Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας
Την ανισότιμη αντιστοίχηση των τίτλων σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία, καταγγέλλει το ΚΚΕ με ερώτησή του στη Βουλή.
Σημειώνεται ότι στο Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα παιδιά από τα 10 χρόνια τους χωρίζονται σε δυο τύπους σχολείων: α) Σε Integrierte Sekundarschule/Gesamtschule (Hauptschuleκαι Realschule παλιότερα) για τα παιδιά που προέρχονται από φτωχές λαϊκές οικογένειες και β) σε Gymnasium για αυτούς που «μπορούν να τα καταφέρουν».
Και, όπως τονίζει το ΚΚΕ στο κείμενο της ερώτησης, η ελληνική κυβέρνηση, με το νόμο Ν. 4027/2011 για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, «αποδέχεται την αναγνώριση των ελληνικών λυκείων στη Γερμανία ως αυτά της κατώτερης βαθμίδας του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος, ξεκαθαρίζοντας από την αρχή δηλαδή ότι αν είσαι μετανάστης δεν έχεις πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση της Γερμανίας. Αποδέχεται την ανισότιμη αντιστοίχηση του επιπέδου γνώσεων των ελληνικών και γερμανικών σχολείων με προεκτάσεις στο μέλλον των παιδιών στη Γερμανία, αφού όταν ένα παιδί θέλει να πάει από ελληνικό σε γερμανικό σχολείο υφίσταται υποβάθμιση σχολικής τάξης ακόμα και αν έχει καλή γνώση της γερμανικής γλώσσας. Για να θεωρηθεί ως απόφοιτος του γερμανικού σχολείου ένας μαθητής πρέπει με επιτυχία να δώσει γενικές εξετάσεις και να γράψει πάνω από τη βάση σε όλα τα μαθήματα! Αν αποτύχει έστω και σε ένα μάθημα θεωρείται απόφοιτος κατώτερου σχολείου και φυσικά αυτό έχει επιπτώσεις και στην προσπάθεια εύρεσης θέσης μαθητείας στη Γερμανία (Ausbildung). Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά που ολοκληρώνουν το σχολείο στην Ελλάδα και μεταναστεύουν στη Γερμανία και το απολυτήριό τους θεωρείται κατώτερο από το αντίστοιχο του Γερμανικού "Λυκείου"», σημειώνεται στην ερώτηση.
Οι βουλευτές Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη και Γιώργος Λαμπρούλης, που υπογράφουν την ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, ζητούν από την κυβέρνηση να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών των μεταναστών στη Γερμανία στην πρόσβαση στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, στην ισότιμη αντιστοίχηση των ελληνικών σχολείων συνολικά (είτε βρίσκονται στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία) με αυτά της Γερμανίας, για να σταματήσει ο διαχωρισμός των παιδιών των μεταναστών σε μαθητές 2ης κατηγορίας στη Γερμανία.