Πέμπτη 12 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Με προβολές ταινιών, νεανικά γλέντια και πολλή μουσική, συνεχίζονται τις επόμενες μέρες οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό». Συγκεκριμένα, το πρόγραμμά τους έχει ως εξής:

Σήμερα Πέμπτη: Προβολή ταινίας «Τρία τραγούδια για τον Λένιν», ώρα 9.30 μ.μ.

Αύριο Παρασκευή: Γλέντι της Οργάνωσης των ΤΕΙ, ώρα 10.30 μ.μ.

Το Σάββατο 14/11: Μέταλ συναυλία με τα μαθητικά συγκροτήματα eternal flame, skullcrasher, homosapiens, ώρα 8 μ.μ.

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Αμεση κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό

Την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία του νομού και στις δομές ειδικής αγωγής όσον αφορά τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και βιβλία καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης, με ανακοίνωσή της.

Συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι λείπουν εκπαιδευτικοί ακόμη και για μαθήματα κατεύθυνσης. (Στην Ιθάκη και στα Μεσοβούνια Κεφαλλονιάς ακόμη δεν έχει διδαχθεί ούτε ώρα στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών», πανελλαδικά εξεταζόμενο για την τεχνολογική κατεύθυνση). Λείπουν εκπαιδευτικοί πληροφορικής, καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων σε όλα τα ΕΠΑΛ του Νομού ακόμη και για μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Υπάρχουν προβλήματα σχεδόν σε όλα τα σχολεία στην κάλυψη των μαθημάτων του τεχνικού - γραμμικού και ελεύθερου σχεδίου. Απουσιάζουν ακόμη φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί, οικιακής οικονομίας και καλλιτεχνικών.

Η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ, είναι τραγική: «Το ΚΕΔΔΥ δεν μπορεί να λειτουργήσει όχι την πενταμελή επιτροπή διάγνωσης που προβλέπεται αλλά ούτε καν την τριμελή (με την οποία λειτουργούσε πέρσι), ενώ το υπουργείο Παιδείας, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι υπεύθυνοι Ειδικής Αγωγής κινούνται στην κατεύθυνση των "λύσεων" - μπαλωμάτων. Ο ρόλος του ΚΕΔΔΥ στην υποστήριξη παραμερίζεται στην πράξη εντελώς. Στο ΕΕΕΕΚ λείπουν όλες οι τεχνικές ειδικότητες, το βοηθητικό προσωπικό, το νοσηλευτικό προσωπικό, ο ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός κ.ά. Το υπουργείο Παιδείας εξαίρεσε τους μαθητές της Α' τάξης ΕΕΕΕΚ από την παροχή Η/Υ, ενώ το ΕΕΕΕΚ ήταν κλειστό μέχρι τις 28 Σεπτέμβρη. Από τα τμήματα ένταξης, με την εξαίρεση του Γυμνασίου Κεραμειών που εξαγγέλθηκε από τη ΔΔΕ ότι θα λειτουργήσει άμεσα, δεν προγραμματίζεται καν να λειτουργήσει κανένα άλλο».

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ - ΚΙ υπογραμμίζει την ανάγκη «η κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μαζί με τις υποδομές και τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών να έρθει στο προσκήνιο μέσα από το μαζικό και συντονισμένο αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, μαθητές, καθηγητές) μαζί με τα εργατικά σωματεία του Νομού. Μαχητικά να διεκδικήσουμε τώρα όσα απαιτούνται για τη μόρφωση των μαθητών».

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σήμερα η παράσταση διαμαρτυρίας

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υγείας πραγματοποιούν σήμερα στις 2.30 μ.μ., συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στα Κέντρα Ειδικής Αγωγής, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ).

Διεκδικούν να πληρωθούν τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων στα Ιδρύματα Πρόνοιας και στα Κέντρα Ειδικής Αγωγής που παραμένουν απλήρωτοι για μήνες, να σταματήσουν οι γονείς να πληρώνουν με οποιοδήποτε τρόπο (τροφεία, έξοδα μεταφοράς, συνοδείας κλπ.) για τις ανάγκες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των παιδιών τους, απαγόρευση της επιχειρηματικής δράσης στον ευαίσθητο τομέα, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία, Πρόνοια, Ειδική Αγωγή κ.ά.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εγινε και η απαραίτητη συνάντηση με τον ΣΕΒ...

Η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας καλλιεργεί πρότυπα συμπεριφοράς, ομολογούν οι βιομήχανοι!

«Ο ΣΕΒ είναι έτοιμος να υποβάλει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα "μπολιάσματος" της Παιδείας μας με το πνεύμα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας». Το παραπάνω απόσπασμα είναι απ' την τοποθέτηση του ΣΕΒ στη χτεσινή συνάντηση που είχε η Εκτελεστική του Επιτροπή με την υπουργό Παιδείας. Οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου λένε τα πράγματα με το όνομά τους, αφού δε χρειάζεται να ελίσσονται για να δείχνουν ότι έχουν φιλολαϊκές προθέσεις. Η Α. Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση επανέλαβε, για πολλοστή φορά, ότι «στόχος είναι να προσχωρήσουμε γρήγορα σε ένα ενιαίο σύστημα που αφορά την πιστοποίηση και των φορέων κατάρτισης και των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Οι παραγωγικοί φορείς της χώρας μπορούν να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση», δείχνοντας την κατεύθυνση που θα έχει το σύστημα αυτό.

Ο σημαντικός «ρόλος» του ΣΕΒ στην Παιδεία περιγράφεται «ζωντανά» στο ...αποκαλυπτικό δελτίο Τύπου του ΣΕΒ, σύμφωνα με το οποίο: «Ο ΣΕΒ προτείνει την εισαγωγή του μαθήματος της επιχειρηματικότητας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με τη συνεργασία των ακαδημαϊκών και επιχειρηματικών φορέων. Η διδασκαλία της επιχειρηματικότητας καλλιεργεί την ευρύτητα αντίληψης, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα των νέων, διαμορφώνει δηλαδή πρότυπα συμπεριφοράς και δράσης που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές μιας σύγχρονης δυναμικής κοινωνίας». Φυσικά, επειδή δεν πρόκειται όλοι οι μαθητές να γίνουν επιχειρηματίες, αυτό που ομολογείται όταν γίνεται λόγος για «πρότυπα συμπεριφοράς» είναι ότι θέλουν οι αυριανοί εργάτες να σκέφτονται με βάση το συμφέρον των επιχειρηματιών κι όχι με βάση το δικό τους ταξικό συμφέρον ως εργάτες.

Ο ΣΕΒ θεωρεί ότι πρέπει «να προσαρμοστεί το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών με στόχο την ανάπτυξη ειδικοτήτων αιχμής που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας». Επίσης, προτείνει «να λειτουργήσει ουσιαστικά το Εθνικό Σύστημα Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση, το οποίο παίζει κρίσιμο ρόλο τόσο στη διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας όσο και στη διά βίου μάθηση». Τέλος, ζητά «να καθιερωθεί η άμεση συνεργασία των Γραφείων Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και ΤΕΙ με τις ίδιες τις επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η εμβέλεια και η αποτελεσματικότητα του θεσμού αυτού».Στην ουσία, ο ΣΕΒ ζητά να προχωρήσει πιο γρήγορα η πολιτική που εφαρμόζεται, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να αλωνίζουν, χωρίς προσχήματα, σε σχολεία και σχολές.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι διευθυντές δε δέχτηκαν να γίνουν καταδότες
  • Απάντησαν αρνητικά στην απαίτηση της Αστυνομίας να καταθέσουν, για να ασκηθούν διώξεις σε μαθητές των σχολείων που είναι σε κατάληψη
  • Στο πλευρό των μαθητών, γονείς, εκπαιδευτικοί και δημοτικοί σύμβουλοι

Συντονισμένη απάντηση, κόντρα στην προσπάθεια ποινικοποίησης του αγώνα των μαθητών του Λυκείου Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης που παλεύουν για αξιοπρεπείς συνθήκες μόρφωσης, έδωσαν χθες καθηγητές, γονείς, μαθητές και αιρετοί της Αυτοδιοίκησης. Οι διευθυντές του Γυμνασίου και του Λυκείου Καλοχωρίου κλήθηκαν προχθές από την Αστυνομία να καταθέσουν, προκειμένου να προχωρήσουν διώξεις εναντίον μαθητών, για την κατάληψη στο σχολικό κτίριο. Επέλεξαν, όμως, το δρόμο της αντίστασης, κόντρα στο ρόλο καταδότη που τους ζητούν να αναλάβουν και αρνήθηκαν να καταδώσουν τους μαθητές τους. Χθες μαθητές από το Γυμνάσιο και το Λύκειο, που συστεγάζονται, μαζί με γονείς, εκπαιδευτικούς, δημοτικούς συμβούλους, πραγματοποίησαν μαχητική πορεία στο Καλοχώρι, καταγγέλλοντας την επιχείρηση ποινικοποίησης του αγώνα και απαίτησαν εδώ και τώρα να δοθεί λύση στο πρόβλημα στέγασης του Λυκείου.

Σημειώνουμε ότι από πέρσι είναι έτοιμο το καινούριο σχολικό κτίριο που θα στέγαζε το Λύκειο Καλοχωρίου και θα απελευθέρωνε τα δύο σχολεία (Γυμνάσιο - Λύκειο) από την ασφυξία που δημιουργεί η συστέγασή τους. Το καινούριο κτίριο, όμως, δεν μπορούσε να λειτουργήσει γιατί δεν είχε ηλεκτρικό ρεύμα. Αυτή η αδιαφορία της ΔΕΗ κράτησε καιρό. Οι μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη του Σχολείου τους διεκδικώντας την αξιοποίηση του νέου κτιρίου.

Οι εισαγγελείς, όμως, δεν παρέμβηκαν για να εγκαλέσουν τους υπεύθυνους για την καθυστέρηση της λειτουργίας του νέου κτιρίου, όπως δεν παρεμβαίνουν όταν υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών και χάνονται διδακτικές ώρες, όταν απειλείται η υγεία των μαθητών από κτίρια - ερείπια... Παρεμβαίνουν, όμως, και δίνουν εντολές σε αστυνομικούς, όταν οι μαθητές παίρνουν την υπόθεση στα χέρια τους!

Ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Να σταματήσουν οι δικαστικές - αστυνομικές παρεμβάσεις στα σχολεία και η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, απαιτεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης. Με ανακοίνωσή του σημειώνει: «Στην Ελλάδα της Εθνικής Αντίστασης όπου οι καταδότες πρόδιναν αγωνιστές φορώντας κουκούλες, θέλουν να κάνουν θεσμό, και μάλιστα στο σχολείο, οι καθηγητές να καταδίδουν τους μαθητές τους που διεκδικούν το δίκιο τους».

«Ζητούμενο είναι οι νέοι να έχουν ψηλά το κεφάλι και να διεκδικούν το δίκιο τους. Ζητούμενο είναι να στέκονται δίπλα τους σ' αυτούς τους αγώνες οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, όλοι οι εργαζόμενοι.

Ομως, ακριβώς αυτό φοβούνται. Μήπως η νέα γενιά δεν ακολουθήσει το μονοπάτι του συμβιβασμού και της υποταγής, μήπως δεν ακολουθήσουν το πρότυπο του νέου που αποδέχεται τη μοίρα του.

Το σχολείο που δημιουργούν είναι το σχολείο της προετοιμασίας των αυριανών εργαζομένων για τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις δε θέλουν εργαζόμενους που έχουν ήδη μάθει να αγωνίζονται, αλλά ανθρώπους με σκυμμένο κεφάλι», επισημαίνει το ΠΑΜΕ που χαιρετίζει τη στάση των διευθυντών που αρνήθηκαν να καταδώσουν τα παιδιά των σχολείων τους, τους μαθητές που αγωνίζονται και τους γονείς και δημοτικούς συμβούλους που βρέθηκαν στο πλάι τους.

Το ΠΑΜΕ καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε διαδικασία δίωξης ή αστυνομικής παρέμβασης, να σταματήσει την τρομοκρατία των μαθητών και να δώσει λύσεις στα χρονίζοντα προβλήματα της εκπαίδευσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ