Παρασκευή 12 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗ
ΚΟΝΓΚΟ
Πολύνεκρη σύγκρουση τρένων

ΜΠΡΑΖΑΒΙΛ.-

Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να ψάχνουν επιζώντες στα συντρίμμια των σιδηροδρομικών αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν και όπου βρήκαν ήδη το θάνατο 30 ή και 50 άνθρωποι και τραυματίστηκαν ακόμη 100, ενώ σύμφωνα με την εκπρόσωπο του υπουργείου Μεταφορών, Τερέζε Ισάμπου, εκφράζονται πολλοί βάσιμοι φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί, καθώς πολλοί επιβάτες βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.

Τα δύο τρένα συγκρούστηκαν στη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την πρωτεύουσα της κεντρικής αφρικανικής δημοκρατίας Μπραζαβίλ και το λιμάνι Πουέν Νουάρ και σημειώθηκε στο σιδηροδρομικό σταθμό στην πόλη Μουγκουντί, 75 χιλιόμετρα ανατολικά του Πουέν Νουάρ, όπως μετέδωσε ο κρατικός ραδιοσταθμός. Σύμφωνα με τους αξιωματούχους του υπουργείου Μεταφορών του Κονγκό, τα φρένα της μίας εκ των δύο αμαξοστοιχιών δε λειτούργησαν τη στιγμή που τα δύο τρένα εισέρχονταν στο σταθμό του Μουγκουντί προερχόμενα από διαφορετική κατεύθυνση. Πάντως, σύμφωνα με το ραδιοσταθμό, το πιο χαρακτηριστικό που αποδείχτηκε τραγικό είναι ότι τα δύο τρένα ήταν φορτηγά, αλλά μετέφεραν και επιβάτες, με αποτέλεσμα πολλοί από τους επιβαίνοντες να πεθάνουν από εγκαύματα που υπέστησαν από τη φωτιά που άρπαξαν τα καύσιμα τα οποία μετέφεραν. Ενα ακόμη στοιχείο ότι και τα δύο τρένα δεν ήταν εξοπλισμένα με ασύρματο, επομένως η επικοινωνία ήταν αδύνατη.

Η κίνηση των τρένων στη σιδηροδρομική αυτή γραμμή επαναλήφθηκε τον περασμένο Αύγουστο, ύστερα από διακοπή δύο ετών μετά την αποκατάσταση των ζημιών που είχε υποστεί από μαχητές που είχαν ταχθεί στο πλευρό του έκπτωτου Προέδρου Πατρίκ Λισούμπα και οι οποίοι συνέχισαν τη δράση τους μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου το 1997 στην κεντροαφρικανική χώρα. Με ειρηνευτική συμφωνία που υπεγράφη στο τέλος του 1999, μεταξύ των δυνάμεων αυτών και του Προέδρου Ντένις Σάσου Νγκουέσο επιτράπηκε να γίνουν οι αναγκαίες επιδιορθώσεις με τη βοήθεια μηχανικών από τη γαλλική κρατική εταιρία σιδηροδρόμων SNCF. Ωστόσο, ακόμη δεν υφίσταται κανένα είδος τηλεπικοινωνιακού συστήματος.

Υπενθυμίζεται ότι στο σταθμό της πόλης Μουγκουντί σημειώθηκε και το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία του Κονγκό, το 1992, όταν 112 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε σύγκρουση ενός επιβατικού με ένα φορτηγό τρένο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ