Κατά 10 δραχμές φτηνότερα αναμένεται - σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες - να πωλούνται από αύριο τα μεσάνυχτα όλα τα υγρά καύσιμα. Οι μειώσεις αυτές οφείλονται στις διεθνείς συγκυρίες των τελευταίων ημερών, όπου παρατηρείται πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου, αλλά και της ισοτιμίας Ευρώ - δολαρίου, όπου το τελευταίο υποχώρησε αισθητά έναντι του πρώτου. Παρά όμως τις όποιες μειώσεις στα υγρά καύσιμα, οι τιμές τους διατηρούνται σε δυσθεώρητα ύψη, με αποτέλεσμα την οικονομική αφαίμαξη των καταναλωτών. Ειδικότερα το πετρέλαιο θέρμανσης, σε σύγκριση με πέρυσι τέτοια εποχή, πωλείται κατά 100% ακριβότερα. Σημαντικότατη, όμως, είναι και η αύξηση του πετρελαίου κίνησης, το οποίο μέσα σε ένα χρόνο έχει ακριβύνει κατά 80 και πλέον δραχμές, σε σύγκριση με τις βενζίνες που έχουν «τσιμπήσει» από 60 δραχμές περίπου το λίτρο.
Στο μεταξύ η απόφαση της κυβέρνησης να «αναμορφώσει» άρδην την αγορά των υγρών καυσίμων με την κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή από το υπουργείο Ανάπτυξης, έχει «πυροδοτήσει» τις αντιδράσεις των βενζινοπωλών. Αργά χτες το βράδυ, πραγματοποιούνταν συγκέντρωση - συζήτηση των βενζινοπωλών Αττικής στο ξενοδοχείο «Κάραβελ». Πέρα από την ενημέρωση των βενζινοπωλών και τη συζήτηση των προβλημάτων, αναμένεται να παρθεί και απόφαση για την έναρξη κινητοποιήσεων (απεργία), όταν αυτό κριθεί σκόπιμο, ύστερα από εξουσιοδότηση του ΔΣ της Ομοσπονδίας των Βενζινοπωλών.
Το σημεία «τριβής» μεταξύ βενζινοπωλών και υπουργείου Ανάπτυξης είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει το μέτρο της εγκατάστασης των ταμειακών μηχανών στα πρατήρια, χωρίς όμως να δεσμεύει τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών να είναι οι αποκλειστικά υπεύθυνες για το περιεχόμενο των δεξαμενών των πρατηρίων, αφού βέβαια πρώτα έχουν σφραγιστεί από αυτές (τις εταιρίες) τόσο για την ποσότητα που έχει προμηθευτεί ο πρατηριούχος, όσο και για την ποιότητα, με συνέπεια, ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση ελέγχου, ο βενζινοπώλης να χαρακτηριστεί... λαθρέμπορος.
Επίσης οι βενζινοπώλες επισημαίνουν ότι με την «απελευθέρωση» της αγοράς των υγρών καυσίμων, αφήνονται ελεύθερες οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών να καταλάβουν και να μονοπωλήσουν την αγορά καυσίμων, με αποτέλεσμα να υπάρξει έντονος κίνδυνος να δημιουργήσουν «καρτέλ» ακόμα και στο επίπεδο της λιανικής πώλησης.