Πέμπτη 21 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΕ - ΕΛΤΑ
"Επιλογή μας" η υποταγή!
  • Με προκλητικό τρόπο η ηγεσία του συνδικάτου ομολογεί πως κύριος λόγος ύπαρξής της είναι η εξυπηρέτηση της κυβερνητικής πολιτικής και το πετσόκομμα των εργατικών κατακτήσεων. Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν τα παριστάμενα κυβερνητικά στελέχη
  • Μ. Κωστόπουλος: "Δικαιώματα υπάρχουν όσο ξέρει κανείς να τα υπερασπίζεται!"

"Η πενταετής εργασιακή ειρήνη είναι αποτέλεσμα συνειδητής επιλογής μας...". Απ' αυτές και μόνο τις λίγες λέξεις στην εισηγητική ομιλία του προέδρου της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ Φίλιππου Θωμά,στο 24ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας, θα μπορούσε να καταλάβει κανένας ότι και σ' αυτό το συνέδριο η πλειοψηφία επιχειρεί να δικαιολογήσει τους συμβιβασμούς της και να διασκεδάσει την εικόνα μιας συνδικαλιστικής ηγεσίας που έχει αποδεχτεί άνευ όρων την κυβερνητική πολιτική. Και το λέμε αυτό, διότι ενώ στα λόγια η πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ κάνει λόγο για "το δημόσιο χαρακτήρα και κοινωνικό ρόλο του ταχυδρομείου", είναι γνωστό ότι με τη στάση της αποδέχτηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ταχυδρομική αγορά, που στηρίζει τη δράση του ιδιωτικού κεφαλαίου και παραδίδει το δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο στους κερδοσκοπικούς σκοπούς τους.

Φυσικό ήταν, όταν το θεσμικό πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης έχει περάσει με τον τρόπο που πέρασε και στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν μπει για συζήτηση τα εργατικά δικαιώματα και τι ακόμα θα πληρώσουν οι εργαζόμενοι στον βωμό της ΟΝΕ, ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης να εμφανιστεί στο συνέδριο ικανοποιημένος για την πορεία των ΕΛΤΑ...

Τη γραμμή των "χαμηλών τόνων" και της συσκότισης των προβλημάτων συνέχισε και το μέλος του ΕΓ του ΠΑΣΟΚ και υφυπουργός Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππας, ο οποίος παρουσιάζοντας μια ειδυλλιακή εικόνα για την πορεία της χώρας στην ΟΝΕ, προσπάθησε να πείσει πως "ενδιαφέρεται" για το πρόβλημα της ανεργίας και ζήτησε "ν' αρχίσει ο διάλογος για τη μείωση των ωρών εργασίας".

Το ΚΚΕ

"Τα φιλέτα της ταχυδρομικής αγοράς θα πάνε στους επιτήδειους και ο "κατιμάς" θα μείνει στα ΕΛΤΑ που θα τα πληρώνουμε όλοι μας..!". Με αυτά τα λόγια ο Μήτσος Κωστόπουλος,μιλώντας εκ μέρους του ΚΚΕ, έδωσε την ουσία του νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση για την ταχυδρομική αγορά και συμπλήρωσε ότι μέσα απ' αυτές τις ρυθμίσεις περί ανταγωνισμού και ελεύθερης αγοράς, οι επιτήδειοι θ' αρμέξουν ό,τι μπορούν. Επανέλαβε τη θέση του κόμματος για ΕΛΤΑ που θ' ανήκουν κατά 100% στο δημόσιο και σημείωσε ότι η γεωγραφική ιδιαιτερότητα και τα "προνόμια" των απειλών που έχει η χώρα μας, δεν μπορεί ν' αντιμετωπιστούν από τους νόμους της αγοράς. Απευθυνόμενος στους συνέδρους τόνισε ότι τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι αδιαπραγμάτευτα και κανένας δεν μπορεί να μπλοφάρει και να παίζει με το ζήτημα της μείωσης του χρόνου εργασίας. Τριανταπεντάωρο, 7ωρο και πενθήμερο με βελτίωση των όρων εργασίας, αυτό πρέπει να είναι το αίτημα της εργατικής τάξης, είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ και κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Γιατί - όπως είπε χαρακτηριστικά - "δικαιώματα υπάρχουν, όσο ξέρει κανείς να τα υπερασπίζεται!".

Μείωση της ζημιάς αν...

Ο κύκλος εργασιών των ΕΛΤΑ για το 1999 θ' ανέλθει στα 102 δισ. από 94 το περασμένο έτος, ενώ η ζημιά της χρήσης θα διαμορφωθεί κάτω από τα 13 δισ. Αυτά τ' αποτελέσματα σύμφωνα με τον Π. Κυριακόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, θα επιτευχθούν αν το κράτος προστατεύσει τ' αποκλειστικά δικαιώματα των ΕΛΤΑ, αυξηθούν τα τιμολόγια μέσα στο 1999 και καταβληθεί η δεύτερη δόση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.

Στις εργασίες του συνεδρίου μίλησαν ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χ. Πολυζωγόπουλος, ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας, ο Β. Μεϊμαράκης από τη ΝΔ και ο Δ. Σουλιώτης από τον Συνασπισμό, ενώ παραβρέθηκαν εκπρόσωποι άλλων συνδικαλιστικών φορέων και ξένων αντιπροσωπειών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ