 1.000 πανελλαδικά, επισημαίνουν, όμως, ότι οι ανάγκες των πανεπιστημιακών εργαστηρίων είναι πολύ μεγαλύτερες και απαιτείται άμεσα να γίνουν σχετικές προσλήψεις. Παράλληλα, εκφράζουν φόβους ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, όπως αυτός αποτυπώνεται και στο νέο νόμο - πλαίσιο, είναι ένα μέρος της δουλειάς του ΕΤΕΠ στα εργαστήρια των πανεπιστημίων να φορτωθεί σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, στο πνεύμα της γενίκευσης των ελαστικών σχέσεων εργασίας και στα ΑΕΙ.

Η αντιπροσωπεία της ΚΕ της ΚΚΕ εξέφρασε την αλληλεγγύη της στα αιτήματα του ΕΤΕΠ και επισήμανε την ανάγκη οι σύλλογοι «από τα κάτω» να αναλάβουν δράση και να αντιπαλέψουν από κοινού με όλους τους εργαζόμενους την αντιδραστική επίθεση στην ανώτατη εκπαίδευση και συνολικότερα στη ζωή και στα δικαιώματα της λαϊκής οικογένειας.

ΛΑΡΙΣΑ
Θέλουν να διασπάσουν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης

Κοινή συνέντευξη Τύπου για το θέμα των συγχωνεύσεων έδωσαν χτες το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, η Ενωση Γονέων, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων και η Ενωση Γυναικών

Κάλεσμα αγώνα για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, απηύθυναν σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λάρισας, της Ενωσης Γονέων, του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων και της Ενωσης Γυναικών - μέλος ΟΓΕ. Οπως υπογράμμισαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου, το «πογκρόμ» κατάργησης σχολείων γίνεται με πρόσχημα την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καταγγέλλοντας ότι αποτελεί πρόκληση το επιχείρημα της κυβέρνησης πως καταργεί διθέσια και τριθέσια σχολεία δήθεν για παιδαγωγικούς λόγους.

Επιδιώκουν - επισημάνθηκε - να στοιβάξουν τα παιδιά σε πολυδύναμα σχολεία, που θα παράγουν μαζικά ευέλικτους, καταρτίσιμους εργαζόμενους, σχολεία που θα μπορούν να προσελκύουν χορηγούς. Η κατεύθυνση αυτή, από κοινού με τα 25άρια - 30άρια τμήματα, το δραματικό περιορισμό των διορισμών, τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, θα έχει δραματικές συνέπειες στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού. Τονίστηκε πως το σχολείο της «αγοράς», που κατασκευάζει η κυβέρνηση, δε θα είναι ενιαίο, άλλο πρόγραμμα σπουδών θα έχει το ένα σχολείο και άλλο το διπλανό. Τα βασικά μαθήματα θα διδάσκονται με κριτήριο τις «τοπικές» ιδιαιτερότητες και τη «χρηστική» τους αξία στην «αγορά», ενώ μαθήματα και δραστηριότητες που θα συνδέονται με την επιχειρηματικότητα θα ενισχυθούν ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα, ανοίγει περαιτέρω ο δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών, με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.

Και σημειώθηκε ότι στόχος διακηρυγμένος, μέσω «Καλλικράτη» και μνημονίου για την Παιδεία, είναι η μεταφορά σε επίπεδο Περιφέρειας του βασικού σχεδιασμού και της ευθύνης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η κυβέρνηση - υπογραμμίστηκε - επιχειρεί σε περιφερειακό επίπεδο να σπάσει τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να κάνει πράξη τη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων, να υψώσει νέα εμπόδια στη φοίτηση των παιδιών από το Δημοτικό Σχολείο, να κάνει τους γονείς συμμέτοχους της εμπορευματοποίησης και προσαρμογής του σχολείου στην αγορά.

Υπενθυμίζουμε ότι στο Νομό Λάρισας, όπως και γενικότερα στη Θεσσαλία πολλές δεκάδες είναι τα σχολεία που απειλούνται με συγχώνευση ή κλείσιμο, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο για τα Δημοτικά Σχολεία της Λάρισας, στη σχετική εισήγηση των προϊσταμένων γραφείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης περιλαμβάνονται 34 προτάσεις για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Αποκαλύπτονται οι δημοτικοί εκπρόσωποι της κυβέρνησης

Αποκαλυπτικά, για τη στάση των δημοτικών αρχών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ στην προώθηση των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων της κυβέρνησης, ήταν τα όσα συνέβησαν πριν τρεις μέρες στο δημαρχείο της Ηλιούπολης. Η δημοτική αρχή (ΠΑΣΟΚ) προσπάθησε με κάθε τρόπο να περάσει απόφαση συμφωνίας με τις συγχωνεύσεις σχολείων που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Παρόλο που γονείς, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι είχαν προχωρήσει σε κινητοποίηση, εκφράζοντας με κάθετο τρόπο την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις, η διοίκηση του δήμου επιδίωξε να πάρει την απόφαση! Η κυβέρνηση και τα στελέχη της σε κάθε χώρο (τοπική διοίκηση κ.α.) είναι αποφασισμένοι να περάσουν κάθε αντιλαϊκό μέτρο όπως και να έχει. Η απάντηση του λαϊκού κινήματος, για τα δικαιώματα των εργαζομένων και για το μέλλον των παιδιών τους, πρέπει να είναι αποφασιστική.

ΓΟΝΕΙΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αποφασισμένοι να εμποδίσουν τις συγχωνεύσεις

Με τον περιφερειάρχη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής Γ. Κουμέντο συναντήθηκαν χτες εκπρόσωποι Ενώσεων Γονέων της Περιφέρειας Πειραιά, καθηγητές, δάσκαλοι και εκπρόσωποι της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ. Στη συνάντηση ο περιφερειάρχης επιβεβαίωσε τις συγχωνεύσεις σχολείων στον Πειραιά με τις οποίες θα μειωθούν κατά 20 τα Δημοτικά Σχολεία, κατά δύο τα Νηπιαγωγεία και κατά 7 τα Γυμνάσια - Λύκεια.

«Το ζήτημα των συγχωνεύσεων», τόνισε ο Ηλίας Πατίδης, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ και του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, «δεν είναι στενά οικονομικό. Είναι πολιτικό και το ζήτημα είναι τι σχολείο θέλουν να δημιουργήσουν». Γονείς και εκπαιδευτικοί εξέφρασαν για μια ακόμα φορά την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και έκαναν σαφές πως με τους αγώνες τους στο δρόμο θα παλέψουν ώστε να μην υλοποιηθεί καμία συγχώνευση, καμία κατάργηση σχολείου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αγώνας για το σχολείο των λαϊκών αναγκών

Συλλαλητήριο διοργανώνουν την Τετάρτη 2 Μάρτη, στις 6.30 το απόγευμα στο Αγαλμα του Βενιζέλου, το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ, το ΜΑΣ και η ΟΓΕ

Σε αγώνα για να φύγουν οι επιχειρήσεις από τα σχολεία, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και το δικαίωμα των παιδιών τους στη δωρεάν και ενιαία μόρφωση καλούν το λαό οι Γραμματείες Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ. Οργανώνουν συγκέντρωση ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Παιδεία και καλούν όλους τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα να κάνουν δική τους υπόθεση αυτόν τον αγώνα.

Με ανακοίνωσή τους σημειώνουν: «Η πολύπαθη Παιδεία μας δέχεται νέα επίθεση από το ίδιο "μαύρο μέτωπο" κυβέρνησης - ΕΕ - ΣΕΒ για να προσαρμοστεί και να υπηρετήσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Ετσι το δικαίωμα για τη μόρφωση μετατρέπεται σε εμπόρευμα.

Αυτή την περίοδο η επίθεση αυτή εκδηλώνεται με τις συγχωνεύσεις των σχολείων, την αρχή εφαρμογής του προγράμματος "Διά βίου μάθησης" που αντικαθιστά τη βασική μόρφωση και γνώση με δεξιότητες, τη δραματική μείωση του κρατικού προϋπολογισμού κατά 22% για την Παιδεία, τη μετατροπή των ΑΕΙ - ΤΕΙ σε συνεργάτες και παραμάγαζα των εταιρειών. Εκδηλώνεται με την παύση πληρωμών οφειλών σε εκπαιδευτικούς από το Δημόσιο, την παύση των διορισμών εκπαιδευτικών, τις αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από δήμο σε δήμο κλπ.

Ολες οι αλλαγές ετοιμάζουν το σχολείο της αγοράς ή το "καλλικρατικό" σχολείο όπου το σχολείο θα μετατραπεί σε καταρτιστήριο δεξιοτήτων και θα εξοβελιστεί η βασική μόρφωση των παιδιών. Συρρικνώνονται έτσι και καταργούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας και το σχολείο θα αναζητά πόρους από εταιρείες - χορηγούς που θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία αλλοιώνοντας τα εκπαιδευτικά προγράμματα και το χαρακτήρα του σχολείου».

ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Αντιδράσεις για το παρόν και το μέλλον των σχολείων

Μεγάλες αντιδράσεις και αγανάκτηση έχει προκαλέσει σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς στο Δήμο Ηρακλείου, αλλά και σε ολόκληρο το νομό το ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολείων κατά το 1/4 αυτών, της μείωσης του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού με ταυτόχρονη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, της περικοπής χρημάτων για τη μεταφορά μαθητών, της απαξίωσης έως και κατάργησης των ειδικών σχολείων κ.ά.

Ηδη, γονείς και μαθητές στο δημοτικό σχολείο των Ανω Ασσιτών πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη, δηλώνοντας αποφασισμένοι να προχωρήσουν και σε δυναμικότερες αντιδράσεις, αν η κυβέρνηση επιμείνει στις συγχωνεύσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες για το Δήμο Ηρακλείου το δημοτικό σχολείο Ανω Ασσιτών θα συγχωνευτεί με τις Κάτω Ασσίτες, της Καρκαδιώτισσας και του Καλού με το Δημοτικό του Προφήτη Ηλία, της Αυγενικής στο Βενεράτο και το νηπιαγωγείο του Βενεράτου θα το μεταφέρουν στην Αυγενική.

Για τα Γυμνάσια σε επίπεδο νομού πληροφορίες θέλουν το Γυμνάσιο Τυλίσσου να μεταφέρεται στα ήδη κορεσμένα σχολεία του Γαζίου με σοβαρές ελλείψεις αιθουσών, κτιριακών υποδομών. Συγκεκριμένα σε ένα κτίριο που στεγάζονται ήδη 950 παιδιά από το Γυμνάσιο και Λύκειο με κοινό αύλειο χώρο.

Ακόμα σχεδιάζουν την κατάργηση του Γυμνασίου του Πύργου ή του Τεφελίου με την προοπτική να μεταφερθούν στη μία ή στην άλλη περίπτωση οι μαθητές. Το Γυμνάσιο Μοχού που θα μεταφερθεί στα Μάλια. Πληροφορίες λένε ότι και το 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου οδεύει σε συγχώνευση με το αντίστοιχο των περιοχών Πλεκτά και Δειλινών.

Τα σχολεία δεν έχουν να πληρώσουν τη ΔΕΗ!

Την ίδια στιγμή και ενώ επικρατεί αυτός ο αναβρασμός, η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων στο Δήμο Ηρακλείου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω της μη καταβολής της 4ης δόσης για τις σχολικές επιτροπές που οφειλόταν από το 2010. Παρά το γεγονός ότι τελικά οι πιστώσεις εγκρίθηκαν, η δημοτική αρχή Ηρακλείου επικαλείται την άρνηση του επιτρόπου να δοθούν στις σχολικές επιτροπές, με τη δικαιολογία ότι πρόκειται για χρήματα παρελθούσης χρονιάς και μόνο αν ενταχθούν στον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2011 θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις πιστώσεις του 2011, που ένα μικρό μέρος θα δοθεί τώρα και τα υπόλοιπα αφού ενταχθούν στον προϋπολογισμό του δήμου.

Αυτό σημαίνει καθυστέρηση ακόμα και μέχρι τον Απρίλη, ενώ τα σχολεία παραμένουν χωρίς θέρμανση, αναλώσιμα υλικά, φως, νερό...

Για το λόγο αυτό πολλοί σύλλογοι γονέων, είτε πιεζόμενοι από τις Διευθύνσεις σχολείων, είτε αυτόβουλα για να δοθούν άμεσες λύσεις, αναγκάζονται να βάζουν από την τσέπη τους χρήματα για την αγορά πετρελαίου και την εξόφληση λογαριασμών της ΔΕΗ.

Την κατάσταση αυτή καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι Ηρακλείου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», καταθέτοντας πρόταση προς συζήτηση και απόφαση για την επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, χωρίς, ωστόσο, να γίνει δεκτή από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ο οποίος αρνήθηκε να τη βάλει στα θέματα ημερήσιας διάταξης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ