Τρίτη 20 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Πετσοκόβουν τις αποζημιώσεις για τα ατυχήματα

Με τον πλέον απροκάλυπτο τρόπο, οι μεγάλες εταιρίες αξιώνουν αυξήσεις στα ασφάλιστρα ή ..."αντικειμενικοποίηση" των ζημιών

Ο εκτοπισμός δεκάδων μικρότερων εταιριών από την ασφαλιστική αγορά και η ολιγοπώλησή της από λίγες μεγάλες εταιρίες, καθώς και η δραστική μείωση των αποζημιώσεων που δίνονται για τις αποζημιώσεις των ζημιών στα ΙΧ, είναι μεταξύ των πρωταρχικών στόχων των μεγάλων εταιριών που κάνουν κουμάντο στην αγορά. Παράλληλα, τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς φιλοδοξούν σε αύξηση των εσόδων των εταιριών από τα συμβόλαια ζωής και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα, συνεπικουρούμενοι από την κυβερνητική πολιτική ξηλώματος του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος. Δε διστάζουν, μάλιστα, να προβλέψουν αδυναμία του κράτους να αντεπεξέλθει στον κοινωνικό του ρόλο μέσα στα επόμενα δύο - τρία χρόνια, ζητώντας και "φορολογικά κίνητρα" για την ιδιωτική ασφάλιση.

Οπως προκύπτει από επίσημες δηλώσεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς - οι οποίοι θα θέσουν τις αξιώσεις τους σήμερα σε συνάντησή τους με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη - οι εταιρίες, ούτε λίγο - ούτε πολύ, υποστηρίζουν ότι για να αντιμετωπιστούν οι ζημιές που έχουν στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων θα πρέπει ή να αυξήσουν κι άλλο τα ήδη υπέρογκα για τις τσέπες των γιωταχήδων ασφάλιστρα ή να μπει σε εφαρμογή η περιβόητη "αντικειμενικοποίηση" των ζημιών, με την οποία οι εταιρίες θα κοστολογούν αυτόματα - και εν πολλοίς αυθαίρετα - το ύψος των αποζημιώσεων με έναν κοινό κατάλογο της αξίας των ανταλλακτικών και του εργατικού κόστους των συνεργείων, που οι ίδιες θα έχουν προκαθορίσει.

Στα πλαίσια του "εκσυγχρονισμού" της ασφαλιστικής αγοράς, όπως εύσχημα χαρακτηρίζουν τη μονοπώληση του κλάδου οι μεγάλοι του χώρου, θέτουν και την αλλαγή του τρόπου καταβολής της αποζημίωσης στους δικαιούχους ασφαλισμένους. Συγκεκριμένα, η Ενωση ζητάει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία ο θιγμένος ιδιοκτήτης οχήματος θα εισπράττει την αποζημίωση που δικαιούται από την εταιρία στην οποία είναι πελάτης και όχι από την εταιρία του υπαίτιου οδηγού. Αυτονόητο είναι ότι με τον τρόπο αυτό στόχος είναι να στραφούν οι οδηγοί στις μεγάλες εταιρίες, που υποτίθεται ότι έχουν χρήματα και παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες.

Τέλος, παραμένει ζητούμενο η κατάργηση του bonus - malus, καθώς και η αντιμετώπιση του ελλείμματος του επικουρικού ταμείου των ασφαλιστικών εταιριών, για το οποίο εξετάζονται διάφοροι τρόποι, ακόμα και ο περιορισμός των αποζημιώσεων, οι οποίες θα καταβάλλονται στους οδηγούς που έχουν απαιτήσεις από εταιρίες που κλείνουν.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ