Πέμπτη 8 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Νομοτελειακό και αναπόφευκτο

Παπαγεωργίου Βασίλης

Το υλικό λέγεται DETO STOP και υποτίθεται πως είναι αντιεκρηκτικό. Τοποθετείται, δηλαδή, στα ρεζερβουάρ όλων των θωρακισμένων οχημάτων του στρατού, με στόχο να μην εκραγεί το ντεπόζιτο, όταν αυτό θα χτυπηθεί από κάποιο βλήμα. Επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ έγινε προμήθεια τέτοιου υλικού, ύψους 80 εκατ. ευρώ, από μια εταιρία, της οποίας πρόεδρός είναι κάποιος Γ.Α. Μητσοτάκης, παρά τη διαφωνία της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Στην πράξη αποδείχτηκε, ότι το υλικό αυτό «όχι μόνο δεν ωφελεί, όχι μόνο δεν παίζει κανένα θετικό ρόλο αλλά αντιθέτως, από ό,τι έχει αποδειχθεί μέχρι τώρα με πορίσματα αρμοδίων υπηρεσιών του στρατού, προξενεί και τεράστια βλάβη και ζημιά και μειώνει την αξιοπιστία των μέσων μας», όπως παραδέχτηκε τις προάλλες ο υφυπουργός Αμυνας, Ι. Λαμπρόπουλος, όταν έφερε το θέμα στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ, Λ. Κανέλλη.

Να πούμε, ότι η περίπτωση είναι ενδεικτική του τρόπου, που γίνονται οι εξοπλισμοί των Ενόπλων Δυνάμεων και γενικότερα οι προμήθειες του δημοσίου; Σίγουρα, έτσι είναι, αλλά προτιμάμε, να πούμε, ότι το προαναφερόμενο περιστατικό είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά σε όλα όσα ανάλογα γίνονται. Οταν οι κυβερνώντες διακηρύσσουν σε όλους τους τόνους την πίστη και την προσήλωσή τους στην αγορά, την «ιδιωτική πρωτοβουλία» και την ανταγωνιστικότητα, είναι νομοτελειακό και αναπόφευκτο κάθε συναλλαγή (προμήθειες, έργα, κλπ., κλπ.) να εξυπηρετεί και να αβγαταίνει τα επιχειρηματικά κέρδη. Είτε νόμιμα είτε παράνομα, περισσότερο ή λιγότερο σκανδαλωδώς.

Τι να πει...

Συνεχίστηκε και χτες η συζήτηση γύρω από τις παραβάσεις που εντόπισε ο ΕΦΕΤ στην επισήμανση που φέρουν οι συσκευασίες του γάλατος, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να πρωτοστατεί, στη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών. Εκεί διαφήμισε αρκούντως το έργο του ΕΦΕΤ και το ενδιαφέρον της κυβέρνησης γύρω από θέματα προστασίας καταναλωτή. Πανέτοιμος ήταν, δε, να επαναλάβει στοιχεία σχετικά με διάφορες κατά καιρούς υποθέσεις παραπλάνησης καταναλωτών που δημοσιοποιήθηκαν, για πρόστιμα που επιβλήθηκαν κλπ.

Βέβαια, όταν ρωτήθηκε εάν οι καθημερινές αποκαλύψεις για διατροφικά σκάνδαλα προβληματίζουν την κυβέρνηση, σχετικά με τη σκοπιμότητα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που διέπει την αγορά, φάνηκε να αιφνιδιάζεται. «Οπου χρειάζεται να διορθωθεί το θεσμικό πλαίσιο, βεβαίως θα διορθωθεί», ψέλλισε.

Και τι να πει, δηλαδή, ο άνθρωπος; Οτι είναι δυνατό η ΝΔ σήμερα - ή το ΠΑΣΟΚ μέχρι χτες - να αλλάξει ριζικά τις διακηρύξεις και την πολιτική της για «ελεύθερη αγορά» και να ανατρέψει τις ίδιες τις κυβερνητικές επιλογές που γεννούν τα διατροφικά σκάνδαλα, την παραπλάνηση των καταναλωτών και την κερδοσκοπία;

Αποκαλυπτικές συμπτώσεις (1)

Πράγματι, ορισμένες φορές, κάποιες συμπτώσεις είναι ιδιαίτερα εύγλωττες και αποκαλυπτικές.

Σύμπτωση πρώτη: Τη μέρα, που στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής συζητείται το νομοσχέδιο για τις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων και η κυβερνητική πλειοψηφία αρνείται το αίτημα της αντιπολίτευσης να καταθέσει ο γγ Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, Γ. Ζορμπάς, η κυβέρνηση ανακοινώνει την αποχώρηση του πρώην εισαγγελικού λειτουργού από την προαναφερόμενη θέση και την τοποθέτησή του ως προέδρου στη νέα εθνική αρχή, για την καταπολέμηση του ξεπλύματος «βρώμικου» χρήματος. Κι όλ' αυτά, παρότι πολλά έχουν ήδη γραφτεί και λεχθεί, για διαφωνίες του κ. Ζορμπά με πλευρές του νομοσχεδίου και την πανάκριβη αγορά των 40 νέων μαχητικών αεροσκαφών. Παρά το γεγονός, επίσης, ότι η ίδια κυβέρνηση εμφάνιζε, πριν δυόμισι χρόνια, ως κίνηση μεγάλης εμβέλειας και εγγύηση του αναγκαίου ελέγχου και διαφάνειας, την τοποθέτηση του κ. Ζορμπά στη θέση του γγ Εξοπλισμών. Τώρα, και ο πρώην εισαγγελέας φεύγει, και η θέση πάει για κατάργηση. Ούτε καν τα «φύλλα συκής» δεν αντέχει η πολιτική της πολύμορφης εξυπηρέτησης των «μεγάλων συμφερόντων» και της διαπλοκής - νόμιμης και παράνομης...

Αποκαλυπτικές συμπτώσεις (2)

Σύμπτωση δεύτερη: Το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας, την ώρα που ο πρώην πρόεδρος της ΔΕΗ, Ιωάννης Παλαιοκρασσάς, έλεγε όσα έλεγε, περί διαπλοκής και «εθνικών προμηθευτών», που λυμαίνονται τη ΔΕΗ, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα ενός μεγάλου διαγωνισμού, τον οποίο, για μια ακόμη φορά, κέρδισε η εταιρία ΜΕΤΚΑ - συμφερόντων Μυτιληναίου. Πρόκειται για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποθείωσης καυσαερίων στη μονάδα 3 της Μεγαλόπολης, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Πού βρίσκεται το «μυστικό»; Οπως αποκαλύπτουν χτεσινές και, μάλιστα, φιλοκυβερνητικές εφημερίδες («Καθημερινή» και «Χώρα»), στη διακήρυξη του διαγωνισμού υπήρχε φωτογραφικός όρος (επί ποινή αποκλεισμού), που ζητούσε από τις όποιες εταιρίες συμμετάσχουν στο διαγωνισμό να εγγυηθούν, για την καλή λειτουργία του ταινιόδρομου, που θα μεταφέρει την παραγόμενη λάσπη από την αποθείωση στο χώρο απόθεσης. Σημειώστε, επίσης, ότι ο ταινιόδρομος έχει εγκατασταθεί από το 1997, από τη ΜΕΤΚΑ, η οποία είναι και η μόνη, που μπορεί «προνομιακά» να εγγυηθεί για την καλή λειτουργία του. Κι έτσι, οι άλλες εταιρίες αποκλείστηκαν από το διαγωνισμό, αφήνοντας τη ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, ως μοναδικό διεκδικητή και, τελικά, αποδέκτη του έργου.

Ολ' αυτά, επαναλαμβάνουμε, την ίδια μέρα, που έγιναν οι καταγγελίες του κ. Παλαιοκρασσά, που η κυβέρνηση παρείχε πλήρη κάλυψη στον υπουργό Ανάπτυξης, Δ. Σιούφα, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξανάλεγε, για πολλοστή φορά, ότι η μάχη κατά της διαπλοκής συνεχίζεται αμείωτη...

Εγκληματική πολιτική

Την εγκληματική πολιτική που ακολουθείται και στον τομέα του σιδηροδρόμου, έφερε ξανά στην επικαιρότητα ο τραγικός θάνατος του μηχανοδηγού του ΟΣΕ, στο σιδηροδρομικό σταθμό των Αφιδνών. Πρόκειται για το δεύτερο θανατηφόρο περιστατικό, με θύμα σιδηροδρομικό, σε διάστημα μόλις λίγων ημερών. Είχε προηγηθεί ο άδικος χαμός μηχανοδηγού του ΟΣΕ στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, στα τέλη του περασμένου μήνα.

Οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, κατά την πάγια και προσφιλή τους τακτική, έσπευσαν και αυτή τη φορά να αποδώσουν το νέο εργατικό έγκλημα, σε «ανθρώπινο λάθος»! Ακόμα και αν παραδεχτεί κανείς τον αστήριχτο ισχυρισμό των ιθυνόντων του ΟΣΕ, ότι δηλαδή ένας ακόμα έμπειρος μηχανοδηγός του Οργανισμού έχασε τη ζωή του από δικό του «ανθρώπινο λάθος», σίγουρα οφείλει να αναζητήσει απάντηση και στο ουσιώδες ερώτημα «τι φταίει και τα τελευταία χρόνια όλο και πληθαίνουν τα... ανθρώπινα λάθη» σε έναν Οργανισμό, που όσο... εκσυγχρονίζεται, θυσιάζει όλο και περισσότερες ανθρώπινες ζωές;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνουν τα ίδια τα στοιχεία. Ιδού τι λένε: Στον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και οι διορισμένες απ' αυτές διοικήσεις, εφάρμοσαν μια πολιτική, με μοναδικό κριτήριο το μεγαλύτερο επιχειρηματικό όφελος. Με κεντρική φιλοσοφία «εκσυγχρονισμός σημαίνει γρήγορα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη», έκλεισαν σταθμούς, πύκνωσαν δρομολόγια, μείωσαν το προσωπικό «πρώτης γραμμής» (μηχανοδηγούς, σταθμάρχες, κλειδούχους). Ταυτόχρονα, καθιέρωσαν και «μπόνους» όταν το τρένο φτάνει στην ώρα του στον προορισμό του, ασκώντας και με αυτό τον τρόπο πίεση στους μηχανοδηγούς να καλύπτουν «πάση θυσία» τους χρόνους, ανεξάρτητα από τις όποιες ενδιάμεσες ή άλλες καθυστερήσεις υπάρξουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια το προσωπικό του ΟΣΕ έχει μειωθεί από 9.340 άτομα, σε 7.900 άτομα σήμερα. Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στους νευραλγικούς κλάδους των μηχανοδηγών, των σταθμαρχών και των κλειδούχων. Επακόλουθο αυτών των ελλείψεων, φυσικά, είναι η εντατικοποίηση της εργασίας. Αρκεί να επισημανθεί ότι ο ΟΣΕ οφείλει χιλιάδες μέρες ρεπό στους εργαζόμενους «πρώτης γραμμής». Με άλλα λόγια σήμερα ένας μηχανοδηγός του ΟΣΕ υποχρεώνεται να εργάζεται πολλές μέρες χωρίς ρεπό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στον τομέα της ασφάλειας.

Αλλος παράγοντας στην πρόκληση ατυχημάτων είναι η σιδηροδρομική επιδομή και υποδομή (συστήματα ασφαλείας, τηλεδιοίκηση κλπ.). Στο συγκεκριμένο τμήμα μεταξύ Αθηνών - Οινόης, τα φωτοσήματα έχουν σταματήσει να λειτουργούν εδώ και εννιά χρόνια και η επικοινωνία μηχανοδηγού - σταθμάρχη γίνεται μόνο με ραδιοτηλέφωνα.

Ολα αυτά, βέβαια, εκείνο που αποκαλύπτουν, είναι ότι πίσω από το κάθε... «ανθρώπινο λάθος» καμουφλάρεται η ακολουθούμενη, από τις κυβερνήσεις και διοικήσεις του ΟΣΕ, εγκληματική πολιτική και στο σιδηρόδρομο. Μια πολιτική που πλήττει καίρια την ασφάλεια των δρομολογίων. Που δε διστάζει να «θυσιάσει» ακόμα και ανθρώπινες ζωές, προκειμένου να εφαρμόσει την πολιτική των λεγόμενων «αναδιαρθρώσεων». Και όσο εφαρμόζεται αυτή η εγκληματική πολιτική, όλο και θα πληθαίνουν τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, όλο και θα θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές.

Την ασφάλεια και την πραγματική εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, μπορεί να την εγγυηθεί μόνο και αποκλειστικά ο 100% δημόσιος ΟΣΕ, σ' ένα δημόσιο τομέα συγκοινωνιών, ο οποίος θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα υπόκειται σε εργατικό - λαϊκό έλεγχο. Μόνο που αυτό απαιτεί άλλη πολιτική και λαϊκή εξουσία.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

Τα ανταγωνιστικά...

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ, περί του ανταγωνισμού, που λύνει όλα τα προβλήματα και, μάλιστα, προς όφελος της οικονομίας και των εργαζομένων, επαναλήφθηκε προχτές. Τούτη τη φορά, όμως, από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών και γι' αυτό σημειώνουμε το γεγονός. Πώς να το κάνουμε, ο άνθρωπος γνωρίζει από πρώτο χέρι το ρόλο και τη λειτουργία του επιχειρηματικού ανταγωνισμού...

Ο ανταγωνισμός είναι το μοναδικό εργαλείο, που μπορεί να διασφαλίσει στον καταναλωτή χαμηλές τιμές και ποιότητα, είπε ο κ. Κυριακόπουλος και για το λόγο αυτό ζήτησε την παραπέρα διευκόλυνση και ενίσχυσή του. Ας δούμε, λοιπόν, τι γίνεται στην πράξη:

Ενας χώρος, όπου υπάρχουν οι απαιτούμενες από τον κ. πρόεδρο συνθήκες και λειτουργεί ο επιχειρηματικός ανταγωνισμός είναι αυτός της παραγωγής και εμπορίας γαλακτοκομικών προϊόντων. Οι τιμές, όμως, μόνο χαμηλές δεν είναι. Το αντίθετο συμβαίνει. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα πληρώνουμε το ακριβότερο γάλα σε όλη την ευρωένωση. Κι ας μη μιλήσουμε για την ποιότητά του...

Από την άλλη, τα κέρδη των γνωστών μονοπωλίων του χώρου, όπως και των σούπερ μάρκετ, που εμπορεύονται τα προϊόντα τους, είναι ήδη τεράστια και κάθε χρόνο αυξάνονται ακόμη περισσότερο.

Και δε συμβαίνουν μόνον αυτά. Με δικαιολογία την ενίσχυση της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας, αντιδραστικοποιούνται οι εργασιακές σχέσεις και παίρνονται διάφορα μέτρα, ώστε να γίνει ακόμη φτηνότερη η εργατική δύναμη και να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων.

Με την ίδια δικαιολογία, επίσης, πολλαπλασιάζονται τα κάθε λογής «κίνητρα», προνόμια και «διευκολύνσεις», που παρέχουν οι εκάστοτε κυβερνώντες προς τους κεφαλαιοκράτες. Παροχές, που έχουν κόστος και, βέβαια, πληρώνονται κι αυτές από τους εργαζόμενους και το λαό. Χώρια, τα όσα γίνονται σε βάρος του περιβάλλοντος και πάλι, χάριν της ενίσχυσης της επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας.


Παπαγεωργίου Βασίλης

Με δυο λόγια, η διαβόητη ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων μεταφράζεται στην πολύμορφη ενίσχυση της κερδοφορίας τους, σε βάρος των εργαζομένων και του λαού γενικότερα. Αυτό σημαίνει στην πραγματικότητα κι όλα τ' άλλα είναι παραμύθια...

Ναυτεργάτες ή πράκτορες του ΝΑΤΟ;

Παπαγεωργίου Βασίλης

Στο δελτίο ναυτιλιακής ενημέρωσης που κυκλοφορεί η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών ανάμεσα σε μνημόσυνα, ειδήσεις φορολογικού και άλλου χαρακτήρα παρατίθεται και το παρακάτω κείμενο:

«Νατοϊκό Ναυτιλιακό Κέντρο (Nato Shipping Center - N.S.C) το οποίο λειτουργεί ήδη πειραματικά, υλοποιεί τη συνεργασία της διεθνούς ναυτιλίας με τις αρμόδιες αρχές της Ατλαντικής Συμμαχίας με σκοπό τη συγκέντρωση ναυτιλιακών πληροφοριών και την παροχή οδηγιών προς τους πλοιάρχους σε περιόδους κρίσεων ή πολεμικών ενεργειών.

Συγκεκριμένα, το Νατοϊκό Ναυτιλιακό Κέντρο συγκεντρώνει πληροφορίες που παρέχονται σε εθελοντική βάση από τα εμπορικά πλοία και συνθέτει τη ναυτιλιακή εικόνα που επικρατεί σε μια ορισμένη γεωγραφική περιοχή.

Επί του παρόντος, η συγκέντρωση πληροφοριών περιορίζεται στο χώρο της Μεσογείου και αφορά στην κίνηση των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ μέχρι το Γιβραλτάρ, ενώ διευκρινίζεται ότι η όλη διαδικασία βρίσκεται στα πλαίσια της νομιμότητας τα οποία έχουν αποδεχτεί τα κράτη - μέλη της Συμμαχίας. Για το θέμα ενημερώθηκαν σχετικώς οι πλοίαρχοι των ελληνικών πλοίων».

Τι ακριβώς συμβαίνει; Ξέραμε ότι παλιότερα η ΚΥΠ ζητούσε από τους Ελληνες πλοιάρχους που προσέγγιζαν λιμάνια σοσιαλιστικών χωρών να καταγράφουν διάφορα στοιχεία. Τώρα φαίνεται πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια γενίκευση αυτής της χαφιέδικης διαδικασίας. Κι αυτό το περί «πλαισίων νομιμότητας» που έχουν αποδεχτεί τα κράτη - μέλη του ΝΑΤΟ, σε ποιες συμφωνίες παραπέμπει; Ξέρουμε ότι η ναυτιλία αντιμετωπιζόταν πάντα από το ΝΑΤΟ ως το 4ο όπλο του. Τούτο, μέχρι τώρα, αφορούσε κυρίως τη χρήση του «Νατοϊκού» εμπορικού στόλου σε διαμετακομίσεις. Τώρα, φαίνεται να εντάσσονται ευθέως τα ίδια τα πληρώματα στην πολεμική μηχανή.

Τοκογλύφοι...

Παλιά τους τέχνη κόσκινο, που λέει κι ο λαός μας. Για τις τράπεζες μιλάμε, οι οποίες, με αφορμή την πρόσφατη άνοδο των βασικών επιτοκίων κατά 0,25% από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), σπεύδουν να αναπροσαρμόσουν αναλόγως και τα δικά τους επιτόκια. Κι όπως συμβαίνει πάντα, ενώ ανεβάζουν τα επιτόκια των παρεχομένων δανείων στο ίδιο ποσοστό με την ΕΚΤ, αυξάνουν σε μικρότερο ποσοστό ή κρατούν σταθερά τα επιτόκια των καταθέσεων, με συνέπεια να μεγαλώνει ακόμη περισσότερο η «ψαλίδα» και η καταλήστευση των λαϊκών εισοδημάτων.

Με τον «αέρα» του «Moody's»

Οι φόροι και τα τέλη, που πληρώνουν οι δημότες, θα ανέλθουν στο 70% των εσόδων. Οσο για το τεχνικό πρόγραμμα, θα βασιστεί στη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, δηλαδή, στην ανάθεση και το ξεπούλημα έργων και υπηρεσιών στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο με τη σειρά του θα τα φορτώσει όλα - μαζί και τα κέρδη του - και πάλι στους δημότες. Αυτός είναι με δυο λόγια, ο προϋπολογισμός του δήμου της Αθήνας, για το 2006, που ψηφίστηκε τις προάλλες από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Ενας προϋπολογισμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της γενικότερης πολιτικής σκληρής μονόπλευρης λιτότητας σε βάρος των εργαζομένων, της παραπέρα προώθησης και εφαρμογής των αντιδραστικών αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις, της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης έργων και υπηρεσιών, ώστε να γίνουν κι αυτοί αντικείμενο άμεσης και άγριας εκμετάλλευσης από τους κάθε λογής κεφαλαιοκράτες.

Κι αν χρειαστούν ακόμη περισσότερα χρήματα, η δημοτική αρχή έχει κι άλλο... ατού. Διαθέτει πιστοποιητικό πιστοληπτικής ικανότητας Α2 του διεθνούς καπιταλιστικού οργανισμού «Moody's». Εχει «πρόσωπο» στις τράπεζες, δηλαδή, και ευελπιστεί να πάρει κι άλλα δάνεια με «χαμηλά» επιτόκια. Λες και οι τράπεζες είναι φιλανθρωπικοί οργανισμοί... Λες και τα όποια δάνεια δε θα φορτωθούν κι αυτά στις πλάτες των δημοτών...

Στο στόχαστρο η Λευκορωσία

Δε χάνει καιρό - απ' ό,τι φαίνεται - η νέα γερμανική κυβέρνηση και ετοιμάζεται να παίξει περισσότερο ενεργητικό ρόλο στη διεθνή ιμπεριαλιστική εκστρατεία ενάντια στην «τρομοκρατία» και επιβολής της «δημοκρατίας». Κι όπως όλα δείχνουν, έχουν βάλει στο στόχαστρο τη Λευκορωσία και την κυβέρνησή της. «Ο Λουκασένκο είναι ο τελευταίος δικτάτορας της Ευρώπης», σημείωσε με έμφαση, τις προάλλες, ο χριστιανοδημοκράτης βουλευτής της CDU, Γκέοργκ Σίρμεκ. Την ίδια ρήση χρησιμοποιεί συχνά πυκνά και η υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Κοντολίζα Ράις. Ο Γερμανός βουλευτής, όμως, προχώρησε και άλλο, τονίζοντας ότι πρέπει να είναι στόχος της γερμανικής εξωτερικής πολιτικής η παράδοση του καθεστώτος Λουκασένκο.

Ταυτόχρονα, διάφορες «δεξαμενές σκέψης» στη Γερμανία προτείνουν τη μεγαλύτερη «υποστήριξη δημοκρατικής αλλαγής», συναντήσεις μεταξύ δυτικών πολιτικών και αντιπροσώπων της λευκορωσικής αντιπολίτευσης, κλπ. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε γνωστό στο γερμανικό Τύπο ότι μετά από πρόσκληση της γερμανικής πρεσβείας στο Μινσκ, Δυτικοί πολιτικοί συναντήθηκαν με τον υποψήφιο της αντιπολίτευσης Αλεξάντερ Μιλίνκεβτς. Αυτά για όσους αναρωτιούνται ακόμα, πώς οργανώνονται οι λεγόμενες «βελούδινες επαναστάσεις».

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Κι άλλα ΝΑΤΟικά όπλα

Νέα πακέτα εξοπλιστικών προγραμμάτων έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα και όλα μαζί να εντάξουν τη χώρα πιο ενεργά στο νεοταξικό σύστημα, υποθηκεύοντας ακόμη περισσότερο το μέλλον του ελληνικού λαού.

Ενα μακάβριο «γαϊτανάκι» με νέους εξοπλισμούς έχει ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια και συνεχίζεται με όλο και πιο γρήγορους ρυθμούς. Στην παρούσα φάση επί τάπητος βρίσκεται η αγορά 40 νέων μαχητικών αεροσκαφών τύπου «F-16» από τους Αμερικανούς, και διαφόρων άλλων οπλικών συστημάτων, ενώ το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθούν από το ΚΥΣΕΑ τα δύο νέα πενταετή εξοπλιστικά προγράμματα, για τη δεκαετία 2006-2015, που σύμφωνα με την πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου Αμυνας η δαπάνη ανέρχεται στα 25 δισ. ευρώ.

Η υπόθεση αυτή, δεν αφορά μόνο τις διαδικασίες προμήθειας των νέων οπλικών συστημάτων, με την εξυπηρέτηση των συμφερόντων και των κερδών των μονοπωλιακών εταιριών παραγωγής και εμπορίας οπλικών συστημάτων. Αλλά έχει σχέση κυρίως με το τι πραγματικά υπηρετούν και σε ποια σχέδια και ιμπεριαλιστικούς τυχοδιωκτισμούς ενάντια σε άλλους λαούς, εμπλέκουν τη χώρα. Η υπόθεση των εξοπλισμών βγάζει στην επιφάνεια ορισμένες μεγάλες αλήθειες για το ρόλο της καπιταλιστικής Ελλάδας στην ιμπεριαλιστική δράση και τη συμμετοχή της σ' αυτήν, γεγονός που απαιτεί και τα ανάλογα όπλα. Είναι συστατικό μέρος δράσης των κυβερνήσεων της ελληνικής πλουτοκρατίας, όλων των πολιτικών της εκπροσώπων, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των συμφερόντων της.

Ο θόρυβος που προκαλούν τα ανταγωνιστικά συμφέροντα, γύρω από τη μία ή την άλλη επιλογή οπλικού συστήματος, λειτουργεί περισσότερο σαν πέπλο συγκάλυψης της ουσίας. Παραβλέπεται το γεγονός, ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη μεταξύ των χωρών του ΝΑΤΟ στις κατά κεφαλή στρατιωτικές δαπάνες και μεταξύ των τριών πρώτων ανάμεσα σε όλες τις χώρες του κόσμου στις εισαγωγές όπλων. Συσκοτίζεται το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα εξοπλιστικά πρόγραμμα είναι στα πλαίσια των ΝΑΤΟικών σχεδιασμών. Περνάει απαρατήρητο το ότι ένας τεράστιος πλούτος της χώρας θυσιάζεται στο βωμό των πολυεθνικών του πολέμου. Πλούτος που θα μπορούσε άνετα να καλύψει τις λαϊκές ανάγκες και να δαπανηθεί σε ειρηνικούς σκοπούς, που θα επέφεραν μακροχρόνια οφέλη.

Ομως, η μεγάλη αλήθεια που συστηματικά θάβεται, είναι ότι οι συγκεκριμένοι εξοπλισμοί δε συνδέονται με τις πραγματικές αμυντικές ανάγκες της χώρας. Αντίθετα υπηρετούν την αλλαγή του χαρακτήρα των Ενόπλων Δυνάμεων, την απομάκρυνσή τους από το δόγμα προάσπισης των συνόρων και της εθνικής ανεξαρτησίας και τη μετατροπή τους σε τμήμα των στελεχωμένων με μισθοφόρους πολυεθνικών δυνάμεων επιβολής της νέας ιμπεριαλιστικής τάξης πραγμάτων. Και όλ' αυτά μαζί είναι σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων.

Η υπόθεση των εξοπλισμών, αποτελεί έναν ακόμη κρίκο που πρέπει να αξιοποιήσει το λαϊκό κίνημα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Συνδέεται με το πολιτικό πρόβλημα της χώρας και τους δυο δρόμους εξέλιξης. Αυτόν που υπηρετεί τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό και αυτόν του λαού. Επομένως συμφέρον του λαού είναι να συσπειρωθεί στο δικό του κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και της εξουσίας που την ασκεί, για τη δική του εξουσία.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ