Σάββατο 1 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
Το «ιδεώδες» της επιχειρηματικότητας στα σχολεία

Το ιδεώδες της «επιχειρηματικότητας» βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος που υλοποιεί και φέτος το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ / Junior Achievement Greece) για μαθητές σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιό του προς τα σχολεία ενημερώνει για το πρόγραμμα, το οποίο, όπως επισημαίνει, μπορεί να λάβει το χαρακτήρα συμπληρωματικής δραστηριότητας σε μία σειρά από μαθήματα καθώς και στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας (πρότζεκτ).

Τα προγράμματα αυτά πρωτομπήκαν πριν από περίπου 12 χρόνια στην Εκπαίδευση. Ηταν το 2002, όταν το υπουργείο Παιδείας δέχτηκε με τυμπανοκρουσίες από τα χέρια του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ) ένα «πακέτο» προγραμμάτων επιχειρηματικότητας για τα σχολεία. Ηταν το πρόγραμμα του διεθνούς οργανισμού Junior Achievement, του μεγαλύτερου οργανισμού εφαρμογής προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στην Εκπαίδευση στον κόσμο με συμμετοχή άνω των 10 εκατομμυρίων μαθητών σε 122 χώρες σε ετήσια βάση. Υποστηρίζεται από επιχειρηματικούς κολοσσούς, οι οποίοι φυσικά και «υποστηρίζουν άμεσα προγράμματα που εμφυσούν το επιχειρηματικό πνεύμα, που δημιουργούν μία εργατική δύναμη έτοιμη για τις σημερινές επιχειρηματικές προκλήσεις...».

Ο ΣΕΒ, ιδρυτικό μέλος και με ενεργό ρόλο στο Σωματείο Επιχειρηματικότητα Νέων, εκφραστής του ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου, αναλαμβάνει ουσιαστικά να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά, τους αυριανούς εργαζόμενους. Είναι, άλλωστε, ξεκάθαρο και περιγράφεται και στους στόχους του διεθνούς οργανισμού ότι η εκπαίδευση στην επιχειρηματικότητα δεν έχει στόχο να φτιάξει νέους επιχειρηματίες σε μία περίοδο, που η μία μετά την άλλη οι μικρές επιχειρήσεις κλείνουν ή φυτοζωούν. Διαπαιδαγωγεί τους αυριανούς εργαζόμενους σύμφωνα με τις ανάγκες των εκμεταλλευτών τους, για να θεωρήσουν ότι έτσι πρέπει να είναι η κοινωνία, με τις τράπεζες να ξεσπιτώνουν οικογένειες, για να συμβάλουν στη μεγιστοποίηση των κερδών και να φροντίσουν οι ίδιοι να είναι σε «εργασιακή ετοιμότητα» με τους όρους που οι επιχειρήσεις διαμορφώνουν.

Στην περιγραφή των προγραμμάτων για το Γυμνάσιο και το Λύκειο διαβάζουμε μεταξύ άλλων: Τα παιδιά θα μπορέσουν «να αποκτήσουν ικανότητες εύρεσης εργασίας»... λες και είναι θέμα έλλειψης «τεχνικής» η ανεργία. Να μάθουν «τα γνωρίσματα μιας ελεύθερης οικονομίας και το ρόλο των επιχειρήσεων σ' αυτήν», από τη σκοπιά βέβαια των επιχειρήσεων. «Να κατανοούν το ρόλο των χρημάτων στην καθημερινή ζωή και να μαθαίνουν τρόπους να διαχειρίζονται τα προσωπικά τους εισοδήματα», πράγμα που αποτελεί πρόκληση για τα παιδιά των ανέργων και υποαμειβόμενων. «Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη χρηματοοικονομική γνώση και τη λειτουργία των τραπεζών», οι οποίες έχουν βάλει στο χέρι τις ζωές των λαϊκών στρωμάτων.

Οι θεματικές που περιέχονται στα προγράμματα του ΣΕΝ/JA Greece για φέτος είναι οι εξής: Οικονομία και εγώ (Γυμνάσια),  Επιχείρηση σε δράση (Γυμνάσιο), Η δική μου Επιχείρηση! (Γυμνάσιο),  More than money - Ξοδεύοντας έξυπνα - (Α' Γυμνασίου), Στη σκιά ενός στελέχους (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια),  Εικονική Επιχείρηση (Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια), Τράπεζες σε Δράση (Λύκειο),  Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας (Γ' Γυμνασίου - Λύκεια),  Διαγωνισμός Καινοτομίας (Γενικά - Επαγγελματικά Λύκεια).


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ