Οι επιδοτήσεις για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» το 2005 άγγιξαν τα 44 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 25 εκατ. ευρώ προήλθαν από τον επίναυλο του 3% που καταβάλλουν οι επιβάτες όλων των διαδρομών σαν καπέλο στο ήδη πανάκριβο εισιτήριο. Από τον κρατικό προϋπολογισμό εκταμιεύτηκαν τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ. Είναι φανερό ότι μέχρι και η τελευταία δεκάρα που έβαλαν στα θησαυροφυλάκιά τους οι εφοπλιστές προήλθε από τις τσέπες των εργαζόμενων, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Τεράστια ποσά που αιμοδοτούν την εφοπλιστική υπερκερδοφορία και κάνουν το κεφάλαιο ακόμα πιο επιθετικό στις πλάτες ναυτεργατών, νησιωτών και επιβατών...