Σάββατο 30 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σεμινάρια υποταγής στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Να μετατραπούν σε υπαλλήλους της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης ζητούν από τους νεοπροσλαμβανόμενους εκπαιδευτικούς οι εντεταλμένοι επιμορφωτές τους

Σε σεμινάρια κυβερνητικής προπαγάνδας και υπεράσπισης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου εξελίσσονται τα σεμινάρια επιμόρφωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, στο Ηράκλειο της Κρήτης τουλάχιστον.

Ορισμένοι επιμορφωτές, λες και βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, έχουν αναλάβει να «επιμορφώσουν» τους νέους συναδέλφους τους στη λογική της συναίνεσης και της υποταγής στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια που ήδη εφαρμόζονται.

Ετσι, λοιπόν, προβάλλεται ότι, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής παιδείας, η παιδεία δεν είναι κοινωνικό αγαθό, αλλά πρέπει να οργανώνεται και να λειτουργεί με βάση επιχειρηματικά κριτήρια. Επίσης σημειώνεται ότι δε νοείται να μιλάμε για ένα δημόσιο φορέα που θα έχει την ευθύνη της έκδοσης των βιβλίων, αλλά ότι σε αυτό πρέπει να συμμετέχουν και ιδιώτες, αναφέροντας μάλιστα ονόματα γνωστών κολεγίων του εξωτερικού και συγκεκριμένου εκδοτικού οργανισμού (Λαμπράκη). Μάλιστα, ορισμένοι «επιμορφωτές» παρότρυναν τους εκπαιδευτικούς να αγοράσουν, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή για να τροφοδοτήσουν με αυτά τα σχολεία ώστε οι ίδιοι να είναι έτοιμοι να αντεπεξέλθουν στις νέες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος...

Ενδεικτικό της κυνικότητας των όσων ειπώθηκαν είναι το κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς να ξεσηκώσουν ακόμα και τους παλιούς υπολογιστές από τα σπίτια τους ώστε τα παιδιά να έχουν ηλεκτρονικό υπολογιστή στην τάξη!

Στη συνέχεια και θέλοντας να δικαιολογήσουν τις αλλαγές στην ονοματοδοσία των σχολείων, υποστήριξαν ότι «τα σχολεία δεν είναι κελιά φυλακών για να έχουν νούμερα»! Κι αυτό, ενώ τα περισσότερα σχολεία του Νομού Ηρακλείου - όπως και αλλού - λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές.

Οσο για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, επιμορφωτής, δυσαρεστημένος από την απόσυρση του βιβλίου, υποστήριξε την ακραία άποψη ότι πρώτα πρέπει να διδαχθεί στους μαθητές και στη συνέχεια να κριθεί. Μάλιστα, σε διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι δάσκαλοι δεν είναι πειραματόζωα, η απάντηση ήταν ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση γίνονται σταδιακά και πως δεν μπορούν να έχουν λόγο από τη στιγμή που δεν το έχουν διδάξει...

Βασικός κορμός της επιμόρφωσης που παρέχεται αναδείχτηκε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αφού, τονίστηκε, το 2010 θα γίνουν οι πρώτες κρίσεις και όλοι οφείλουν να είναι έτοιμοι να αξιολογηθούν.

Οσο για ζητήματα δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με κάποιους θεωρείται γραφειοκρατία η διεκδίκησή τους, όπως οι υπερωρίες. Κι αυτό, αφού το σύγχρονο σχολείο προστάζει όλα να κινούνται γύρω από τη λογική εργοδότης - στελέχη - εργαζόμενοι σε ένα σχολείο ΑΕ.

Τέλος, σε συζήτηση που αναπτύχθηκε μεταξύ επιμορφωτή και εκπαιδευτικών για τα προβλήματα συνολικά της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ο επιμορφωτής συμβούλεψε τους συναδέλφους του να ακολουθήσουν την τακτική του: «Ακου, βλέπε και μη μιλάς», προφανώς, για να περάσει απρόσκοπτα η αντιεκπαιδευτική πολιτική.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ