Πέμπτη 26 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΘΟΥΣΑ
Επεισόδια για το αμαξοστάσιο

Νέα επεισόδια έγιναν χτες το πρωί και το βράδυ στην κοινότητα Ανθούσας μεταξύ αστυνομικών και κατοίκων της περιοχής, καθώς οι τελευταίοι αντιδρούν στα σχέδια του ΟΑΣΑ να κατασκευάσει εκεί αμαξοστάσιο. Η υπόθεση συνδέεται με την κυβερνητική πολιτική για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Είναι πολιτική υποβάθμισης και δημιουργίας προβλημάτων σε όλους τους τομείς (ακόμα και στις χωροθετήσεις αμαξοστασίων), με σκοπό την απαξίωση των δημοσίων συγκοινωνιών και το σταδιακό ξεπούλημά τους σε ιδιώτες.

Συγκεκριμένα, χθες τα χαράματα, κάτοικοι της Ανθούσας και της Παλλήνης περιφρουρούσαν το χώρο (έκτασης 45 στρεμμάτων) που προωθείται για αμαξοστάσιο, προκειμένου να εμποδίσουν τα συνεργεία του ΟΑΣΑ να εισέλθουν και να προχωρήσουν σε εργασίες περίφραξης και διαμόρφωσής του. Στην περιοχή κατέφτασαν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις (υπολογίζονται σε εννιά διμοιρίες των ΜΑΤ), κλούβες και αυτοκίνητα της Ασφάλειας με συμβατικές πινακίδες. Αφού απομόνωσαν την περιφρούρηση των κατοίκων και προχώρησαν σε προσωρινές συλλήψεις, οι συγκεντρωμένοι αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς τη λεωφόρο Παλλήνης, την οποία και απέκλεισαν, τελικά, για περίπου τέσσερις ώρες.

Αργά χτες το βράδυ σημειώθηκαν νέα επεισόδια όταν κάτοικοι της περιοχής προσπάθησαν να φτάσουν ξανά στο αμαξοστάσιο και εμποδίστηκαν απ' την Αστυνομία.

Να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι και οι αιρετοί της περιοχής αντιδρούν με την κατασκευή αμαξοστασίου, σημειώνοντας ότι εκεί γίνονται μια σειρά από έργα που θα επιβαρύνουν το περιβάλλον (όπως η διέλευση του αγωγού του φυσικού αερίου). Ο δε ΟΑΣΑ, με ανακοίνωσή του, χαρακτηρίζει επιβεβλημένη τη δημιουργία αμαξοστασίου που θα φιλοξενεί 200 οχήματα. Προσθέτει ότι έτσι θα καταργηθούν πολλά "κενά" χιλιόμετρα που σήμερα πραγματοποιούν τα λεωφορεία από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού μέχρι τα ανατολικά προάστια και άρα θα μειώσει τη ρύπανση και το κόστος λειτουργίας.

Πάντως, οι διενέξεις αυτές οφείλονται στην άρνηση της κυβέρνησης να αναλάβει τις ευθύνες της, ώστε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς να δοθεί μια συνολική λύση στο Λεκανοπέδιο που να διασφαλίζει το δημόσιο και κοινωφελή χαρακτήρα των συγκοινωνιών. Που θ' αντιμετωπίζει το πρόβλημα της χωροθέτησης αμαξοστασίων και γενικότερα τη λειτουργία του συγκοινωνιακού συστήματος.

Ομως, η κυβέρνηση αφήνει να διαιωνίζονται τα προβλήματα των συγκοινωνιών και τα μεταθέτει στις πλάτες άλλων φορέων, προκειμένου να προωθήσει την ιδιωτικοποίησή τους, βασισμένη στη δικαιολογημένη αγανάκτηση των επιβατών. Ετσι, δεν είναι τυχαία η θέση της πως το κράτος πρέπει να πάψει να έχει την ευθύνη των αστικών συγκοινωνιών και να την αναλάβουν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και κατ' επέκταση και ιδιωτικοί φορείς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ