Στιγμιότυπο από την Ημερίδα της «Συμπαράταξης» στις 5/3/01 |
Η Ζωή Βαλάση, δημοτικός σύμβουλος με τη «Συμπαράταξη» και μια εκ των εισηγητών στην ημερίδα, μιλώντας στο «Ρ», επισήμανε ότι οι δύο βασικοί στόχοι του νέου συντονιστικού θα είναι «αφ' ενός η ενημέρωση για το ρόλο της διαφήμισης στον τρόπο και τη δυνατότητα χρήσης του ελεύθερου χώρου και αφ' ετέρου η ιδεολογική βία την οποία ασκούν στους πολίτες». Παράλληλα, θα συζητηθεί η καινούρια κατάσταση που θα διαμορφωθεί μετά το νομοσχέδιο - «σκούπα» για τους ολυμπιακούς αγώνες και πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί η νέα «διαφημιστική επίθεση», αφού όπως επισημάνθηκε και στην ημερίδα «ενόψει των ΟΑ θα απαγορευτούν οι διαφημίσεις ως ανάρμοστες στην ιστορική μας πόλη, θα επιτραπούν όμως 15.000 διαφημίσεις των χορηγών του ολυμπιακού χρηματιστηρίου»!
Παράλληλα, όπως επισημαίνεται και σε σχετικό δελτίο Τύπου της «Επιτροπής κατά των διαφημίσεων» της «Συμπαράταξης», «η πολιτεία και δε θέλει και δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, γι' αυτό και η παράταξή μας, απευθύνεται στην ίδια την ελληνική κοινωνία και την καλεί να αναλάβει πρωτοβουλίες τέτοιες που θα νικήσουν τους δισταγμούς και τις ενοχές του κράτους και των φορέων του. Εμείς, θέλοντας να διευκολύνουμε αυτόν το στόχο, προχωρούμε στη δημιουργία του παναττικού και στη συνέχεια του πανελλαδικού οργάνου, που θα αναλάβει την ευθύνη αυτής της εκστρατείας». Οπως σημείωσε και η Ζ. Βαλάση, «βασικό συμπέρασμα της ημερίδας μας ήταν ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην Αθήνα. Αντιθέτως είναι ζήτημα πανελλαδικό. Αλλωστε, ακόμα και αν φύγουν οι διαφημίσεις από το κέντρο, θα μεταφερθούν σε συνοικίες ή δήμους που είναι ήδη υποβαθμισμένοι»...