Παρασκευή 14 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εναρμονισμένο με τις προτάσεις των βιομηχάνων, το νομοσχέδιο

Χωρίς ουσιαστικές αποκλίσεις, τουλάχιστον στο πνεύμα και στους στόχους, από το σχέδιο νόμου για τη "Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση", είναι η πρόταση που έκανε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στο υπουργείο Παιδείας για την Τεχνική Επαγγελματική Κατάρτιση. Το ΕΒΕΑ, που δεν μπορούσε να λείπει από τον περίφημο "διάλογο" του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση του παραπάνω νομοσχεδίου, κατέθεσε με υπόμνημα μια σειρά από αντιδραστικότατες προτάσεις, οι οποίες αντικατοπτρίζονται σε ένα βαθμό στο κείμενο που τελικά κατατέθηκε στη Βουλή και δεν μπορούσε παρά να ικανοποιεί την ανάγκη των επιχειρήσεων για φτηνό, ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

"Στόχος του εκπαιδευτικού συστήματος και του συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης της χώρας, πρέπει να είναι η ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό", αναφέρει εισηγητικά το ΕΒΕΑ αφήνοντας στην άκρη την ανάγκη πρώτα από όλα εκπαίδευσης και δημιουργίας ατόμων με επιστημονική γνώση.

Απόλυτα εξοικειωμένα με την έννοια της "διά βίου εκπαίδευσης", τα μέλη του ΕΒΕΑ, κάνουν λόγο γι' αυτήν χωρίς τα προσχήματα και τις ωραιοποιήσεις με τις οποίες διανθίζει το υπουργείο Παιδείας την "εκπαιδευτική" τάση της Ευρωπαϊκής Ενωσης: "Η διά βίου εκπαίδευση θα πρέπει να προσθέτει συνεχώς νέες δεξιότητες και γνώσεις στον εργαζόμενο, ικανές να του δώσουν τη δυνατότητα, είτε βελτίωσης της παραγωγικότητάς του, είτε μετακίνησής του από έναν κλάδο της οικονομίας που βρίσκεται σε ύφεση σε άλλο κλάδο που βρίσκεται στη διαδικασία της ανάπτυξης", αναφέρει το ΕΒΕΑ.

Το ΕΒΕΑ επικαλείται τις οδηγίες 368/85, 89/48, 92/51 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που ορίζουν τη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να χορηγεί στους αποφοίτους των βαθμίδων του, διπλώματα Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδων Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV και V ανάλογα με τα χρόνια φοίτησης. Ετσι, προτείνουν χορήγηση διαφορετικών πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης πέντε επιπέδων ξεκινώντας από την ετήσια επαγγελματική κατάρτιση και φτάνοντας μέχρι τους αποφοίτους των ΑΕΙ. Η κατηγοριοποίηση διπλωμάτων και αποφοίτων που προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τους αποφοίτους των ΤΕΕ δεν είναι το μόνο σημείο στο οποίο ταυτίζονται τα δύο κείμενα. Η δομή της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ενιαίο λύκειο, ΤΕΕ) βρίσκει σύμφωνο το ΕΒΕΑ, όπως και η έξοδος των ΤΕΕ στα ΙΕΚ και η μαθητεία σε ιδιωτικές ή δημόσιες επιχειρήσεις. Παράλληλα προτείνεται η συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων ΙΕΚ σε αντίστοιχη ειδικότητα των ΤΕΙ (!).

"Εκπαιδευτές" αντί εκπαιδευτικοί

Σε ό,τι αφορά το διδακτικό προσωπικό των ΤΕΕ, το οποίο ούτως ή άλλως εισέρχεται σε περίοδο επαγγελματικής αβεβαιότητας καθώς από τη μια καταργούνται οργανικές θέσεις και από την άλλη το νομοσχέδιο αφήνει αδιευκρίνιστο το καθεστώς του προσωπικού των ΤΕΕ, το ΕΒΕΑ διατυπώνει μια "πρωτοποριακή" πρόταση. Συγκεκριμένα, το ΕΒΕΑ τονίζει ότι το διδακτικό προσωπικό " είναι ανάγκη να προέρχονται από στελέχη των παραγωγικών μονάδων και γενικά της αγοράς εργασίας, τουλάχιστον για τα τεχνολογικά μαθήματα και τις πρακτικές ασκήσεις". Για το ίδιο θέμα, τονίζει πως "η αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη μεταβάλλει συνεχώς την τεχνογνωσία και για τον λόγο αυτό είναι αναγκαία η χρησιμοποίηση τεχνικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην παραγωγή, με συμπληρωματική υπερωριακή απασχόληση".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ