Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Θαλασσίων Υποδομών. Νέα κινητοποίηση την Παρασκευή, στον Πειραιά
Η ασφαλής και φτηνή μετακίνηση προς και από τα νησιά αφορά όλο το λαό, όχι μόνο τους ναυτεργάτες(φωτ. από την απεργία στις 8 του περασμένου Ιούλη) |
Η Ικαρία και το νησί των Φούρνων είναι ενδεικτικά παραδείγματα για τα όσα ετοιμάζονται σε βάρος της ακτοπλοΐας, για τη θωράκιση της κερδοφορίας των εφοπλιστών. Το υπουργείο, εκτελώντας εντολή της πλοιοκτήτριας εταιρείας HSW, ενέκρινε την τροποποίηση του δρομολογίου του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», δηλαδή του ενός και μοναδικού πλοίου που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή, με αποτέλεσμα από την 1η Νοέμβρη να «κόβεται» η προσέγγιση στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ικαρίας αυτό του Αγίου Κηρύκου, ενώ δε θα «πιάνει» καθόλου στους Φούρνους, που σημαίνει ότι το νησί εγκαταλείπεται στον εφιάλτη της απομόνωσης! Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και το ένα μετά το άλλο μια σειρά από νησιά.
Οι εκπρόσωποι των φορέων συναντήθηκαν με τον αρχηγό του Λιμενικού Θ. Μπούσιο. Ο υπουργός Γ. Διαμαντίδης, αν και είχε ενημερωθεί για την παράσταση απουσίαζε. Για την τροποποίηση των δρομολογίων του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», επισήμαναν ότι εκτός των άλλων, κινδυνεύουν οι ετεροδημότες, να μην μπορούν να ταξιδέψουν για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Κατήγγειλαν την αντιλαϊκή πολιτική των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ που αποθρασύνει τους εφοπλιστές, οι οποίοι τώρα απαιτούν ευθέως να καθορίζουν αυτοί πού θα πηγαίνουν τα πλοία, πότε, με πόσους ναυτεργάτες και με τι είδους εργασιακές σχέσεις. Και επισήμαναν την απόφασή τους να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σύγχρονες, φτηνές, με ασφαλή πλοία όλες τις μέρες του χρόνου.
Μετά και τα αποτελέσματα της συνάντησης, τα ταξικά σωματεία, οι φορείς της Ικαρίας και το αγωνιστικό ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», καλούν σε συγκέντρωση την Παρασκευή 22 Οκτώβρη στις 10 το πρωί στον Ηλεκτρικό Σταθμό και πορεία στο υπουργείο.
Τις εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που σηματοδοτεί η άγρια επιθετικότητα που επιδεικνύουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές οι οποίοι εμφανίζονται να τα «θέλουν όλα» φέρνει το ΚΚΕ στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες η βουλευτής του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου.
Οπως επισημαίνεται: «Συνεχώς επιδεινώνονται τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ και των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92 και της άρσης του καμποτάζ.
Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, οι εφοπλιστές θα κηρύξουν λοκ - άουτ εάν δεν τους δοθούν πρόσθετα προνόμια και πρόσθετα κονδύλια από τα χρήματα του ελληνικού λαού.
Ενδεικτικό είναι το πρόβλημα που δημιουργείται στα νησιά των Φούρνων και της Ικαρίας με την τροποποίηση των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "Νήσος Μύκονος".
Η ελευθερία δράσης του κεφαλαίου και η "απελευθέρωση", σημαίνει για τους εφοπλιστές, να σταματάνε τα δρομολόγια των πλοίων όποτε θέλουν, να προσλαμβάνουν όποιον θέλουν και να δίνουν ό,τι μισθό θέλουν, σε καθεστώς γαλέρας, με αποκλειστικό κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους.
Τα κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα του ευρωμονόδρομου, που υποστηρίζουν την άρση του καμποτάζ, έχουν βαριές ευθύνες για τις συνέπειες αυτής της πολιτικής στην ακτοπλοΐα». Ρωτά τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας «ποια μέτρα θα πάρει για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα υπηρετούν την εργατική - λαϊκή οικογένεια, θα εξασφαλίζουν σύγχρονα - ασφαλή πλοία όλες τις μέρες του χρόνου, αντιμετωπίζοντας την ακτοπλοΐα, όπως και όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ως κοινωνικό αγαθό».