Πέμπτη 29 Νοέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΖΑΚ ΟΝΤΙΑΡ
«Σώμα με σώμα»

Σαν τον πατέρα του, τον Μισέλ Οντιάρ - cult φιγούρα του γαλλικού σινεμά, σημαντικός σεναριογράφος και συγγραφέας κινηματογραφικών διαλόγων, αλλά και σκηνοθέτης αρκετών ταινιών τη δεκαετία του '70 - ο 60χρονος σήμερα Ζακ Οντιάρ, ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα στα 42 του σαν σεναρίστας, προτού, το 1994, περάσει πίσω από την κάμερα για την πρώτη κατάδική του ταινία «REGARDE LES HOMMES TOMBER». Από τότε γύρισε μόλις πέντε μεγάλου μήκους ταινίες... Εξι συνολικά ταινίες σε δεκαοχτώ χρόνια είναι ομολογουμένως λίγες. Φαίνεται, όμως, ότι αποδείχτηκαν αρκετές, για να καθιερώσουν τον Οντιάρ σαν έναν από τους πιο σημαντικούς Γάλλους σκηνοθέτες, ενεργούς σήμερα ...

Στο σινεμά δουλεύουν άξιοι τεχνίτες, δημιουργοί καθώς και αφηγητές ιστοριών. Σ' αυτούς τους τελευταίους, ανήκει ο Οντιάρ που έδωσε δείγματα γραφής ήδη το 2005 με την ονειρική παραδοξότητα της ταινίας «Ο ΧΤΥΠΟΣ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ». Στις ιστορίες του σκηνοθέτη υπάρχουν πάντα τραυματισμένοι άνδρες, λαμπερές γυναίκες, ανήσυχοι πατέρες κι ευάλωτοι γιοι... χαρακτήρες που η ζωή έχει κακοποιήσει αλλά αυτοί ανακαλύπτουν τα μέσα και τους τρόπους του να εφευρίσκουν μια καινούργια ζωή.

Η ταινία του «ΣΩΜΑ ΜΑ ΣΩΜΑ» που άνοιξε φέτος τις «Νύχτες Πρεμιέρας» της Αθήνας, μια χαλαρή διασκευή βασισμένη σε δύο νουβέλες του Καναδού συγγραφέα Κρεγκ Ντέιβιντσον, δεν αποτελεί εξαίρεση. Το σκληρό αυτό φιλμ, στεγνό και μαζί λυρικό, βίαιο και ταυτόχρονα τρυφερό, σκοτεινό και αισθησιακό, φέρνει κοντά - μέσα από ένα επιτηδευμένο σενάριο - δυο χαρακτήρες που λογικά δε θα μπορούσαν ποτέ να συναντηθούν. Της Στεφανί, μιας εκπαιδεύτριας φαλαινών - της ασπρόμαυρης φόνισσας όρκας - που μετά από εργατικό ατύχημα θα υποχρεωθεί να ζει με ακρωτηριασμένα από τα γόνατα και τα δυο της πόδια και ενός λούμπεν Βέλγου μποξέρ, πατέρα ενός μικρού αγοριού ακρωτηριασμένου στην ψυχή, που ζει μόνο με βασικά ένστικτα... έχει ανάγκη να φάει, να πιει, να κοιμηθεί ... Οι δυο τους συναντώνται στη νότια Γαλλία, μπαίνουν σε ένα «ρομαντικό δράμα με μούσκολα» και αλληλοβοηθιούνται ενώ, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα οικονομικά, το ρίχνουν σε αγώνες πάλης με παράνομα στοιχήματα.

Ο σκηνοθέτης, κάνοντας χρήση της σιωπής και των πλάνων φιξ, αφηγείται μετωπικά μια ιστορία νεκρανάστασης, δυστυχώς με έλλειμμα αντιφάσεων. Η ίντριγκα στο φόντο για τις κάμερες που καταγράφουν τους εργαζομένους πάρα πολύ αδύναμη... Ο Οντιάρ είναι ερωτευμένος με τη «στιγμή», η σκηνοθεσία του επιμένει σε λεπτομέρειες, κάνει ένα φιλμ ασυνήθιστο και ειλικρινές, βίαιο αλλά κυρίως ακέραιο. Μείγμα οξύτητας, ρεαλισμού και επιτήδευσης. Ο Οντιάρ βάζει μαζί εκκολαπτόμενους ηθοποιούς και έμπειρα ταλέντα. Τον Βέλγο Ματίας Σενέρτς που κάνει δυναμική είσοδο δίπλα στην Μαριόν Κοτιγιάρ που αναμένει εξιλέωση μετά τις επιδόσεις της στο καστ του υπερατλαντικού Batman.

Παίζουν: Μαριόν Κοτιγιάρ, Ματίας Σενέρτς, Αρμάν Βερντίρ, Κορίν Μασιερό, Μουράντ Φραρεμά, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία, Βέλγιο (2012).


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ