Παρασκευή 20 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Στα μονοπώλια λιμενικές και άλλες υποδομές

Σε σχετική ημερίδα μίλησε χτες ο Γ. Στουρνάρας. Δρομολογημένη η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ λέει ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Η κινέζικη «Cosco» πάτησε πόδι στο λιμάνι του Πειραιά και τώρα ζητάει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, ανταγωνιστικά προς άλλα μονοπώλια
Η κινέζικη «Cosco» πάτησε πόδι στο λιμάνι του Πειραιά και τώρα ζητάει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, ανταγωνιστικά προς άλλα μονοπώλια
Προσκλητήριο για την ιδιωτικοποίηση νευραλγικών υποδομών, ειδικότερα για τα κύρια λιμάνια της χώρας ΟΛΠ και ΟΛΘ, καθώς και για τα περιφερειακά λιμάνια, την Εγνατία Οδό, το διεθνή αερολιμένα της Αθήνας, τα ΕΛΤΑ κ.ά. έστειλε ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας στο πλαίσιο ημερίδας του «Euromoney», με θέμα τις «ιδιωτικοποιήσεις και επενδύσεις». Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό χτες, οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» ενδιαφέρονται να εξαγοράσουν σε «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη θυγατρική εταιρία «Rosco» και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για τα οποία, κατέθεσαν την αρχική αίτηση ενδιαφέροντος.

Καλύτερος κράχτης και κίνητρο για τους «επενδυτές» είναι η εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική, η διαμόρφωση φθηνότερων εργατών, μέσω και της «δημοσιονομικής προσαρμογής». Ο υπουργός Οικονομικών διαφήμισε στους «επενδυτές» τα λεγόμενα πρωτογενή πλεονάσματα, υπογραμμίζοντας πως «ποτέ σε περίοδο ειρήνης μια χώρα δεν έχει πετύχει τόσο μεγάλη προσαρμογή».

Στο μεταξύ, όπως ενημέρωσε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας τους δημοσιογράφους, στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαδικασίες από την κυβέρνηση και την ΕΕ για την παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας. Η ολοκληρωτική παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στο κινεζικό μονοπώλιο COSCO εξαρτάται από το αν θα δοθεί η τελική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο φιλικό διακανονισμό με τον ΟΛΠ. Ο Μ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε ότι σε περίπτωση που δεν εγκριθεί ο φιλικός διακανονισμός, τότε θα πωληθεί το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή, η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών θα προχωρήσει με κάθε τρόπο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η ΕΕ έχει θέσει 23 ερωτήματα για το φιλικό διακανονισμό που πρέπει να δικαιολογήσουν «γιατί πρέπει να γίνει αυτή η συμφωνία και πώς θα γίνει». Οπως σημείωσε, τις απαντήσεις θα τις δώσουν οι δύο εταιρίες και θα τις έχει σήμερα. Πρόκειται για διαδικασίες που αφορούν τα συμφέροντα και τους ανταγωνισμούς των πολυεθνικών που ορέγονται το λιμάνι, κόντρα στην ανάγκη για λιμενικές υποδομές στην υπηρεσία της εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ