Πέμπτη 14 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ελληνόκτητα πλοία σε γερμανικά ναυπηγεία!

Με επιδότηση των ελληνικών τραπεζών οι εφοπλιστές κτίζουν νέα καράβια σε ξένα, κυρίως γερμανικά, ναυπηγεία, την ώρα που η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαλύεται! Αποκαλυπτικές καταγγελίες των σωματείων της Ζώνης που προχωρούν σε κινητοποιήσεις

Τα 13 δισεκατομμύρια δολάρια φτάνουν οι οριστικοποιημένες παραγγελίες για την κατασκευή πλοίων σε ευρωπαϊκά, κυρίως γερμανικά, ναυπηγεία για το 1998, με μέσο όρο για κάθε χρονιά της τριετίας που πέρασε τα 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η κατασκευή ελληνόκτητων πλοίων σε ξένα ναυπηγεία που κατευθύνει η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους εφοπλιστές και επιδοτούν οι ελληνικές τράπεζες, είναι "έγκλημα" σε βάρος της ναυπηγικής βιομηχανίας και συνολικά της οικονομίας της χώρας, κατήγγειλαν χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι διοικήσεις των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.Εκεί ανακοίνωσαν ότι σήμερα στις 6 το απόγευμα οι εργάτες και οι άνεργοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης πραγματοποιούν συγκέντρωση στο ΕΚ Πειραιά, η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη των νέων κινητοποιήσεων.

Τα σωματεία κατήγγειλαν για μια ακόμα φορά την κυβέρνηση που, παρά τις δεσμεύσεις της, όχι μόνο δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για την ανάπτυξη της Ζώνης, αλλά επιδιώκει το κλείσιμό της. Ετσι, οι κλεισμένες παραγγελίες σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία σήμερα φτάνουν τα 41 πλοία και αναμένεται η οριστικοποίηση για άλλα 20 σκάφη!

Χαρακτηριστικά, ο εφοπλιστής Στρίτζης κατασκευάζει φέρι σε ναυπηγείο της Ολλανδίας, δαπάνη ύψους 88 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στην επόμενη τριετία θα κατασκευαστούν έξι πλοία Χάι Σπιντ για λογαριασμό του, που θα κοστίσουν 285 εκατομμύρια δολάρια.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Ι. Πουντίδης αναφέρθηκε κατ' αρχάς στις εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει η ανεργία στη Ζώνη. Συνεχίζοντας, τόνισε ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών θα έχει τεράστιες επιπτώσεις για το επιβατικό και το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τη Ζώνη. "Υπάρχει - τόνισε - ένας "οργασμός", ένας τεράστιος κύκλος εργασιών ελληνόκτητων πλοίων σε ξένα ναυπηγεία. Είναι απαράδεκτο οι ελληνικές κρατικές τράπεζες να συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των εφοπλιστών για να φτιάχνουν καράβια στο εξωτερικό".Ο πρόεδρος του σωματείου των αμμοβολιστών Θ. Στολτίδης αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει και ο κλάδος των αμμοβολιστών, αφού πολλές επιχειρήσεις ετοιμάζονται να κλείσουν και άλλες είναι στα πρόθυρα.

Στις κατασκευές των πλοίων σε ξένα ναυπηγεία αναφέρθηκε ο Μ. Ξυδιάς,πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στη ΝΑΥΣΙ."Δεν μπορεί - τόνισε - να εισπράττουν τα τρισ. που δαπανώνται για τις κατασκευές ξένες χώρες, είναι απαράδεκτο". Ο πρόεδρος των ηλεκτρολόγων πλοίων Θ. Παναγιωτόπουλος κατάγγειλε ότι στις 10 Φλεβάρη συνδικαλιστές από τα σωματεία της Ζώνης δικάζονται για τα γεγονότα του Οκτώβρη του '95, όταν οι εργάτες χτυπήθηκαν άγρια από τις δυνάμεις καταστολής.

Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,ο οποίος δήλωσε ακόμα μια φορά ότι το Πέραμα θα είναι μπροστά στους αγώνες. Επίσης, ο Β. Ξένος,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το «θαύμα»...(2017-11-19 00:00:00.0)
Οσο πιο κερδοφόροι τόσο πιο επιθετικοί οι εφοπλιστές(2013-08-07 00:00:00.0)
Σήμερα η σύσκεψη για την οικοδόμηση ενιαίου μετώπου πάλης(2012-07-05 00:00:00.0)
Ο «πατριωτισμός» των εφοπλιστών(2010-11-18 00:00:00.0)
Η Ντ. Μπακογιάννη... ενημερώνεται(1999-02-03 00:00:00.0)
Πάλι "αναρμόδιος"...(1996-01-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ