Τετάρτη 27 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι λόγοι της άτεγκτης εμμονής

Αποκαλυπτικός ήταν ο Γερ. Αρσένης στις χτεσινές του δηλώσεις, μετά τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ. Ισως, περισσότερο αποκαλυπτικός από προηγούμενες φορές.

Είναι βασική αρχή του νομοθέτη, είπε, ο ενιαίος χαρακτήρας των προαγωγικών εξετάσεων στη Β και Γ Λυκείου, σε όλη τη χώρα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση θέλουν οπωσδήποτε να υλοποιηθούν τα βασικά χαρακτηριστικά, που προβλέπει ο νόμος της μεταρρύθμισης, για το εξεταστικό σύστημα.

Ας δούμε ποια είναι αυτά:

α. Γραπτές εξετάσεις σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα και στη Β και τη Γ Λυκείου, με ενιαία θέματα πανελλαδικά και με τον τρόπο, που γίνονταν μέχρι σήμερα οι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. β. Ο τελικός βαθμός κάθε μαθητή, με τον οποίο θα επιχειρήσει να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα είναι συνάρτηση των βαθμών της Β και Γ Λυκείου - άρα και των προαναφερόμενων εξετάσεων - όπως προβλέπει ο νόμος της λεγόμενης μεταρρύθμισης.

Γιατί, άραγε, το υπουργείο Παιδείας στέκεται άτεγκτο σ' αυτά τα σημεία; Γιατί δε δέχτηκε ούτε καν τις προτάσεις της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που κάθε άλλο παρά καλύπτουν τα αιτήματα των μαθητών και των γονιών, αλλά και των εκπαιδευτικών, όπως έχουν εκφραστεί μέχρι σήμερα μέσα από τις μαζικές διαδικασίες των οργάνων τους;

Ο Γερ. Αρσένης, βέβαια, μίλησε περί ανάγκης ύπαρξης κινήτρων στους μαθητές και άλλες φορές έχει πει διάφορα περί ισότητας, διαφάνειας και αξιοκρατίας. Η αλήθεια, όμως, είναι πολύ διαφορετική. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι αυτά δεν εξασφαλίζονται μ' ένα εξεταστικό σύστημα και, τέλος πάντων, δεν εξασφαλίζονται περισσότερο απ' όσο και το προηγούμενο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ τα επιτύγχανε.

Αλλα πράγματα προωθεί το εξεταστικό σύστημα της μεταρρύθμισης - μαζί με όσα προβλέπει, για το περιεχόμενο της μόρφωσης και τα προγράμματα σπουδών - και αυτά είναι που... καίνε το υπουργείο και την κυβέρνηση. Ποια είναι αυτά;

1. Η μετατροπή του Λυκείου - πολύ περισσότερο απ' ό,τι μέχρι σήμερα - σε προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γεγονός που υποβαθμίζει ακόμη παραπέρα - αν δεν εκμηδενίζει - το Λύκειο, ως βαθμίδα της γενικής εκπαίδευσης και αλλοιώνει παντελώς το ρόλο του.

2. Η αναγωγή του ανταγωνισμού, μεταξύ των μαθητών, σε κυρίαρχο μοχλό όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές θα καλούνται να ξεκινήσουν τη μεταξύ τους "κούρσα" από τη Β Λυκείου, αν όχι από την Α και, μάλιστα, σε όλα τα μαθήματα. Οταν σήμερα, με το σύστημα των δεσμών στη Γ Λυκείου, των τριών - τεσσάρων μαθημάτων, γίνονται όσα γίνονται και τα φροντιστήρια κάνουν "χρυσές δουλιές", ο καθένας μπορεί να καταλάβει τι θα γίνει με την εφαρμογή του νόμου της λεγόμενης μεταρρύθμισης.

Και τα θέλει αυτά, οπωσδήποτε, η κυβέρνηση, γιατί μόνον έτσι θα ενισχυθούν, πολύ περισσότερο απ' ό,τι μέχρι σήμερα, οι ταξικοί φραγμοί στο Λύκειο. Μόνον έτσι, θα πετάγονται δεκάδες χιλιάδες μαθητές έξω από το Λύκειο και θα οδηγούνται στον Καιάδα των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων. Μόνον έτσι δημιουργούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, για τη μετατροπή των μαθητών σε "κουρδιστά πορτοκάλια", έτοιμων να υποταχθούν αδιαμαρτύρητα, στην όποια μοίρα τους επιφυλάσσουν οι "νόμοι της αγοράς" και οι απαιτήσεις των "εχόντων και κατεχόντων".

Αυτή είναι η αλήθεια κι έχουν κάθε δίκιο οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι εργαζόμενοι αυτής της χώρας, να σηκώνουν τη φωνή και το ανάστημά τους και να απαιτούν την κατάργηση των νόμων της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Δ. Τ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ