Για παράνομη και αντιδημοκρατική μεθόδευση αποκλεισμού των μισών περίπου διοριστέων καθηγητών που πέτυχαν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (24-9-2000) στις ειδικότητες Οικονομολόγων, Κοινωνιολόγων, Πτυχιούχων Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, κάνουν λόγο οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων. Καταγγέλλουν, επίσης, ότι άλλαξαν οι όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, με αποτέλεσμα πολλοί επιτυχόντες να μην έχουν τα νέα αυτά προσόντα που ένα χρόνο μετά την προκήρυξη ζητούνται, κινδυνεύοντας να βρεθούν έξω από τις τελικές λίστες διορισμού. Γίνεται λόγος για τη λεγόμενη παιδαγωγική επάρκεια που πρέπει να κατοχυρώνεται «με βεβαίωση σπουδών του οικείου τμήματος που αποφοίτησαν, από την οποία προκύπτει ότι έχουν διδαχθεί τουλάχιστον 12 μαθήματα παιδαγωγικής κατάρτισης».
Βέβαια, και η παραπάνω κατάσταση είναι ένα από τα αδιέξοδα και τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, που μέσα από τις οδηγίες που εφαρμόζουν αλλάζουν τη διαδικασία διορισμού εκπαιδευτικών, ώστε να διαμορφώσουν εκπαιδευτικό προσωπικό με ελαστικές σχέσεις και εύκολα χειραγωγήσιμο, υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, δηλαδή του κεφαλαίου. Τέτοια διαδικασία είναι η καθιέρωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, εκεί αποσκοπεί η αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, αλλά και η κατάργηση της επετηρίδας που το υπουργείο θέλει να τελειώσει σύντομα με νόμο που θα φέρει στη Βουλή. Για ακόμα μια φορά, προβάλλει η ανάγκη της πρότασης του ΚΚΕ για τη δημιουργία παιδαγωγικών πανεπιστημιακών σχολών, που, βέβαια, θα πατάνε στη βάση του δωδεκάχρονου υποχρεωτικού, ενιαίου δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους τους μαθητές.
Εκδήλωση για το λαϊκοδημοκρατικό αγώνα στην Αγιάσο της Λέσβου διοργανώθηκε στο πλαίσιο του 1ου Κάμπινγκ της ΚΝΕ στο νησί
Συνεχίζονται καθημερινά οι πλούσιες δραστηριότητες στο κάμπινγκ της ΚΝΕ. Ξεχωριστή στιγμή της παραμονής στη Μυτιλήνη ήταν η εκδήλωση προς τιμήν του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου, που πραγματοποιήθηκε στην Αγιάσο την Τετάρτη το βράδυ.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με τη διήγηση μιας μάχης από το Γιώργο Σκούφο, στο ίδιο σημείο που έγινε η μάχη, λίγο κάτω από το χωριό της Αγιάσου. Στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι πραγματοποίησαν πορεία. Οι κόκκινες σημαίες ξεχύθηκαν στα όμορφα στενά της Αγιάσου. Τα συνθήματα αντηχούσαν, ενώ ο κόσμος ανταποκρινόταν εγκάρδια χαιρετώντας, φωνάζοντας, χειροκροτώντας. Λίγο αργότερα μετά από μια βόλτα στα παραδοσιακά δρομάκια ξεκίνησε η εκδήλωση.
Εκ μέρους του ΚΣ της ΚΝΕ χαιρέτισε ο Γιώργος Καλύβας δίνοντας το στίγμα ότι η νέα γένια προχωρώντας και ακολουθώντας τα βήματα των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης θα συνεχίσει να αγωνίζεται για μια καλύτερη κοινωνία για το σοσιαλισμό. Ακολούθησε αναφορά στην ιστορία του Δημοκρατικού Στρατού Λέσβου και της Αγιάσου ιδιαίτερα: «Η Μυτιλήνη ήταν το μόνο νησί του Αιγαίου που κρατήθηκε ολότελα ΕΑΜικό. Τα Χριστούγεννα του 1944 σύσσωμος ο λεσβιακός λαός κατέβηκε στα μπλόκα της Μυτιλήνης και απέτρεψε την απόβαση των "μαύρων" του Turnpull. Η νέα κατοχή ματαιώθηκε. Η Αγιάσος βρέθηκε στην πρώτη γραμμή των αγώνων καθόλη την περίοδο της ΕΑΜοκρατίας».
Ωστόσο η πιο συγκινητική στιγμή, που μικροί και μεγάλοι βούρκωσαν από συγκίνηση, ήταν όταν ανακοινώθηκαν ένα - ένα τα ονόματα των 34 νεκρών από την Αγιάσο. Ταυτόχρονα αντήχησε το «παρών», δίνοντας το νόημα πως όλοι ζουν γι' αυτά για τα οποία αγωνίστηκαν και έδωσαν τη ζωή τους. Στο άκουσμα του «επέσατε θύματα» τα χέρια υψώθηκαν σε γροθιά.
Στο τέλος της εκδήλωσης η ΚΟ Αγιάσου πρόσφερε στην οργάνωση της ΚΝΕ ένα πήλινο παραδοσιακό πιάτο, καθώς και ένα μαρτυρολόγιο των νεκρών της Αγιάσου στον κάθε Κνίτη ξεχωριστά για να μάθουμε και να θυμόμαστε τους ηρωικούς αγώνες του νησιού.
Στην Καρδαμύλη Μεσσηνίας, στη Ζαχάρω Ηλείας και στα Επισκοπιανά Κέρκυρας ταξιδεύει σήμερα το 27ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή».
Συγκεκριμένα, σήμερα Παρασκευή η εκδήλωση στην Καρδαμύλη Μεσσηνίας, θα πραγματοποιηθεί στις 9 το βράδυ και θα ασχοληθεί με την «παγκοσμιοποίηση». Η εκδήλωση που έχει προγραμματιστεί στη Ζαχάρω Ηλείας, θα ξεκινήσει στις 8.30 το βράδυ, με θέμα: «Η δράση της ΚΝΕ στο κίνημα της νεολαίας». Στις 9 το βράδυ θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση στην Κέρκυρα, στο χωριό Επισκοπιανά, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην «Παιδεία».
Αύριο Σάββατο θα πραγματοποιηθεί και το κεντρικό Φεστιβάλ στη Μυτιλήνη, στις 9 το βράδυ, στα Τσαμάκια, κάτω από το Κάστρο της Μυτιλήνης. Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στα προβλήματα που βιώνει σήμερα η νεολαία, αλλά και το πώς θα συμβάλλει αυτή, ώστε να αναπτυχθούν αντιστάσεις για να ανατραπεί αυτή η πολιτική που τσαλαπατά τα όνειρα και τα δικαιώματά της. Ομιλητές της εκδήλωσης θα είναι ο Γιάννης Ποσοτίδης, μέλος της Γραμματείας της ΚΕ του ΚΚΕ και ο Θέμις Γκιώνης, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.
Στην Κάλυμνο η εκδήλωση έχει οριστεί για το Σάββατο 11 Αυγούστου. Την ίδια μέρα εκδήλωση έχει προγραμματιστεί και στη Λάρυμνα.
Επίσης, την ίδια μέρα ξεκινά και το κεντρικό διήμερο του Φεστιβάλ στη Ζάκυνθο. Ετσι, το Σάββατο και την Κυριακή 11 και 12 του Αυγούστου, θα πραγματοποιηθεί στη Ζάκυνθο, στην πλατεία Σολωμού στις 9 μ.μ., με θέμα «Καταδίκη των ΝΑΤΟικών επεμβάσεων στα Βαλκάνια». Τη δεύτερη μέρα, την Κυριακή, κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Παναγιώτης Σοφός, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
Την Κυριακή εκδηλώσεις έχουν επίσης προγραμματιστεί να γίνουν στα Καμένα Βούρλα και στη Στυλίδα.
Στον απόηχο του φετινού μαραθώνιου των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές, διαρκώς έρχονται στην επιφάνεια τα αδιέξοδα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Ξεχωριστή θέση, για τις ιδιαίτερες δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν πολύ περισσότερο από τους άλλους μαθητές, έχουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όπως έχουν επισημάνει πολλές φορές οι φορείς των γονέων αυτών των παιδιών.
Η πρώτη δυσκολία στις φετινές εξετάσεις είχε σχέση με την ίδια την κατανομή των παιδιών στα εξεταστικά κέντρα, που οδήγησε πολλά από αυτά τα παιδιά να περιμένουν αρκετή ώρα για να εξεταστούν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ΠΔ 86/2001 ορίζονται δύο κατηγορίες «φυσικώς αδυνάτων» μαθητών. Εκείνων που εξετάζονται μόνο γραπτά στις εξετάσεις, δηλαδή των μαθητών εκείνων «που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)». Εκείνων που εξετάζονται μόνο προφορικά στις εξετάσεις, δηλαδή «μαθητές τυφλοί και όσοι πάσχουν από σοβαρές διαταραχές στην όραση, μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση εξαιτίας μόνιμης ή παροδικής σωματικής βλάβης και μαθητές των οποίων η επίδοση δεν μπορεί να ελεγχθεί με γραπτή διαδικασία, λόγω ειδικής διαταραχής του λόγου (δυσλεξία)». Σχετικά με την προφορική εξέταση ήρθε να προστεθεί επείγουσα εγκύκλιος στην οποία σημειώνεται ρητά ότι «σε καμία περίπτωση δε δικαιολογείται από τις ανωτέρω διατάξεις η προφορική εξέταση μαθητών που πάσχουν από ασθένειες, οι οποίες ενδεχομένως προκαλούν υπόνοιες ανάγκης ιατρικής στήριξης κατά τη διάρκεια της εξέτασης»...
Παρ' όλα αυτά και στα 17 «ειδικά» Εξεταστικά Κέντρα του νομού Αττικής επικρατούσε ανομοιογένεια, αφού όπως διαπιστώθηκε, εκτός από τα παιδιά που έχουν δυσλεξία ή σωματική βλάβη ή σοβαρή διαταραχή στην όραση, εξετάζονταν προφορικά και παιδιά με άλλες παθήσεις, όπως μεσογειακή αναιμία, διαβήτη και άλλα και παιδιά που έφεραν την ένδειξη «εξ αλλοδαπής». Οι πρόεδροι των εξεταστικών κέντρων δήλωσαν αναρμόδιοι, αφού όπως υποστήριξαν «οι καταστάσεις των «φυσικώς αδυνάτων» μαθητών στέλνονται από τις Νομαρχίες».
Αλλο ένα στοιχείο που προκύπτει είναι ότι ενώ προβλέπεται με σχετική Εγκύκλιο, η συμμετοχή καθηγητών «με ειδίκευση στη δυσλεξία ή γενικά στις μαθησιακές δυσκολίες με πιστοποιημένη σχετική επιμόρφωση» στις Εξεταστικές Επιτροπές, κάτι τέτοιο δεν εφαρμόζεται.
Ωστόσο τα προβλήματα δε σταμάτησαν εκεί. Σε «Συμπληρωματικές οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης δυσλεξικών μαθητών» που δόθηκαν προς όλα τα εξεταστικά κέντρα της χώρας, επισημαίνονταν στις παραγράφους 2 και 8 η ανάγκη να φέρουν οι εξεταστές καρτελάκι με το ονοματεπώνυμό τους και να διαβάζονται οι ερωτήσεις/ εκφωνήσεις των μαθημάτων από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το περιεχόμενό τους. Ομως μια μέρα πριν την έναρξη των εξετάσεων, νέα εγκύκλιος του υπουργείου καταργούσε τις παραπάνω παραγράφους και καλεί «τους εξεταστές να μην τις λάβουν υπόψη τους». Σε όλο αυτά έρχεται να προστεθεί και ο δυσλειτουργικός τρόπος με τον οποίο διεξάγονται οι εξετάσεις (μεγάλη διάρκεια παραμονής τους στα εξεταστικά κέντρα) που έχει σαν αποτέλεσμα την κούραση και την ταλαιπωρία των παιδιών, η μη δυνατότητα επανεξέτασής τους.