Σάββατο 18 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Επιχείρηση συγκάλυψης του εγκλήματος

Το ταχύπλοο «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο με το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Το ταχύπλοο «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο με το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Στα όρια της απροκάλυπτης συγκάλυψης του προχτεσινού εγκλήματος στο ταχύπλοο επιβατικό πλοίο «Αίολος Εξπρές 2» κινήθηκαν οι εξελίξεις μετά το χαμό του ναύτη Γιάννη Καρρά, 42 χρόνων, που η εφοπλιστική ασυδοσία και η κυβερνητική συμπαιγνία τον στέρησε από τα τέσσερα παιδιά του. Το πλοίο ταξιδεύει από χτες κανονικά σα να μη συνέβη τίποτα. Στο πλήρωμα ανακοινώθηκε ανεπισήμως πως ο ναύτης δεν έπαθε και τίποτα σπουδαίο από το κόψιμο της μπίντας, απλά το σίδερο του έκοψε το χέρι και πως ο θάνατός του προήλθε από καρδιακή συγκοπή. Δηλαδή, ο άνθρωπος πέθανε επειδή τρόμαξε! Το αίσχος δε σταμάτησε εκεί. Εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρίας, που παρακολουθεί το πλοίο, σε συζητήσεις επί του πλοίου φέρεται να είπε πως δεν υπάρχει κατασκευαστικό πρόβλημα, γιατί η συγκεκριμένη δέστρα δεν είχε αποστολή την κύρια πρυμνοδέτηση του πλοίου και κακώς τη χρησιμοποιούσαν οι ναύτες! Το γεγονός ότι δύο ακόμα δέστρες είναι εμφανώς ραγισμένες αποσιωπήθηκε και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες έδωσαν κανονική άδεια απόπλου, με μόνη υποχρέωση της εταιρίας να αντικαταστήσει τις δέστρες μέχρι τις 7 Σεπτέμβρη, όταν δηλαδή το πλοίο θα έχει σταματήσει το υπερκερδοφόρο τρέξιμό του στο Αιγαίο. Πάντως ως προς την αιτία θανάτου του ναύτη, η ιατρική γνωμάτευση είναι καταπέλτης: Η σπονδυλική στήλη του ναύτη ήταν κομμένη στα δυο. Το χτύπημα στο νωτιαίο μυελό συντριπτικό...

Μπροστά σ' αυτή την κατάσταση, που συνιστά άμεσο κίνδυνο για χιλιάδες επιβάτες, αλλά και για το πλήρωμα του πλοίου, αφού κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πότε θα σπάσει η επόμενη δέστρα, τα Σωματεία Μηχανικών και Κατώτερου Πληρώματος Μηχανής απευθύνουν δημόσια έκκληση να ακινητοποιηθεί το πλοίο.

Ακινητοποιήστε τον «Αίολο»

Την άμεση ακινητοποίηση του πλοίου «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2» μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματός του και τον πραγματικό και ουσιαστικό έλεγχο, όχι μόνο του συγκεκριμένου, αλλά και άλλων πλοίων για να «μη θρηνήσουμε και άλλα θύματα», απαιτούν οι διοικήσεις των σωματείων της ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού) και ΠΕΚΠΜΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»). Καλούν, επίσης, τους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την πάλη τους για την προστασία της ζωής τους και την ανατροπή της υπάρχουσας πολιτικής.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τονίζεται: «Δυστυχώς, με τραγικό τρόπο επιβεβαιώνονται οι επανειλημμένες καταγγελίες μας για την κατάσταση των πλοίων, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και κυρίως τους κινδύνους για τη ζωή ναυτεργατών και επιβατών, συνέπεια του κυνηγητού ακόμα μεγαλύτερου κέρδους από τις εφοπλιστικές εταιρίες, καθώς και της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που καλύπτει και ενισχύει την ασυδοσία τους».

Επισημαίνουν επίσης και προειδοποιούν ότι «αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα, αν δεν αλλάξει αυτή η πολιτική, θα θρηνήσουμε θύματα. Γι' αυτές μας τις καταγγελίες δεχόμαστε τις επιθέσεις του υπουργού ΕΝ κ. Χρ. Παπουτσή και των εφοπλιστών.

Εχτές (σ.σ. προχτές) 16 Αυγούστου 2001 πλήρωσε με τη ζωή του ένας ακόμα συνάδελφος μας ναυτεργάτης του "ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2", ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΡΑΣ, όταν κατά τη διάρκεια της πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι της ΠΑΡΟΥ έσπασε(!!) μια "μπίντα" (δέστρα) στην πρύμνη του πλοίου και στη φονική πορεία της προς τη θάλασσα χτύπησε το συνάδελφο, αφαιρώντας του τη ζωή.

Ηταν ζήτημα "τύχης" ότι δε χτύπησε και άλλους συναδέλφους που δούλευαν δίπλα στο νεκρό πλέον συνάδελφό μας ή που η "μπίντα" δεν έπεσε στην προβλήτα του λιμανιού της ΠΑΡΟΥ με εκατοντάδες επιβάτες από κάτω.

Στον έλεγχο που έγινε την ίδια ημέρα μετά τον κατάπλου του πλοίου "ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2" στο λιμάνι του Πειραιά διαπιστώθηκε διά γυμνού οφθαλμού ότι 2 (δύο) τουλάχιστον ακόμα "μπίντες" του πλοίου έχουν ρωγμές και σε παρόμοιες συνθήκες είναι πιθανόν να θρηνήσουμε νέα θύματα, εφόσον δε γίνει πλήρη αποκατάσταση των ελασμάτων».

Υπογραμμίζουν τέλος ότι το «γεγονός αυτό φορτώνει με τεράστιες εγκληματικές ευθύνες τους κατασκευαστές του πλοίου, την εφοπλιστική εταιρία, το νηογνώμονα που παρακολουθούσε και πιστοποιούσε την "καλή" κατασκευή του, καθώς και τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ που εφοδίασαν το πλοίο με τα αναγκαία πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και επιβεβαιώνει με τραγικό τρόπο τις καταγγελίες μας ότι δε γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι στα πλοία.

Το έγκλημα όμως συνεχίζεται. Παρά το γεγονός ότι διαπιστώθηκαν τα παραπάνω που αναφέρουμε, στο πλοίο επιτράπηκε ο απόπλους και η εκτέλεση των καθορισμένων από πριν δρομολογίων του, αποδεικνύοντας ότι μπροστά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, αδιαφορούν για τη ζωή των ναυτεργατών, αλλά και των επιβατών.

Είναι ζήτημα χρόνου πότε θα σπάσει η επόμενη "μπίντα" και δε χρειάζεται "ειδικός" για να το βεβαιώσει.

Τυχερός θα είναι αυτός που δε θα βρεθεί στην πορεία της και την τύχη αυτή την έχουν εξασφαλισμένη αυτοί που κάθονται στις αναπαυτικές καρέκλες των γραφείων τους και παίρνουν τέτοιες αποφάσεις συσσωρεύοντας τεράστια κέρδη. "Ατυχοι" όσοι είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται δίπλα της».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ