Αγωνιστική υποδοχή ετοίμασαν φοιτητές της Πανσπουδαστικής και μαθητές του Συντονιστικού Οργάνου Μαγνησίας, στον υφυπουργό Παιδείας Γ. Καλό, που επισκέφτηκε χτες το Βόλο για να παραβρεθεί σε άλλη μια φιέστα εγκαινίων σχολείου. Η επιχείρηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και διάφορων άλλων τοπικών κυβερνητικών παρατρεχάμενων να δημιουργήσουν εντυπώσεις με το κόψιμο της κορδέλας στο Μουσικό Λύκειο Βόλου, τελικά, απέτυχε, όταν οι φοιτητές και οι μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το σχολείο φωνάζοντας συνεχώς συνθήματα κατά της εφαρμοζόμενης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που μετατρέπει το λαϊκό δικαίωμα στη μόρφωση σε εμπόρευμα. Ιδιαίτερα, στο στόχαστρο των διαδηλωτών βρέθηκε η επικείμενη αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος σε βάρος της δημόσιας Παιδείας, αλλά και μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στο νομό και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, απαιτώντας να δοθούν άμεσα λύσεις.
Οσον αφορά, δε, στο Μουσικό Λύκειο, φωνάζοντας το σύνθημα «Θέλουμε σχολεία δημοκρατικά, κι όχι θερμοκήπια για μαθητές "φυτά"» κατήγγειλαν το αυταρχικό μέτρο που επιβλήθηκε από τη διεύθυνση του σχολείου στους μαθητές του, το οποίο τους υποχρεώνει να έχουν ομοιόμορφη και «ευπρεπή» ενδυμασία...
Με επιστολή του προς την εφημερίδα μας, ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη απαντά στο δημοσίευμα (12/2/2006) με τίτλο «Αντικομμουνιστική Αγωγή στα σχολεία», που αναφερόταν στο βιβλίο Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή της Γ` Γυμνασίου και σημείωνε ότι το βιβλίο γράφτηκε «επί ΠΑΣΟΚ και εκδόθηκε από τον Εκδοτικό Οργανισμό Λιβάνη».
Ο εκδοτικός οίκος επισημαίνει ότι: «Ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη δεν είχε καμιά απολύτως συμμετοχή στη συγγραφή του βιβλίου. Απλώς παρέσχε, κατόπιν διαγωνισμού, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο την εκδοτική του τεχνογνωσία. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, στη σελίδα 6 του συνοδευτικού "Τετραδίου", αναφέρεται συγκεκριμένα ότι ο Εκδοτικός Οργανισμός Λιβάνη είχε αποκλειστικά και μόνο την ευθύνη για την επιμέλεια, το σχεδιασμό του βιβλίου, την ηλεκτρονική σελιδοποίηση, την επεξεργασία εικόνας, τα φιλμ και το μοντάζ».
Τονίζει, ακόμα, ότι την αποκλειστική ευθύνη των κειμένων φέρουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι επιστήμονες οι οποίοι συνέγραψαν και υπογράφουν το βιβλίο, καθώς και οι επιστήμονες οι οποίοι αξιολόγησαν και έκριναν το βιβλίο ως εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του υπουργείου Παιδείας, ενώ κάνει σαφές ότι τόσο το συγκεκριμένο βιβλίο, όσο και το συνοδευτικό Τετράδιο «εκδόθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και όχι από τις εκδόσεις μας».
Διαφήμιση της φαρμακευτική εταιρίας χωρίς καμιά παιδαγωγική επεξεργασία, χαρακτήρισε το οπτικοακουστικό υλικό στέλεχος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Αλλη μία προκλητική κι απαράδεκτη εμπλοκή επιχειρήσεων συντελείται στο δημόσιο, κατά τα άλλα, εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας: Με τη χορηγία της φαρμακευτικής γερμανικής εταιρίας «Boehringer Ingelheim Hellas» (Μπόρινγκερ Ινγκελ Χάιν Ελλάς)μοιράστηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας εποπτικό υλικό σε CD Rom με θέμα: «Aids. Νικητής είναι η γνώση», στα Γυμνάσια, στα Λύκεια και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας. Το CD Rom που πρόκειται να φτάσει σε 350.000 μαθητές, συνοδεύεται από επεξηγηματική επιστολή υπογεγραμμένη από το δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Τσαρουχά, όπου καταγράφονται οι «αγαθοί» σκοποί της εταιρίας.
«Με τον τρόπο αυτό η Boehringer Ingelheim Hellas δείχνει για άλλη μία φορά ότι εκτός από το επιχειρηματικό της πρόσωπο διαθέτει κι ένα βαθιά κοινωνικό πρόσωπο. Αποδεικνύει, επίσης, την απόφασή της να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στον τομέα της πρόληψης που θα οδηγήσει στη δημιουργία υγειών σωματικά και ψυχικά πολιτών» σημειώνεται στη σχετική επιστολή του Κ. Τσαρουχά, σε μία προσπάθεια να εξωραΐσει τον εκμεταλλευτικό χαρακτήρα του κεφαλαίου. Το συγκεκριμένο υλικό έχει την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με ομόφωνες αποφάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου ως κατάλληλου (!) για ενημέρωση όλων των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Γεγονός που αποκαλύπτει τον αντιεκπαιδευτικό προσανατολισμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Υποτίθεται ότι αυτή η καμπάνια καλύπτει την ανάγκη ευαισθητοποίησης κι ενημέρωσης των νέων της χώρας πάνω στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής, όπως η ουσιοεξάρτηση και το Aids.
Η Γιώτα Βαρβαρίγου, εκπαιδευτικός στο 1ο Γυμνάσιο Χαριλάου Θεσσαλονίκης και μέλος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, που καλείται να διδάξει αυτό το υλικό στο μάθημα της Βιολογίας, επισημαίνει ότι με το CD Rom ουσιαστικά αναπαράγεται μία δημοσιογραφική έρευνα χωρίς εκπαιδευτικό χαρακτήρα με το επιστέγασμα της διαφήμισης της φαρμακευτικής εταιρίας. Η Γ. Βαρβαρίγου σχολιάζει σχετικά: «Το δημόσιο σχολείο χρειάζεται εποπτικό υλικό σε συνδυασμό με το πρόγραμμα, τα βιβλία και τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς. Αλλά όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό κι όχι με χορηγίες καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Είναι απαράδεκτο οι εταιρίες να διαφημίζονται στους μαθητές για το "βαθιά κοινωνικό τους πρόσωπο"(!), όπως γράφεται στην επιστολή του Κωνσταντίνου Τσαρουχά και στη διαφήμιση της φαρμακευτικής εταιρίας. Για ποιο κοινωνικό πρόσωπο μιλούν οι επιχειρήσεις, όταν απολύουν εργαζόμενους για κέρδος, εκμεταλλεύονται την εργασία τους με τον πιο ωμό τρόπο αλλά και τους καταναλωτές με την ακρίβεια των προϊόντων; Καλούμε, λοιπόν, τους καθηγητές να αντισταθούν σε αυτή την εισβολή και να διαφυλάξουν την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου».