Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΣΠΑΝΙΑ
Αναζητώντας τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας

Η ώρα της συντριβής του αεροσκάφους

Associated Press

Η ώρα της συντριβής του αεροσκάφους
ΜΑΔΡΙΤΗ.--

Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν στοιχεία για τα αίτια της χειρότερης αεροπορικής τραγωδίας της τελευταίας 25ετίας στη χώρα, με τον τραγικό θάνατο 153 ανθρώπων κατά τη συντριβή και ανάφλεξη αεροσκάφους της «Spanair» στο αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης.

Ισως δε χρειαστεί να ψάξουν πολύ. Επρόκειτο σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες για ένα «ιπτάμενο φέρετρο» που συνέχιζε όμως να πετά παρά τις περικοπές...

Η Ισπανία κήρυξε τριήμερο πένθος στη μνήμη των θυμάτων, της μοιραίας πτήσης «JK-5022» της «Spanair» - θυγατρικής των Σκανδιναβικών Αερογραμμών SAS - με προορισμό τη Λας Πάλμας στα Κανάρια Νησιά, που μετέφερε 162 επιβάτες, ανάμεσά τους 22 παιδιά, και δεκαμελές πλήρωμα. Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό, 153 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 19 ανασύρθηκαν ζωντανοί, ορισμένοι σε πολύ σοβαρή κατάσταση.

Τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται υπήκοοι της Σουηδίας, της Βουλγαρίας, της Χιλής, της Κολομβίας, καθώς και της Γερμανίας.

Τα δύο μαύρα κουτιά της πτήσης ανασύρθηκαν και από χτες το πρωί εμπειρογνώμονες βρίσκονται στον τόπο της συντριβής για να ερευνήσουν τα συντρίμμια του αεροσκάφους «ΜD-82» προκειμένου να δοθεί απάντηση στα οργισμένα «γιατί». Η υπουργός Υποδομών της Ισπανίας, Μαγκνταλένα Αλβάρεθ, δήλωσε χτες ότι οι τεχνικοί της «Spanair» έδωσαν την άδεια για δεύτερη απογείωση του αεροπλάνου, παρά το γεγονός ότι ο πιλότος είχε επιστρέψει στο αεροδρόμιο μετά την πρώτη απογείωση διότι εντόπισε τεχνικό πρόβλημα.

Η «Spanair» ανήκει στη σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία SAS η οποία είχε αποφασίσει να πουλήσει την εταιρία, λόγω των κακών οικονομικών αποτελεσμάτων. Η πρώτη κρούση έγινε ασφαλώς στην ισπανική «Iberia». Τα συνδικάτα των εργαζομένων αντέδρασαν στο σχέδιο και εξήγγειλαν κινητοποιήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και λίγες ώρες πριν το δυστύχημα, οι πιλότοι είχαν ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιήσουν απεργία.

Τελικά οι Σκανδιναβοί αποφάσισαν να κρατήσουν την «Spanair» προχωρώντας σε μεγάλες περικοπές: κλείσιμο πέντε βάσεων, απόσυρση 15 παλιών αεροπλάνων που έκαιγαν περισσότερα καύσιμα και εθελούσια έξοδο περίπου 3.000 εργαζομένων. Αγνωστο παραμένει αν το συγκεκριμένο αεροσκάφος που τυλίχτηκε στις φλόγες ήταν ένα από αυτά που θα αποσύρονταν.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ