Παρασκευή 16 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΕΣΒΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΧΙ στο νέο θεσμικό πλαίσιο

Η συγκεντροποίηση κεφαλαίων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μονοπωλιακών και προνομιούχων ομίλων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις θέσεις εργασίας των ναυτεργατών, την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των νησιών, θα προκληθεί, μεταξύ άλλων, με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής.

Οπως υπογραμμίζεται, η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας είναι σίγουρο ότι θα φέρει όξυνση του εφοπλιστικού ανταγωνισμού, με κυρίαρχο το εφοπλιστικό κέρδος στις γραμμές «φιλέτα» και για το χρονικό διάστημα που θα υπάρχει αυξημένη κερδοφορία, δηλαδή μεγάλη τουριστική κίνηση.

Κατά τους χειμερινούς μήνες, τονίζεται επίσης, είναι αμφίβολο αν θα υπάρχει εξυπηρέτηση και ανεφοδιασμός από την «ελάχιστη συχνότητα δρομολογίων» που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο και στις κύριες γραμμές και για τις γραμμές στα δευτερεύοντα λιμάνια. Θα υπάρξουν εξωφρενικές κρατικές επιδοτήσεις στους ιδιώτες εφοπλιστές. Εξωφρενικές επιδοτήσεις, απαλλαγές από εισφορές σε ναυτιλιακά ασφαλιστικά ταμεία και ναυτιλιακά τέλη κ.ά.

«Φαίνεται λοιπόν καθαρά, καταγγέλλει η Ομοσπονδία, ότι με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παραδίδεται ένας νευραλγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας στο εφοπλιστικό κεφάλαιο με απρόβλεπτες οικονομικές, κοινωνικές και εθνικές συνέπειες για τον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου».

Η Ομοσπονδία όπως και δεκάδες μέχρι στιγμής συνδικαλιστικοί και άλλοι φορείς προτείνουν τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα εξασφαλίζει μεταξύ άλλων τον κοινωνικό χαρακτήρα των θαλάσσιων συγκοινωνιών, θα προστατεύει τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, ασφαλείς και φτηνές μεταφορές κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ