Εγινε στη Μυτιλήνη και αποτέλεσε το έδαφος για νέες ανατροπές σε βάρος νησιωτών και ναυτεργατών
Σαπάκια όπως αυτά της ΝΕΛ είναι ο «καθρέφτης» της άθλιας κατάστασης που έχουν επιβάλει στην ακτοπλοΐα κυβέρνηση και εφοπλιστές |
Από τις τοποθετήσεις του υπουργού, διαφάνηκε επίσης η πρόθεση της κυβέρνησης να επεκτείνει τα προνόμια για τους εφοπλιστές, να ξαναμοιράσει την πίτα των επιδοτήσεων, αλλά και να πάει ένα βήμα πιο πέρα την επίθεση στις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
Με βάση αυτούς τους σχεδιασμούς, το σκηνικό που διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα θα είναι χειρότερο από αυτό που έχουν ζήσει μέχρι σήμερα νησιώτες, επιβάτες και ναυτεργάτες. Επιβεβαιώνεται ότι η κερδοφορία των εφοπλιστών και η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών είναι ασυμβίβαστα.
Μιλώντας στην ημερίδα, ο υπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει δεινή τη θέση των εφοπλιστών, επικαλούμενος τη μείωση της επιβατικής κίνησης, τη μείωση του στόλου και τις ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μετρώντας βεβαίως τις συγκοινωνίες ως τομέα που πρέπει να υπηρετεί τα κέρδη και όχι τις λαϊκές ανάγκες, αποκρύβοντας επίσης αιτίες που συμβάλλουν, που είναι η οικονομική κρίση και η φτώχεια στην οποία κυλάνε ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα του λαού.
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, ο Μ. Βαρβιτσιώτης κατέληξε στα εξής:
Από την πλευρά τους, οι εφοπλιστές ήταν ξεκάθαροι. Διεμήνυσαν ότι «τέλος τα ημίμετρα» και ότι αν οι νησιώτες θέλουν καράβια, θα πρέπει να ικανοποιηθούν πλήρως οι αξιώσεις τους, όπως αυτές διατυπώθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας από τον πρόεδρο της Ενωσης Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μ. Σακέλη:
«Η επιβολή υποχρέωσης εκτέλεσης δρομολογίων τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή η υποχρεωτική 10μηνη απασχόληση, σημαίνει ότι στην Ακτοπλοΐα επιβάλλεται Δημόσια Υπηρεσία και στα ελεύθερα δρομολόγια (...) Η Ακτοπλοΐα είναι τουρισμός, το 80% του κόστους του πλοίου είναι ξενοδοχείο και το 60% - 85% του πληρώματος αφορά το ξενοδοχείο».
Με άλλα λόγια, απαίτησε την κατάργηση και επίσημα της δεκάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, την οποία έχουν κουρελιάσει οι εφοπλιστές, καθώς και την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων, με τον ολοκληρωτικό διωγμό από τη σύνθεση των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλους, μαγείρους), που έχουν ήδη μειωθεί κατά 45%.
Απαίτησε ακόμα την αύξηση των επιδοτήσεων «σε επίπεδο που να εξασφαλίζει κέρδος για τις εταιρείες», «μείωση του ενεργειακού κόστους, όπως συνέβη και με τη βιομηχανία», «επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών κατά 15%».