Παρασκευή 4 Μάρτη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Η κυβέρνηση επιμένει στην πολιτική επιστράτευση

Το «όπλο» της πολιτικής επιστράτευσης θα παραμείνει ως βασική επιλογή στα χέρια της κυβέρνησης, προκειμένου να υπονομεύει το δικαίωμα των ναυτεργατών να αγωνίζονται, ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Διαμαντίδης, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γιώργου Μαρίνου, που απαίτησε «να σταματήσει αυτή η εκστρατεία συκοφάντησης των ναυτεργατικών αγώνων, να παρθεί πίσω το βάρβαρο κατασταλτικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης και να καταργηθεί η πολιτική επιστράτευση για πάντα».

Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ο Γ. Διαμαντίδης υποστήριξε πως «η απόφαση για επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των ναυτικών ελήφθη από την κυβέρνηση μετά από 6 μέρες συνεχών απεργιακών κινητοποιήσεων, που σαφώς και αποδεδειγμένα είχαν δημιουργήσει συνθήκες που έθεταν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία».

«Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία», τόνισε, απαντώντας, ο Γ. Μαρίνος. Οπως είπε, «παρακολουθούμε τις εξελίξεις στη ναυτιλία και συμμετέχουμε στους ναυτεργατικούς αγώνες από τη δεκαετία του '70 και μπορούμε με συγκεκριμένα στοιχεία να στηρίξουμε τη θέση ότι η πολιτική της κυβέρνησής σας, όπως και της ΝΔ, καταφεύγει στην καταστολή, χρησιμοποιώντας και την πολιτική επιστράτευση, τρεις φορές τα τελευταία χρόνια, 2002, 2006, 2010, για να χτυπήσετε την αγωνιστική κινητοποίηση των ναυτεργατών. Ολα τα άλλα είναι προσχήματα. Ολα έχουν δοκιμαστεί στην πράξη. Επί της ουσίας, υπονομεύεται το απεργιακό δικαίωμα.»

Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε επίσης πως «δεν υπάρχει ζήτημα σήμερα, δεν υπάρχει πρόβλημα των ναυτεργατών που να μην είναι σε πορεία όξυνσης, την ώρα που οι εφοπλιστές - το επαναλαμβάνω - έχουν κάνει τεράστια υπερσυσσώρευση κεφαλαίων. Ενα στοιχείο για το λαό μας: Μόνο τους δυο πρώτους μήνες του 2011 επένδυσαν κεφάλαια οι εφοπλιστές της τάξης του μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων. Μέσα στο 2010 επένδυσαν 7 δισεκατομμύρια δολάρια για χτίσιμο νέων πλοίων και επιπλέον αρκετά δισεκατομμύρια διέθεσαν για την αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι, την ώρα που μόνο στις λίστες του ΓΕΝΕ οι ναυτεργάτες ξεπέρασαν τους 2.500 με τάση αυξητική. Το επίδομα ανεργίας είναι γύρω στα 250 ευρώ. Απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο. Την ώρα που αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων και έφτασε τις 4.000, οι ναυτεργάτες ζουν στην ανασφάλεια και την ανεργία.

Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση και σε συντονισμό με τους εργαζόμενους των νησιών, οι ναυτεργάτες θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη και με στόχο να διαμορφώσουν προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν αυτός ο πλούτος που παράγεται και τα πλοία να γίνουν κοινωνική, λαϊκή περιουσία, να μην είναι στα χέρια αυτών που εκμεταλλεύονται πολλά χρόνια την εργατική δύναμη και θησαυρίζουν».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ