Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) μέσα στο Γενάρη, στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αποτύπωσης του οικονομικού κλίματος στις μικρές επιχειρήσεις. Ακόμη, από την ίδια έρευνα προέκυψε ότι το 85% των εμπόρων διαψεύδει τα κάλπικα κυβερνητικά επιχειρήματα ότι θα αυξηθεί ο τζίρος τους και η απασχόληση αν ανοίγουν τα μαγαζιά τους την Κυριακή.
Σύμφωνα με άλλη έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ που διενεργήθηκε το Δεκέμβρη, επτά στους δέκα εργαζόμενους περιμένουν τις δύο εκπτωτικές περιόδους για να κάνουν βασικές καταναλωτικές αγορές, σε μια αγορά «νεκρή» τους υπόλοιπους δέκα μήνες, ενώ προκύπτει, ακόμη, ότι αυτό που λείπει από τους καταναλωτές δεν είναι περισσότερες ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά καλύτερες τιμές σε σχέση με τα τσακισμένα εισοδήματά τους.
Αποκαλυπτικά των στοχεύσεων της συγκυβέρνησης είναι τα ίδια τα στοιχεία ακόμα και των διεθνών οργανισμών που δουλειά τους είναι να υπερασπίζονται και να προωθούν την «ελεύθερη αγορά», όπως του ΟΟΣΑ, σύμφωνα με τα οποία οι μόνοι που επωφελούνται από την «απορρύθμιση των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων» είναι τα μεγάλα καταστήματα, ενώ τα μικρά υποφέρουν και ενισχύεται η μείωση του μεριδίου αγοράς των ΜΜΕ.
Ακόμη, σύμφωνα με την 6η Εκθεση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τις ΜΜΕ που εξετάζει 19 χώρες, οι επιπτώσεις στην απασχόληση από το διευρυμένο ωράριο είναι αρνητικές, το εργασιακό κόστος αυξάνεται περισσότερο απ' όσο οι πωλήσεις, ιδιαίτερα τις Κυριακές, τα μικρά καταστήματα μειώνουν τις θέσεις εργασίας λόγω του δυσβάσταχτου κόστους που προκαλεί το διευρυμένο ωράριο, και οι όποιες νέες θέσεις δημιουργούνται στην αγορά είναι μόνο μερικής απασχόλησης και, τέλος, εξαιτίας του άγριου ανταγωνισμού που ασκούν οι μεγάλες επιχειρήσεις τα μικρά καταστήματα είτε εξαφανίζονται από το χάρτη είτε υποχρεώνονται σε εξαγορά από μεγάλες αλυσίδες.