Πέμπτη 1 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Συγκέντρωση σήμερα στον "Οίκο Ναύτου"

Νέους αγώνες αποφάσισαν οι μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού. Εσπασαν κάθε ρεκόρ τα τρελά υπερκέρδη των εφοπλιστών

Πρόσω ολοταχώς για νέους αγώνες βάζουν οι μηχανικοί, όπως αποφάσισαν χτες στη γενική συνέλευση του σωματείου. Οι μηχανικοί, που στις 10 το πρωί κατέκλυσαν την αίθουσα συνεδριάσεων της ΠΕΜΕΝ,αποφάσισαν να αξιοποιήσουν όλες τις μορφές αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την απόκρουση της αντιναυτεργατικής πολιτικής.

Ο νέος αγωνιστικός κύκλος αρχίζει με τη σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η ΠΕΜΕΝ μαζί με τον "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών στις 10 το πρωί έξω από τον Οίκο Ναύτου.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, που παρουσίασε στη συνέλευση ο πρόεδρός της Γιώργος Τούσσας,σήμερα οι Ελληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου, που αντιπροσωπεύει επενδυμένη αξία 12 τρισεκατομμύρια δραχμές και καλύπτει το 15,83% των αναγκών του παγκόσμιου μεταφορικού έργου, πράγμα που αποτελεί επίδοση χωρίς προηγούμενο! Το 1997, το 38% των συνολικών αγορών μεταχειρισμένων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο ανήκει στους Ελληνες εφοπλιστές! Επίσης, ενώ το 1993 οι ελληνικές παραγγελίες σε ναυπηγεία αντιπροσώπευαν το 3,6% του παγκόσμιου υπό ναυπήγηση τονάζ, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε το 1994 σε 5,7% και στα τέλη του 1997 εκπροσωπούσε το 11,5%!Το 1998, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, βρίσκονταν υπό ναυπήγηση 115 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, συνολικής χωρητικότητας 8.286.402 τόνων DW, το κόστος των οποίων υπερβαίνει τα 5 δισ. δολάρια!

Οσον αφορά τα περί φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, τα στοιχεία της ΠΕΜΕΝ αποδεικνύουν ότι η μείωση του αριθμού των πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο δεν αντιστοιχεί και σε μείωση της χωρητικότητας. Αντίθετα τα πλοία που γράφτηκαν στο ελληνικό νηολόγιο το 1998 ξεπερνούν σε χωρητικότητα αυτά που διαγράφτηκαν κατά 65.996 κοχ!

Παρά τα τρελά υπερκέρδη των εφοπλιστών, συνεχίζεται η ραγδαία μείωση του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού, ενώ ίδια είναι η κατάσταση και για τους ναυτεργάτες συνολικά των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΕΜΕΝ, το 1985 στα κράτη - μέλη της ΕΕ οι ναυτεργάτες ήταν 216.000,το 1995 ήταν 129.000,ενώ το 1998 υπολογίζονται σε περίπου 100.000!

Οι μηχανικοί υπερψήφισαν τον πλούσιο απολογισμό δράσης της ΠΕΜΕΝ και αποφάσισαν να εντείνουν τον αγώνα τους για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και να ενώσουν τα αγωνιστικά τους βήματα με όλους τους ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους γενικότερα, για να προτάξουν το δικό τους μέτωπο πάλης απέναντι στο "μαύρο" μέτωπο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών τους εκφραστών. Ταυτόχρονα καταδίκασαν τις υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚ Πειραιά και ΠΝΟ και με την ψήφο τους έδωσαν εντολή στην ΠΕΜΕΝ να συμμετέχει δραστήρια στην πρωτοβουλία σωματείων και συνδικαλιστών για την αναζωογόνηση του αγωνιστικού προσανατολισμού του συνδικαλιστικού κινήματος. Κατήγγειλαν επίσης τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και ΕΕ ενάντια στους λαούς, αλλά και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που, ταυτιζόμενη με αυτές τις αντιδραστικές δυνάμεις, παρέδωσε τον Οτσαλάν και μετέτρεψε τη χώρα σε ορμητήριο των ιμπεριαλιστών για να μακελέψουν το λαό της Γιουγκοσλαβίας.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ