Παρασκευή 10 Ιούνη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 47
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
«Απελευθέρωσε» και τα ταξί

Παράδοση ενός ακόμη κλάδου σε μεγαλοεπιχειρηματίες προβλέπει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τα Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης, που υπέγραψε χτες ο υπουργός Υποδομών

Μετά το συντριπτικό χτύπημα που δέχτηκαν οι μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοι φορτηγατζήδες από την κυβέρνηση με την «απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους, τώρα ήρθε και η σειρά των αυτοκινητιστών ταξί, καθώς χτες ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, υπέγραψε το σχέδιο απόφασης του Προεδρικού Διατάγματος, στο οποίο προωθούνται ρυθμίσεις που αφορούν στα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ΤΑΧΙ, ΑΓΟΡΑΙΑ) σε όλη την Ελλάδα.

Στο σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η αδειοδότηση 7θέσιων και 9θέσιων ταξί με διαφοροποιημένο κόμιστρο, ενώ στο εξής εταιρείες οποιασδήποτε μορφής θα μπορούν να αγοράσουν νέες άδειες ταξί. Αίρεται, επίσης, ο περιορισμός που ίσχυε μέχρι σήμερα για δύο άδειες ανά φυσικό πρόσωπο καθώς από 'δώ και στο εξής, φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα μπορούν να αποκτούν μέχρι και το 5% του αριθμού των αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μέχρι το 10% στην υπόλοιπη χώρα.

Το ποσοστιαίο «ταβάνι», σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, υποτίθεται ότι θα αποτρέψει τη δημιουργία μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων στο χώρο, ωστόσο και μόνο η είσοδος ανωνύμων εταιρειών στην αγορά των ταξί, διαψεύδει τον παραπάνω ισχυρισμό. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι με τη σχετική ρύθμιση κάθε κάτοχος μίας ή μισής άδειας, θα μετατραπεί σε στόχο και εύκολη λεία των «μεγάλων» του χώρου. Με αυτήν την έννοια, οι περιβόητες «αντιμονοπωλιακές» ρυθμίσεις που επικαλείται η κυβέρνηση, δεν είναι απλά κενές περιεχομένου, αλλά αποτελούν τη βάση για τη διευκόλυνση της μονοπώλησης της αγοράς.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας καταργεί κάθε «επαγγελματικό ασυμβίβαστο» για την έκδοση ειδικής άδειας οδήγησης ταξί, όπως επίσης και κάθε γεωγραφικό περιορισμό ισχύος της άδειας. Ακόμη, αίρονται οι περιορισμοί και ως προς την αλλαγή έδρας στα ΤΑΞΙ, αφού η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει τους εδαφικούς περιορισμούς στη λειτουργία τους για τις «τουριστικές περιοχές» και για περιοχές που διαθέτουν λιμάνια, αεροδρόμια, σταθμούς τρένων κ.λπ. Πρόκειται για «φωτογραφική διάταξη» που ικανοποιεί αίτημα ξενοδόχων και άλλων επιχειρηματιών στον τουριστικό κλάδο, οι οποίοι επιθυμούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν την πελατεία τους κατευθείαν προς και από λιμάνια και αεροδρόμια.

Τέλος, ο λόγος αδειών ανά κάτοικο θα είναι 2,5 ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και Ελλάδα 2 ανά 1.000 για την υπόλοιπη Ελλάδα. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών, για όσες περιοχές προκύψουν παραπάνω άδειες, αυτές θα συνεχίσουν να ισχύουν.

Για ακόμη ένα επάγγελμα η κυβέρνηση έρχεται να ικανοποιήσει τις ορέξεις της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας, που αναζητά περισσότερο «ζωτικό χώρο» για την τοποθέτηση υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων. Πρόκειται για συνέχεια των σαρωτικών αναδιαρθρώσεων σε κλάδους και τομείς της οικονομίας - της λεγόμενης «απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων» - που σαν στόχο έχουν τη συγκέντρωση των σχετικών δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις, την ίδια στιγμή που προλεταριοποιεί βίαια τους αυτοαπασχολούμενους και μικροεπαγγελματίες του κάθε χώρου, ενώ ταυτόχρονα φέρνει και νέο κύμα ακρίβειας στις αντίστοιχες υπηρεσίες και εμπορεύματα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
H μαύρη λίστα των ανατροπών από το 2010(2016-06-05 00:00:00.0)
Πλήρης απελευθέρωση σε ταξί και βυτιοφόρα(2012-11-20 00:00:00.0)
Βορά στην ανταγωνιστικότητα των μονοπωλίων(2011-01-23 00:00:00.0)
Θέσεις μόνο για μεγαλοεπιχειρηματίες(2001-02-22 00:00:00.0)
Ανεκδοτολογική προσέγγιση(2001-02-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ