Η παρθενική ταινία του Ινδού σκηνοθέτη / σεναριογράφου Ρίτες Μπάτρα λαμποκοπά σαν μικρή πολύτιμη πέτρα που μοσχοβολά εξωτικά καρυκεύματα, που ακινητοποιείται αιωρούμενη, που στοχάζεται... Στα σωστά σημεία, με τη σωστή δοσολογία. Το φιλμ εστιάζει στη νεαρή Ιλα που πασχίζει ν' αναθερμάνει τις σχέσεις με τον άντρα της, ελπίζοντας να ξανακερδίσει τον έρωτά του με αυτό που άριστα γνωρίζει: Να μαγειρεύει. Λέγεται ότι ο δρόμος για την καρδιά ενός άντρα περνά από το στομάχι... Ακολουθώντας τις προτροπές μιας αόρατης θείας από τον πάνω όροφο, η Ιλα αρχίζει να στέλνει ιδιαίτερα προσεγμένο φαγητό στον εργαζόμενο σύζυγο, μέσω του αξιόπιστου δικτύου των εταιρειών διανομής μεσημεριανού «πόρτα με πόρτα». Από λάθος του «ντιλιβερά», όμως, γεννιέται μια σημαντική συνάντηση.Το γκουρμέ φαγητό καταλήγει στα χέρια ενός παραξενεμένου, στρυφνού, χήρου λογιστή, έτοιμου για συνταξιοδότηση, που προετοιμάζει το διάδοχο του πόστου. Ετσι αρχίζει ένα αλέ - ρετούρ του μεταλλικού δοχείου (στοιχείο που λειτουργεί ως άρθρωση στην κεντρική ιστορία) με παράλληλη ανταλλαγή σημειωμάτων ανάμεσα στην Ιλα, τα εδέσματα της οποίας «μιλάνε» για τα μύχια αισθήματα και σκέψεις της, και στο λογιστή, που καθημερινά αποδέχεται το δοχείο ως μύστης σε ιεροτελεστία. Αυτό σε πρώτο πλάνο, γιατί σε δεύτερο και βαθύτερο, η ταινία προσωπογραφεί δύο μοναχικά άτομα με ξεθωριασμένα όνειρα, στο χάος του τεράστιου κοινωνικού μωσαϊκού της Μουμπάϊ (Βομβάη). Η εικονογραφημένη αυτή επιστολογραφία με βασικά συστατικά τα μυρωδικά καρυκεύματα και λίγο ινδικό συναισθηματικό μελόδραμα αναδεικνύει την ομορφιά των μικρών πραγμάτων.
Η αφήγηση αναπτύσσεται κατά το ρυθμό και τη θερμοκρασία των σημειωμάτων. Με ήπια, αλλά αποφασιστική σταθερότητα, στέλνει δέσμη φωτός στη συρρικνωμένη, την περιορισμένη καθημερινότητα των ηρώων - καθενός για διαφορετικούς λόγους - μισανοίγοντας την πόρτα σε ονειροπόληση και προσδοκίες γι' αυτές τις υπάρξεις. Ο θεατής αναμένει να δει πώς το σενάριο θα χειριστεί την πραγματικά δύσκολη σχέση της Ιλα και του λογιστή, που «χρησιμοποιούν» ο ένας τον άλλον ως εφαλτήριο από το τέλμα... Η γλυκόπικρη και συγκρατημένη λύση μοιάζει λογική και λειτουργική για απλούς ανθρώπους με απλά όνειρα. Γιατί εδώ απέχουμε παρασάγγες από το Bollywood και τα διαπεραστικά και φανταχτερά χρώματα της ινδικής βιομηχανίας ονείρων...
Με τους: Ιρφάν Καν, Νιμράτ Καούρ κ.ά.
Παραγωγή: ΙΝΔΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΗΠΑ (2013)