Πεζό 206
Νέα στάνταρ στην κατηγορία
Αν η δημιουργία ενός επιτυχημένου μοντέλου είναι δύσκολη, τότε η αντικατάσταση ενός επιτυχημένου αυτοκινήτου είναι πραγματικό "στοίχημα". Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν στην Πεζό, όταν το 205 ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Το 205 είχε βάλει τη γαλλική εταιρία στη νέα εποχή και είχε βοηθήσει όσο κανένα άλλο μοντέλο να υπερβεί την εικόνα της συντηρητικής εταιρίας.
Το πρόγραμμα της δημιουργίας του κληρονόμου αυτής της βαριάς παράδοσης, ξεκίνησε την άνοιξη του 1993, και η κίνηση ήταν τόσο δύσκολη, όσο μεγάλες είναι και οι προσδοκίες που τρέφει η Πεζό για το 206. Χρειάστηκε ένας χρόνος μέχρι η μορφή του να αρχίσει να οριστικοποιείται και σχεδόν 196 εβδομάδες ώστε το 206 να πάρει την τελική του μορφή και να είναι έτοιμο το φθινόπωρο, για την παγκόσμια πρεμιέρα του.
Το 206 έχει στόχο, όχι απλώς να σταθεί, αλλά να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία Β. Με μήκος 3,83 μ. και πλάτος 1,65 μ. έρχεται να καλύψει το υπαρκτό κενό της γκάμας της εταιρίας ανάμεσα στα 106 και 306. Η μορφή του παραπέμπει σε σπορ κατασκευή, πράγμα που δεν είναι τυχαίο, αφού το 206 θα υπάρξει και στους αγώνες, μέσω της εργοστασιακής του συμμετοχής.
Η Πεζό, στην προσπάθειά της να δημιουργήσει το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, έχει αναβαθμίσει την ποιότητα της κατασκευής, η οποία σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τα στελέχη της συναντάται μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Πολύ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη δημιουργία μεγάλων εσωτερικών χώρων, κάτι που πήρε πολύ χρόνο, χρήμα και έρευνα, και δεν είναι τυχαίο ότι το 206 έχει το μεγαλύτερο μετατρόχιο της κατηγορίας, προσφέροντας έτσι και περισσότερο "πλάτος" στους επιβάτες. Για την ορατότητα, ζητούμενο σε κάθε σύγχρονη κατασκευή, έχει χρησιμοποιηθεί πάρα πολύ γυαλί, και τα 2,96 τ.εκ. των επιφανειών που καλύπτει είναι τα περισσότερα στην κατηγορία. Δουλιά που δεν "κραυγάζει", αλλά προσφέρει στην αίσθηση της άνεσης, έχει γίνει και στις πόρτες, που φθάνουν πολύ ψηλά και διευκολύνουν την πρόσβαση. Ακόμα και η χωρητικότητα του πορτ - μπαγκάζ που φθάνει τα 245 τ.εκ. και καλύπτεται πλήρως με μοκέτα, είναι επίσης κορυφαία της κατηγορίας, και μάλλον αποτελεί πρόκληση και για μεγαλύτερα χατς-μπακ.
Στον τομέα της ασφάλειας, έχουν γίνει όσα χρειάστηκαν ώστε οι προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ενωσης να καλύπτονται, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ανταποκρίνεται και στα αμερικανικά πρότυπα.
Το κράτημα είναι παραδοσιακό ατού της Πεζό και φυσικά το 206 δε θα αποτελούσε εξαίρεση. Εδώ η δουλιά επικεντρώθηκε στη μείωση των θορύβων, κάτι για το οποίο προσπάθησαν και στους κινητήρες, που είναι γνωστοί αλλά έχουν δεχτεί βελτιώσεις. Πρόκειται για τον 1,1 λίτρων με απόδοση 60 ίππων, 1,4 λίτρων 75 ίππων και 1,6 λίτρων - 90 ίππων. Η βελτίωση της απόδοσης δεν αφορά τις απόλυτες τιμές, αλλά τη μείωση της κατανάλωσης, που έχει πέσει κατά 0,3 λίτρα/100 χλμ., καθώς και της αξιοπιστίας, αφού τα χρονικά διαστήματα μεταξύ των συντηρήσεων έχουν μεγαλώσει.
Στον βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις: αερόσακος οδηγού, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος τιμόνι, immobilizer, πίσω υαλοκαθαριστήρας διακοπτόμενης λειτουργίας, ανακύκλωση αέρα, ζώνες ασφαλείας με πυροτεχνικούς εντατήρες και μηχανισμός περιέλιξης της ζωής με ελεγχόμενη συγκράτηση. Δεκαπέντε εκδόσεις, χωρισμένες σε πέντε κατηγορίες αναμένεται να καλύψουν όλες τις διαφορετικές ανάγκες, ενώ μια ενδεικτική τιμή βάσης πρέπει να είναι τα 3.700.000 δρχ. τα οποία θα κοστίζει το 206 το Σεπτέμβρη, οπότε και αναμένεται στη χώρα μας.