Παρασκευή 8 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
«ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ»
Μεγάλες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό

Η κατάσταση επιβαρύνει τους εργαζόμενους και ταλαιπωρεί τους χιλιάδες επιβάτες

Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι υποσυντήρητος και οι ελλείψεις σε προσωπικό μεγάλες
Ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι υποσυντήρητος και οι ελλείψεις σε προσωπικό μεγάλες
Αντιμέτωποι με μεγάλες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό είναι οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία (πρώην ΕΘΕΛ, σήμερα μαζί με τα τρόλεϊ ανήκουν στην «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ») αλλά και οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες χρησιμοποιούν το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους.

Τη μεγάλη έλλειψη σε προσωπικό παραδέχεται η ίδια η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι στην ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) απασχολούνται 6.183 άτομα όλων των ειδικοτήτων (προσωπικό κίνησης, τεχνίτες, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό) και πως η δύναμη προσωπικού «είναι η χαμηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα δέκα χρόνια (...) Ενδεικτικά, το προσωπικό μειώθηκε κατά 14,7% το 2011 σε σχέση με το 2010».

Αναφέρει, επίσης, ότι «το 2011 για κάθε κυκλοφορούν λεωφορείο, αντιστοιχούν 0,27 τεχνίτες (...) Αντίστοιχα μειωμένη αναλογία σε σχέση με το 2010 παρουσιάζεται και για τα τρόλεϊ, όπου για κάθε κυκλοφορούν τρόλεϊ αναλογούν 0,61 τεχνίτες το 2011 (έναντι 0,70 το 2010)».

Οπως έχει καταγγείλει και παλιότερα η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ, θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 1,2 τεχνικοί ανά όχημα, για να διασφαλίζονται οι ελάχιστοι όροι ασφαλούς συντήρησης και επισκευής των οχημάτων!

Σύμφωνα με εκτιμήσεις συνδικαλιστών, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.100 λεωφορεία αλλά αυτό είναι μόνο στα χαρτιά. Κάποια από αυτά έχουν αποχαρακτηριστεί για να μην πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Αλλα έχουν παροπλιστεί και άλλα δεν επιδιορθώνονται, παρά το γεγονός ότι έχουν λιγότερο σημαντικές βλάβες, επειδή η κρατική χρηματοδότηση βαίνει μειούμενη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά και το αναγκαίο προσωπικό για την επισκευή τους.

Ετσι, σήμερα με το ζόρι λειτουργούν 1.000 με 1.100 λεωφορεία. Αντίστοιχα, οι βάρδιες δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 2.300, όταν το 2013 ήταν 2.595 και το 2009 ήταν 3.650. Το αποτέλεσμα είναι, κυρίως στα τοπικά δρομολόγια, ο χρόνος αναμονής να φτάνει μέχρι και 50 λεπτά της ώρας, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα μετακίνησης.

Ακριβαίνει η μετακίνηση

Παράλληλα, ο λαός έχει να αντιμετωπίσει τη διαρκή αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, καθώς οι αστικές συγκοινωνίες δε λειτουργούν με γνώμονα την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά το κέρδος. Σήμερα η τιμή του εισιτηρίου έχει φτάσει το 1,20 ευρώ (από 0,80 που ήταν το 2009), δηλαδή αύξηση 50%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20 -που έγινε το 2014- δεν ανακούφισε επί της ουσίας τα λαϊκά στρώματα, γιατί μειώθηκε ο χρόνος χρήσης του εισιτηρίου από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας και καταργήθηκε η δυνατότητα που είχε ο επιβάτης να ανανεώσει την ισχύ του λίγο πριν λήξει, ενώ βρισκόταν μέσα στο λεωφορείο. Ετσι, με δεδομένο ότι υπάρχουν διαδρομές που ξεπερνούν αυτό το χρονικό όριο, ο κόσμος αναγκάζεται πια να αγοράσει και δεύτερο εισιτήριο.

Ακόμα, έχει δρομολογηθεί η ανάθεση σε ιδιώτη της έκδοσης, διακίνησης και προφανώς ο έλεγχος του λεγόμενου «έξυπνου» ή ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της προηγούμενης συγκυβέρνησης, τις οποίες δεν αναιρεί η σημερινή, μέχρι το 2016 το νέο σύστημα θα μπει σε εφαρμογή και υποκρύπτει τη διαζωνική τιμή εισιτηρίου. Δηλαδή, η τιμή του θα συναρτάται με την απόσταση που θα διανύει ένας επιβάτης. Από εκεί και πέρα, θα είναι πολύ πιο εύκολο να επιβάλλονται αυξήσεις στα εισιτήρια.

  • Ολιγόωρη στάση εργασίας έχουν κηρύξει για σήμερα οι πλειοψηφίες στις διοικήσεις των σωματείων σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ από την έναρξη της βάρδιας έως τις 7 το πρωί.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αυξάνονται οι τιμές στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ από 1η Οκτώβρη(2014-08-29 00:00:00.0)
Χωρίς αντίκρισμα για το λαό η μείωση στα εισιτήρια(2014-06-18 00:00:00.0)
Αλλαγές σε βάρος επιβατών και εργαζομένων(2010-12-05 00:00:00.0)
«Φωτιά » σε εισιτήρια και τηλεφωνικά τέλη(2000-08-08 00:00:00.0)
Ανατιμήσεις - «σοκ» μέχρι 33% στα εισιτήρια(2000-07-26 00:00:00.0)
Εγκαινιάζεται μεθαύριο με «αλμυρό» εισιτήριο και απεργία(2000-01-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ