Συνεύρεση φορέων και επιχειρηματιών σε συνέδριο των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» και ΣΕΤΕ
Ούτε μια στιγμή δε χάνει το μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο από το σχεδιασμό των επόμενων βημάτων εκμετάλλευσης και υπερκερδοφορίας, υπό το πρίσμα πλέον του «Μεσοπρόθεσμου». Την ίδια ώρα που στη Βουλή εξελισσόταν η διαδικασία ψήφισης του αντιλαϊκού πλαισίου και στο Σύνταγμα γίνονταν μάχες, πολύ κοντά στην καρδιά των γεγονότων, στη Συγγρού, στο Συνεδριακό Κέντρο της «Εθνικής Ασφαλιστικής», ο εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Μ. Φαβίλα Λούκα ντε Πόλα, καλούσε τους επιχειρηματίες που συμμετείχαν στο συνέδριο των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» για τις τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα, να ανταποκριθούν στην «πρόκληση» των μεικτών, διεθνών και ελληνικών, επενδύσεων. Σημείωσε, μάλιστα, προκειμένου να αναδείξει τις μεγάλες προοπτικές, ότι η Ελλάδα απορροφά μόλις το 5% των τουριστικών εσόδων στην περιοχή της Μεσογείου, με το μεγαλύτερο μερίδιο να καταλαμβάνουν Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία.
Οι ξενοδοχειακές επενδύσεις, η τουριστική κατοικία, το «φαστ- τρακ» στον τουρισμό, το ειδικό χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό, είναι μερικά από τα θέματα που απασχόλησαν τις συζητήσεις του συνεδρίου, καθώς δημιουργούν ένα ιδανικό πλαίσιο μεγάλης κερδοφορίας μέσω της άγριας εκμετάλλευσης δημόσιων υποδομών.
Από την πλευρά του ο Α. Ανδρεάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ανέφερε ότι ο Σύνδεσμος θα αναλάβει πρωτοβουλίες, μεταξύ των οποίων και επαφές με την τρόικα, για να διεκδικήσει ακόμη μεγαλύτερη μείωση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, στο 5%, και μείωση στο 10% για τις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες. Επανέλαβε επίσης την πρόταση του ΣΕΤΕ για μεικτή εταιρεία μάρκετινγκ με συμμετοχή του δημοσίου και ιδιωτών, προκειμένου οι μεγαλοεπιχειρηματίες του τουρισμού να έχουν άμεσο και διαρκή έλεγχο στην κατεύθυνση των σχετικών δημόσιων δαπανών.
Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Γ. Νικητιάδης, φρόντισε να ενημερώσει τους παρευρισκόμενους για τη μέχρι τώρα πολιτική της κυβέρνησης υπέρ των μεγαλοεπιχειρηματιών του τουρισμού, που ξεκινά από την άρση του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια και φτάνει στην κατάργηση των τελών προσγείωσης στα περιφερειακά αεροδρόμια.