Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ μίλησε χτες για τα σενάρια σχετικά με την επιβολή των υπέρογκων διοδίων στον εθνικό οδικό άξονα
Eurokinissi |
Από την Εγνατία Οδό, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, οι κατασκευαστικές εταιρείες θα αποκομίσουν τεράστια κέρδη από την είσπραξη των διοδίων |
Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις ευχές του υπουργού, στην εταιρεία που θα κατασκευάσει τη σήραγγα των Τεμπών και θα εισπράττει τα διόδια, για «καλά κέρδη», χτες δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες για τα υπέρογκα χαράτσια που θα πληρώνει ο λαός στους οδικούς άξονες. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε τρία πιθανά σενάρια για τους σταθμούς διοδίων, για την εγκατάσταση και τη διαχείρισή τους, κατά μήκος της Εγνατίας, ο συγκεκριμένος αριθμός των οποίων δεν έχει καθοριστεί. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να είναι περίπου ένας σταθμός ανά νομό. Οι περιπτώσεις αυτές είναι:
Η τελική απόφαση, όπως είπε ο υπουργός, δεν έχει ληφθεί ακόμα, αλλά τείνουν προς την πρώτη περίπτωση, δηλαδή την κατασκευή και διαχείριση των σταθμών διοδίων να αναλάβει μια θυγατρική της «Εγνατία ΑΕ».
Επανέλαβε ότι ο πρώτος σταθμός διοδίων θα λειτουργήσει άμεσα στον Πολύμυλο Κοζάνης, ενώ το αντίτιμο θα είναι περίπου όσο είναι και στα άλλα τμήματα των οδικών αξόνων της χώρας τα οποία έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, ίσως και λίγο μικρότερο, όπως είπε.
Οπως προέκυψε και από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού, τα έργα στα οποία δίνεται προτεραιότητα και προχωρούν σχετικά γρήγορα, είναι εκείνα που έχει άμεση ανάγκη το κεφάλαιο. «Τριπλασιάζουμε τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους με το πρόγραμμα "Δρόμοι ανάπτυξης"» και «αλλάζουμε ριζικά τις παραμέτρους ανάπτυξης της Ελλάδας», είπε ο υπουργός. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα που γίνεται με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης, συνολικού προϋπολογισμού 9,6 δισ. ευρώ και μήκους 1.450 χιλιομέτρων και που θα εκμεταλλεύονται τους μεγαλύτερους κεντρικούς άξονες της χώρας εταιρείες για δεκαετίες, ενώ έγιναν με χρήματα του ελληνικού λαού.
Ο Γ. Σουφλιάς αναφέρθηκε ακόμα στην υποθαλάσσια σήραγγα της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι η καθυστέρηση του έργου δεν οφείλεται στο ΠΕΧΩΔΕ αλλά στις προσφυγές κάποιων κατοίκων στο ΣτΕ.
Μια 15ετία περίπου χρειάστηκε για να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Χτες, ο Γ. Σουφλιάς επισκέφτηκε τον πρώτο υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό, το Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου αυτή τη στιγμή συναρμολογείται ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, ο οποίος αναμένεται να αρχίσει τις εργασίες το Δεκέμβρη. Σύντομα είπε «θα αρχίσει να συναρμολογείται και ο δεύτερος μετροπόντικας» χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει πότε.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απέδωσε τις καθυστερήσεις στο... μέγεθος του έργου, στα αρχαιολογικά ευρήματα και στην αναζήτηση των απαραίτητων χώρων όπου θα τοποθετηθούν οι σταθμοί. Να θυμίσουμε ότι το συνολικό κόστος του έργου αναμένεται να φτάσει τα 1,1 δισ. ευρώ, θα είναι 13 σταθμοί και 9,6 χιλιόμετρα μήκος, ενώ έχουν εξασφαλιστεί 335 εκατομμύρια ευρώ από το Δ' ΚΠΣ για την επέκτασή του προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί, σύμφωνα με τον υπουργό, το 2012.