Λευκά: Ρη1, Βδ6, Πε4, Ιγ4, Αγ6, Στρ. η4, θ4 (7)
Μαύρα: Ρζ3, Ιε6, Ιβ1, Αγ2, Στρ. θ5 (5)
Το ισχυρό:
Λευκά: Ρθ5, Βε3, Ιη5, Αβ2, Στρ. δ3 (5)
Μαύρα: Ρζ5, Πζ4, Αβ7, Στρ. γ5, δ6, ζ7, η4 (7)
Ενα πρόβλημα του Φρ. Χάλεϊ (1898) για τους φίλους που θέλουν να κάνουν ΜΑΤ σε πολλές (τέσσερις) κινήσεις. Παίζουν τα λευκά.
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Λευκά: Ρθ2, Βγ2, Πζ8, Ιε4, Αβ2 (5)
Μαύρα: Ρε3, Ιη1, Αζ3, Στρ. δ5, ε5, θ3 (6)
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε (2) δύο κινήσεις.
1. Ιγ3! (κίνηση αναμονής) 1... Ρδ4 / Ιε2 / Αε4 / Αδ1 / Αθ1 / 2. Ιδ1+ ματ.
Αν 1... Αε2 / Αθ5 / ε4 2. Ιδ5+ ματ. Αν 1... δ4 2. Αγ1+ ματ!
* Λίγο καθυστερημένα διορθώνουμε το «δυάρι» του Χίρσενσον («Ρ» 4.9.11) σε δύο σημεία: α) Στο «θ4» υπήρχε πύργος, που ευτυχώς φαινόταν μόνο στα αλγεβρικά σύμβολα. β) Η λύση που δώσαμε ήταν λανθασμένη και ζητάμε συγνώμη. Αντί για 1. Πη4, το σωστό είναι 1. Ββ8!
Η λύση του ισχυρού:
1. Βθ7! β3 2. Βζ5+ Ργ4 / Ρδ6 3. Ββ5 / Αα3+ ματ. Αν 1... Ργ4 2. Βγ2+ Ρδ5 3. Βγ6+ ματ!
Αν 1... Ρδ6 2. Βζ7! β3 3. Αα3Χ Τέλος, αν 1... Ρε6 2. Ργ6 β3 3. δ5+ ματ!