Διαφημιστική εκστρατεία με θέμα την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ξεκινά το υπουργείο Οικονομικών τους επόμενους μήνες. Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης, στη διάρκεια της χτεσινής του επίσκεψης στην έδρα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ). Η επίσκεψη έγινε λίγες μέρες μετά την αναγκαστική παραίτηση του ειδικού γραμματέα της ΥΠΕΕ Δ. Κλαδά, την απομάκρυνση του οποίου είχε ζητήσει από το Μαξίμου - ο Δ. Κλαδάς θεωρείται προστατευόμενος του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος - ο Γ. Αλογοσκούφης. Με τη νέα διαφημιστική εκστρατεία κατά της φοροδιαφυγής, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να αποκρύψει το γεγονός ότι το θέμα είναι κατ' εξοχήν πολιτικό, δεδομένου ότι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής προϋποθέτει πάνω απ' όλα πολιτική βούληση για ρήξεις με το μεγάλο κεφάλαιο (όπου η φοροδιαφυγή γίνεται με οργανωμένο τρόπο), την οποία όμως πολιτική βούληση δε διαθέτει ούτε αυτή η κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται, ότι ανάλογες διαφημιστικές καμπάνιες έχουν γίνει και από προηγούμενες κυβερνήσεις, με τη διαφορά όμως ότι η φοροδιαφυγή - όπως και άλλες μορφές διασπάθισης του δημόσιου χρήματος - όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκε, αλλά συνέχισε να διογκώνεται. Σημαντικό μερίδιο στη γιγάντωση της φοροδιαφυγής, έχουν και οι κατά διαστήματα χαριστικές ρυθμίσεις (σε επιχειρήσεις που επιδίδονται στο σπορ της φοροδιαφυγής, φοροκλοπής, εισφοροδιαφυγής) καθώς και οι διευρυνόμενες φοροαπαλλαγές για το μεγάλο κεφάλαιο, που εφαρμόζονται τα τελευταία 34 χρόνια από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Οσο για τους λόγους της απομάκρυνσής του, από το υπουργείο Οικονομίας ισχυρίζονται ότι αυτή ήταν αναγκαία μετά την εμπλοκή του ονόματος του ειδικού γραμματέα στις παράλληλες υποθέσεις Κουκοδήμου - Ζαχόπουλου. Ο ίδιος όμως ο Δ. Κλαδάς, συνδέει την αποπομπή του με τον χειρισμό από την πλευρά του... σημαντικών υποθέσεων φοροδιαφυγής, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για το παρασκήνιο της όλης υπόθεσης. Ως γνωστό η «ΥΠΕΕ» είναι ένα ιδιαίτερα «ευαίσθητο» εργαλείο του υπουργείου Οικονομικών, καθώς, μεταξύ άλλων, είναι επιφορτισμένο με τον φορολογικό έλεγχο μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, ενώ, τέσσερα χρόνια μετά τη σύστασή της, δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα το παραμικρό στοιχείο για τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών. Τη στιγμή μάλιστα που στους διαδρόμους ακούγονται ιστορίες για «κουκούλωμα» υποθέσεων φοροδιαφυγής μεγάλων επιχειρήσεων, ειδικά στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης...