Κυριακή 18 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
Αγιο είχε ο Σουμάχερ - νοκ-άουτ η Φεράρι

Ο Χάκινεν ξεκινούσε πρώτος στο Σιλβερστόουν και η άλλη Μακλάρεν, αυτή του Κούλθαρντ ακολουθούσε. Ο Σουμάχερ δεν τα κατάφερε να φύγει γρήγορα και βρέθηκε τέταρτος, πίσω από τον ομόσταυλό του στη Φεράρι, Εντι Ιρβάιν. Την ίδια στιγμή ο Ζανάρντι έπεφτε πάνω στον Βιλνέβ που δεν μπόρεσε να ξεκινήσει και οι οργανωτές αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα. Ο Σουμάχερ δεν έχει αντιληφθεί τη διακοπή...

Ο Ιρβάιν έχει την αριστερή γραμμή, ο Σουμάχερ τη δεξιά εσωτερική και ετοιμάζεται να προσπεράσει με 370 χλμ/ώρα. Πέφτει στα φρένα, μπλοκάρουν. Η Φεράρι ακολουθεί τη γραμμή της και καρφώνεται στα λάστιχα και το προστατευτικό τοιχίο με ταχύτητα που πλησιάζει τα 250χλμ/ώρα. Ο Σουμάχερ κάνει μια κίνηση να βγει από το κόκπιτ του μονοθέσιου, αλλά δεν μπορεί.

Ολα δείχνουν ότι χάνει τις αισθήσεις του και οι μνήμες του αδικοχαμένου Σένα ξανάρχονται στο νου. Ο Σουμάχερ μεταφέρεται στο ιατρείο, και εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο αγωνιούν. Περίπου μισή ώρα μετά διαπιστώνεται ότι μπορεί να μεταφερθεί. Ο Σουμάχερ την έχει γλιτώσει φθηνά. Ενα διπλό κάταγμα στο πόδι... και ένα πρωτάθλημα.

Εμείς παρακολουθούσαμε το γκραν πριν του Σίλβερστοουν μαζί με καμιά εκατοντάδα Ιταλούς στο Τορίνο. Οι γκριμάτσες τους, οι εκφράσεις τους θύμιζαν άνθρωπο που έχει χάσει τη γη κάτω από τα πόδια του. Οι Φεραρίστι είχαν πιστέψει ότι ίσως φέτος να ήταν η χρονιά τους. Στη Φόρμουλα 1 όλα είναι πιθανά, αλλά το ενδεχόμενο ο όποιος αντικαταστάτης του Σουμάχερ, μέχρι το Σεπτέμβρη που θα επανέλθει, να τον αναπληρώσει επάξια, είναι μάλλον απίθανο.

Οι συνθήκες του ατυχήματος αποτέλεσαν όπως ήταν επόμενο αντικείμενο συζήτησης. Το βίντεο που έγραψε την εσωτερική κάμερα της Φεράρι, δείχνει ότι το αυτοκίνητο δεν αντιδρούσε στην προσπάθεια του Σουμάχερ να του αλλάζει πορεία πριν καταλήξει στα προστατευτικά. Το σύστημα διεύθυνσης λοιπόν σε συνδυασμό με τα μπλοκαρισμένα φρένα πρέπει να ενοχοποιούνται. Ισως υπάρχει και ανθρώπινο λάθος. Κάποιοι απέδωσαν ευθύνες στον Ιρβάιν, αφού δεν έκοψε ταχύτητα πιέζοντας έτσι τον Σουμάχερ, αντί να ανοίξει τη γραμμή του ώστε να περάσει ο Γερμανός. Είναι μάλλον αυθαίρετη αυτή η άποψη. Πάντως ο Ιρβάιν αποδείχτηκε προφητικός όταν δήλωνε πριν τον αγώνα στο βρετανικό περιοδικό "Hello" ότι "ίσως ο Σουμάχερ σπάσει κάνα πόδι" ώστε να πάψει ο ίδιος να είναι το αιώνιο νούμερο 2 της Φεράρι.

Ο αγώνας ξεκίνησε για δεύτερη φορά μετά από 45 λεπτά. Τα πράγματα έμοιαζαν κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του Χάκινεν και της Μακλάρεν. Μέχρι το πρώτο πιτ στοπ που κράτησε 27,5 δευτερόλεπτα και ουσιαστικά τον έβγαλε από τον αγώνα. Λίγο μετά και ενώ προσπαθεί να ξαναμπεί στο παιχνίδι των βαθμών, ο Φινλανδός πρωταθλητής χάνει τον πίσω αριστερό τροχό. Ο αγώνας για το Χάκινεν έχει τελειώσει, και στον 36ο γύρο αποσύρεται οριστικά.

Ακολουθεί μια μάχη μεταξύ των νούμερο 2 των ομάδων. Ο Κούλθαρντ αντέχει την πίεση του Ιρβάιν, και παίρνει τη νίκη. Γίνεται ο πρώτος Βρετανός που κερδίζει τον εθνικό τους αγώνα εδώ και 5 χρόνια και χαρίζει χαμόγελα στους συμπατριώτες του θεατές. Ο Ιρβάιν κάνοντας έναν πολύ καλό αγώνα πήρε τους βαθμούς κρατώντας τη Φεράρι πρώτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και ισοβαθμώντας πλέον στη δεύτερη θέση με τον Σουμάχερ.

Για τον τρίτο του Σιλβερστόουν, Ραλφ Σουμάχερ, αυτός ήταν ένας πολύ δύσκολο αγώνας. Πριν τη δεύτερη εκκίνηση έμοιαζε σαν θηρίο που ασφυκτιούσε. Μπήκε τελευταίος στη Γουίλιαμς, έτρεξε άψογα και έδειξε για μια ακόμη φορά ότι δεν είναι απλώς ο μικρός αδελφός του Μίχαελ. Ο Ραλφ δήλωσε ότι δεν του ήταν εύκολο αλλά έπρεπε να κάνει τη δουλιά του, αφού η ομάδα στηρίχτηκε σε αυτόν. Δεν παρέλειψε πάντως να καυτηριάσει τα μέτρα ασφαλείας της πίστας, τα οποία έκρινε ως ανεπαρκή, αφού οι οργανωτές δεν είχαν λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις των οδηγών.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, το ατύχημα του Σίλβερστοουν έδειξε ότι η τεχνολογία ασφαλείας στα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 έχει φθάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η σύγκρουση με 150 μίλια δεν είναι ένα κρας τεστ... που γίνεται κάθε μέρα, ευτυχώς.

Το ότι ο Σουμάχερ βγήκε ζωντανός αποτελεί από μόνο του ένα μέτρο για την ασφάλεια που προσφέρει μια κορυφαία Φόρμουλα 1.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι την εξάδα συμπλήρωσαν οι Φρέντζεν και Χιλ με τις Τζόρνταν που αναδεικνύονται σιγά σιγά σε δύναμη, και ο Ντινίζ με τη Σάουμπερ. Ο επόμενος, 9ος γύρος, θα πραγματοποιηθεί στις 25 του Ιούλη στην Αυστρία. Στη βαθμολογία προηγείται ο Χάκινεν με 40 βαθμούς, και ακολουθούν Σουμάχερ και Ιρβάιν με 32 βαθμούς. Η Φεράρι με 64 βαθμούς προηγείται στους κατασκευαστές, ενώ ακολουθεί η Μακλάρεν με 62 και η Τζόρνταν με 31 βαθμούς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ