Σάββατο 30 Ιούνη 2012 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Στον «υγιή ανταγωνισμό» και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες...

Συντριπτικές αλλαγές σε βάρος του χαρακτήρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) βρίσκονται σε εξέλιξη ενόψει της εφαρμογής της πλήρους «απελευθέρωσης» της ταχυδρομικής αγοράς από την 1/1/2013. Με πρόφαση την προώθηση του «υγιούς ανταγωνισμού» στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών μελετώνται σενάρια που αφορούν στην αντιμετώπιση του «κοστοβόρου» δικτύου, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ ανά την επικράτεια, πρόσβαση στο δίκτυο και στο σύνολο των υποδομών τους των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιρειών, καθώς και επιβολή κανονικού συντελεστή ΦΠΑ για τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ - μέχρι σήμερα εξαιρούνται.

Με απλά λόγια, κλείσιμο υποκαταστημάτων δεν θα πρέπει να αποκλείεται, ενώ με βάση τον εξωφρενικό ισχυρισμό ότι εξαιτίας του εκτεταμένου δικτύου τους κατέχουν «κυρίαρχη θέση στην αγορά», άρα «στρεβλώνεται ο υγιής ανταγωνισμός», προωθείται η χρήση του - δημόσιου - δικτύου από τις ιδιωτικές εταιρείες, ενώ προβλέπεται και η κατάργηση της εξαίρεσης από την καταβολή ΦΠΑ που ίσχυε μέχρι σήμερα για τα ΕΛΤΑ. Εξαίρεση χάριν της οποίας μπορούν και διατηρούνται ακόμη σχετικά χαμηλές οι τιμές των υπηρεσιών που προσφέρουν τα δημόσια ταχυδρομεία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα ετήσια έσοδα των ΕΛΤΑ κυμαίνονται στα 370 εκατ. ευρώ, ενώ οι ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν έσοδα περίπου 270 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 90% αποκομίζουν οι 9 μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Μπορεί ο πρόσφατος νόμος του υπουργείου Υποδομών για την «απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς» να όριζε ότι τα ΕΛΤΑ παραμένουν «Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» μέχρι το 2028 και άρα κατά κάποιο τρόπο να εξασφάλιζε προσωρινά τον δημόσιο χαρακτήρα τους, ωστόσο όπως όλα δείχνουν η παράδοση και της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς σε λίγες μεγάλες εταιρείες θα επέλθει πολύ πιο σύντομα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ