Τρίτη 28 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στα όριά τους πληρώματα και καράβια

Συνεχείς βλάβες και εξαντλητικά ωράρια για τα πληρώματα μαρτυρούν το καθεστώς της ασυδοσίας των εφοπλιστών στις γραμμές του Αιγαίου

Για τα χειρότερα προειδοποιούν τα απανωτά ναυτικά ατυχήματα και οι βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία, ταχύπλοα και συμβατικά, και ενώ βρισκόμαστε στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου! Από το περασμένο Σάββατο μέχρι και χτες, 4 ταχύπλοα βγήκαν «εκτός» από βλάβες, ενώ το αποκορύφωμα ήταν στο ταχύπλοο ακτοπλοϊκό πλοίο «SUPER JET», που του έφυγαν εν πλω λαμαρίνες! Επίσης πλήθος ερωτημάτων προκαλεί το γεγονός ότι το Σάββατο το βράδυ αποφεύχθηκε παρά τρίχα η σύγκρουση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ» με ρυμουλκό κοντά στο νησάκι Αγιος Γεώργιος στο Σούνιο.

Ολα τα περιστατικά έρχονται να αναδείξουν το αλισβερίσι μεταξύ εφοπλιστών και ελεγκτικών αρχών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και ότι συνολικά η ασυδοσία που εξασφαλίζει στους εφοπλιστές η αντιλαϊκή πολιτική αποτελεί εκρηκτικό μείγμα σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Είναι γνωστό ότι ο ακτοπλοϊκός στόλος δεν επαρκεί για να καλύψει στοιχειωδώς τις ανάγκες των νησιωτών, ενώ στην συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία. Αποτέλεσμα αυτών είναι να εξαντλούνται πληρώματα και καράβια.

Πιο συγκεκριμένα, το πρωί του Σαββάτου, το ταχύπλοο «FLYING CAT I», κατά το ταξίδι του από Σπέτσες για Ερμιόνη με 34 επιβάτες έμεινε από αριστερή κύρια μηχανή. Την Κυριακή το απόγευμα, το ταχύπλοο «ΜΕΓΑΤΖΕΤ», ταξιδεύοντας από Πειραιά για Θήρα και Ρέθυμνο έμεινε, στις Φλέβες, από δεξιά κύρια μηχανή με 336 επιβάτες και 30 ναυτεργάτες πλήρωμα. Την ίδια ώρα, το ταχύπλοο «ΣΠΙΝΤΡΑΝΕΡ ΙΙ», κατά τον απόπλου του από Θήρα για Πειραιά με 406 επιβάτες, παρουσίασε βλάβη στο υδραυλικό σύστημα ανέλκυσης της άγκυρας (εργάτη). Χτες το μεσημέρι, το «FLYING CAT 4» με 425 επιβάτες κατά τον πλου του προς Θήρα παρουσίασε βλάβη η αριστερή κύρια μηχανή.

Οσον αφορά το «SUPER JET», το οποίο ανήκει στον εφοπλιστή Ηλιόπουλο (ουδέποτε τιμωρήθηκε για το προδιαγεγραμμένο ναυάγιο του σαπιοκάραβού του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» με 24 πνιγμένους ναυτεργάτες), κατά το ταξίδι του προς Μήλο, του έφυγε το παραπέτο της πλώρης! Παρά την γραπτή αίτηση του «Ρ» να δημοσιοποιηθεί το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας που εξέδωσε στο πλοίο ο ΚΕΕΠ, από το ΥΕΝ δε δόθηκε καμία απάντηση.

Σε ό,τι αφορά την παραλίγο σύγκρουση του «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ» της εταιρείας «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ», η οποία ανήκει πλέον στον μεγαλοεπιχειρηματία Βγενόπουλο, με το ρυμουλκό, στο Σούνιο, σύμφωνα με το ΥΕΝ δεν πρόκειται να διενεργηθεί καμία έρευνα, παρά το γεγονός ότι η τραγωδία αποφεύχθηκε στο παραπέντε. Στο επιβατηγό βρίσκονταν 1.448 επιβάτες, οι οποίοι λαχτάρισαν στην κυριολεξία, αφού λόγω των ελιγμών που έγιναν το πλοίο πήρε μεγάλη κλίση. Να σημειωθεί ότι και αυτό το ακτοπλοϊκό καράβι είναι επιβαρυμένο με απανωτά, ασταμάτητα δρομολόγια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ