Μεγαλύτερη «απορρύθμιση» στην Ειδική Αγωγή προωθεί το υπουργείο Παιδείας, με τις ρυθμίσεις που περνάει στο νομοσχέδιο για τα «Πρότυπα» Σχολεία. Σε σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου αναφέρεται πως η παράλληλη στήριξη (σε παιδιά με Ειδικές Ανάγκες στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης) μπορεί να παρέχεται μέσω προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται απ' το ΕΣΠΑ. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να διδάξουν και εκπαιδευτικοί χωρίς ειδίκευση, αφού στα προγράμματα ΕΣΠΑ «χωρούν όλοι» για να προωθηθούν οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Με τον τρόπο αυτό «σπρώχνει» εκπαιδευτικούς στην παράλληλη στήριξη, για να απαλλαγεί από την απαραίτητη ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής. Ετσι, φανερώνει και την κατεύθυνση να σπρώχνει τους μαθητές ΑμΕΑ στα κοινά σχολεία, πράγμα που είναι έως και εγκληματικό για τη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών ΑμΕΑ. Υπενθυμίζουμε πως η Ειδική Αγωγή είναι υποχρεωτική από το 2008, αλλά χιλιάδες παιδιά είναι «απ' έξω», αφού δεν έχει γίνει κανένα βήμα για την απαραίτητη υποδομή.
Επίσης, στο ίδιο άρθρο του νομοσχεδίου αναφέρεται πως όλες οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ70 Δασκάλων στα Ειδικά Νηπιαγωγεία, τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, τα τμήματα ένταξης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τα ΚΕΔΔΥ μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις των κλάδων ΠΕ61 Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και ΠΕ Δασκάλων Ειδικής Αγωγής, αντίστοιχα. Απ' την αλλαγή αυτή προκύπτει ζήτημα για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 που βρίσκονται, ήδη, στην Ειδική Αγωγή. Για την ακρίβεια, δε διευκρινίζεται το καθεστώς τους για τις μεταθέσεις, υπηρεσιακές, μεταβολές και αποσπάσεις σε δομές Ειδικής Αγωγής και σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, για να υπάρξει θεσμικό πλαίσιο - και σωστά - για τους αποφοίτους του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Βόλου, για να στελεχωθούν τα σχολεία με αποφοίτους ειδικευμένους στην Ειδική Αγωγή, «μπερδεύεται» το πλαίσιο που ίσχυε μέχρι σήμερα και βρίσκονται στην αβεβαιότητα οι δάσκαλοι και καθηγητές που υπηρετούν μέχρι σήμερα στα Ειδικά Σχολεία.