Κυριακή 15 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 66

Διάλειμμα πρόβας στον "Αμλετ" του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο το 1937. Διακρίνονται από τ' αριστερά: Αιμ. Βεάκης, Μάνος Κατράκης, Μ. Ιακωβίδης, Δημ. Ροντήρης, Αλ. Μινωτής και Κλ. Κλώνης

Τελευταία του φωτογραφία (1950)

Κατίνα Παξινού - Αιμ. Βεάκης, δύο μεγάλοι ηθοποιοί και συντοπίτες, στους "Πόθους κάτω απ' τις Λεύκες" του Ο' Νηλ (Εθνικό Θέατρο 1932)

Ο Βεάκης ξεκινάει στη ζωή...

Στο ρόλο του Βασιλιά Ληρ

"Σχολή Γυναικών" του Μολιέρου με την Κατερίνα το 1943 στο Θέατρο "Βρετάνια"

Ο Βεάκης αριστερά, στο ρόλο του Λεμπέση, στα "Αρραβωνιάσματα" του Δ. Μπόγρη, στη μέση στο ρόλο του Γερο - Κρις στην "Αννα Κρίστι" του Ο' Νηλ. Αριστερά, στο ρόλο του Μπουρνόβα στην "Τρισεύγενη" του Κωστή Παλαμά (1935)

Στην κατοχή (1943), ο δήμαρχος Αθηναίων Γεωργάτος έχει προσκαλέσει σε... γεύμα μέλη καλλιτεχνικού θιάσου, προσφέροντάς τους και... ψωμί, σπάνιο είδος για την εποχή. Διακρίνονται στο κέντρο της φωτογραφίας ο Αιμ. Βεάκης, αριστερά η Μ. Αρώνη, η Μιράντα (κόρη της Κυβέλης), ο Σ. Μελάς και δεξιά ο Κυρ. Μαυρέας. Για τα ονόματα των υπολοίπων ηθοποιών δεν υπήρχε πληροφόρηση

Μια σπάνια φωτογραφία της οικογένειας (1926). Στο κέντρο της φωτογραφίας ο πατέρας, αριστερά η μητέρα - η ηθοποιός Σμαράγδα Βεάκη - έχοντας δίπλα την κόρη της Μαίρη. Στη μέση ο πιο μικρός, ο Μίμης, και δεξιά με το καπέλο - μόδα της εποχής - ο μεγαλύτερος γιος, ο Γιάννης, σκηνοθέτης σήμερα και ομοναδικός που ζει από την οικογένεια του Αιμ. Βεάκη

Τα λόγια του σαιξπηρικού Βασιλιά Ληρ, στη μετάφραση του Βασίλη Ρώτα, γραμμένα με το χέρι του Αιμ. Βεάκη, σε πιστή φωτομηχανική αναπαραγωγή και με ευθύνη έκδοσης Κ. Νίτσου (1991)

"Μάκβεθ" στο Θέατρο "Αθήναιον" (1922). Κάτω στο ρόλο του Γιάννη Αγιάννη στους "Αθλίους", του Β. Ουγκώ (1930)

Σε περιοδεία στο Χαρτούμ (1930) ο Θίασος Βεάκη - Νέζερ - Ιατρίδου ανεβάζει Οιδίποδα Τύραννο. Ο Βεάκης παίζει με κολικό νεφρού και ακατάσχετη αιματουρία

Το καμαρίνι του Αιμ. Βεάκη στο Θεατρικό Μουσείο επιμελήθηκε ο σκηνογράφος - ενδυματολόγος Βασ. Βασιλειάδης. Εκτός από το κοστούμι από τον "Οιδίποδα Τύραννο", διακρίνονται το εκμαγείο και τα τιμητικά έπαθλα

(για Φ16+17)

Ο Βεάκης με τις περιοδείες του έφερνε την Ελλάδα κοντά στους ομογενείς του εξωτερικού. Προγράμματα του θεάτρου "Ελδοράδο" στο Πορτ - Σάιδ και "Πριντάνια" στο Μποστάν (1929)

Για να ξεγελαστεί η λογοκρισία το έργο ανεβαίνει στη γερμανοφασιστική (φθινόπωρο 1942) με άλλο όνομα συγγραφέα. Η κυκλοφορία στους δρόμους απαγορευόταν τη νύχτα, γι' αυτό - όπως καταγράφει και το πρόγραμμα - οι απογευματινές άρχιζαν στις 4 και οι βραδινές στις 6.30 το απόγευμα

Θέατρο Κυβέλης (1932) στο "Φυντανάκι" με το θίασο Ελλήνων Καλλιτεχνών, μαζί με την Σμάρω Βεάκη, την πιστή συντρόφισσα της ζωής του

Η προτομή του Αιμ. Βεάκη στο ρόλο του Οιδίποδα, που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Ικαρης, ειδικά για την τιμητική παράσταση στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού στις 22.6.1981 για τα 30 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου ηθοποιού. Διακρίνονται ο Νότης Περγιάλης και ο Αδ. Λεμός


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ