Στο πρόβλημα των αρχαρίων παίζουν τα μαύρα. Θα προαγάγουν το πιόνι τους; Θα κερδίσουν υλικό; Αρκετά εύκολη άσκηση.
-- Τι είναι το κάρφωμα στο σκάκι;
Η ακινητοποίηση αντιπάλου (ή και δικού μας) κομματιού, γιατί πίσω από αυτό - στη διαγώνιο, στην κάθετο ή την οριζόντια γραμμή - βρίσκεται ισχυρότερο κομμάτι και έτσι αν κινηθεί το καρφωμένο υπάρχουν μεγάλες απώλειες.
Δυο παρτίδες για την προπόνησή σας από την Πόλη του Μεξικού.
Λευκά: Ανάντ (Ινδία)
Μαύρα: Γκρίστσουκ (Ρωσία)
Ισπανική 20-9-07
1. ε4 ε5 2. Ιζ3 Ιγ6 3. Αβ5 α6 4. Αα4 Ιζ6 5. 0-0 Αε7 6. Πε1 β5 7. Αβ3 0-0 8. α4 β4 9. δ3 δ6 10. Ιβδ2 Ια5 11. Αα2 γ5 12. γ3 Ιγ6 13. δ4 β:γ3 14. β:γ3 ε:δ4 15. γ:δ4 Ιβ4 16. Αβ1 Αη4 17. θ3 Αθ5 18. η4 Αη6 19. δ5 Ιδ7 20. Ιγ4 Πβ8 21. Αζ4 Ιβ6 22. Ι:β6 Π:β6 23. Ιδ2 Αη5 24. Α:η5 Β:η5 25. Ιγ4 Πββ8 26. Βδ2 Β:δ2 27. Ι:δ2 ζ6 28. Ιγ4 Πζδ8 29. ζ4 Αζ7 30. Πα3 η5 31. θ4 η:ζ4 32. Πζ3 Αε8 33. Π:ζ4 Ρη7 34. θ5 Α:α4 35. θ6+ Ρ:θ6 36. Π:ζ6+ Ρη7 37. η5 Πζ8 38. Π:δ6 Αγ2 39. Ιε5 Πζ4 40. Πζ6 Πθ4 41. δ6 Α:β1 42. Π:β1 Π:ε4 43. Πζ7+ Ρη8 44. Πε7 Πδ8 45. Πδ1 γ4 46. δ7 Πζ4 47. Πζ1 Πζζ8 48. Π:ζ8+ Ρ:ζ8 49. Π:θ7 γ3 50. Ιη6+ 1-0.
Λευκά: Κράμνικ (Ρωσία)Μαύρα: Γκέλφαντ (Ισραήλ)
1. δ4 δ5 2. γ4 γ6 3. Ιζ3 Ιζ6 4. Ιγ3 ε6 5. Αη5 θ6 6. Αθ4 δ:γ4 7. ε4 η5 8. Αη3 β5 9. Αε2 Αβ7 10. 0-0 Ιβδ7 11. Ιε5 θ5 12. Ι:δ7 Β:δ7 13. Βγ1 Πη8 14. Πδ1 Αβ4 15. Βε3 Βε7 16. θ3 θ4 17. Αθ2 Α:γ3 18. β:γ3 η4 19. Ρθ1 γ5 20. θ:η4 γ:δ4 21. Π:δ4 ε5 22. Πδδ1 Ι:η4 23. Α:η4 Π:η4 24. ζ3 Πη6 25. α4 α5 26. α:β5 α4 27. Βε2 Βγ5 28. Παβ1 Πδ6 29. Π:δ6 Β:δ6 30. Β:γ4 α3 31. Πα1 θ3 32. Βε2 θ:η2+ 33. Β:η2 0-0-0 34. Βα2 ζ5 35. Β:α3 ζ:ε4 36. Β:δ6 Π:δ6 37. ζ:ε4 Α:ε4+ 38. Ρη1 Αδ3 39. Αε5 Πη6+ 40. Ρζ2 Αβ5 - ισοπαλία.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Να 47-48
Στα προηγούμενα: Στο Νο 45 παίζουμε 1. Βγ3 (απειλεί 2. δ5 ματ). 1...Ρε6 2. Βγ6+ ΜΑΤ! Αν 1...Αη3 (ή ζ2 ή ε1) τότε 2. η5+ματ! Στο Νο 46 αν και με 3 κινήσεις το λύσατε εύκολα. 1. δ8=Π Ρδ1 2. Πα8 Ρ~ 3. Πα1+ματ. Αν 1...Ρβ1 2. Πε8 Ρ~ 3. Πε1+ματ.