Συμφώνησε ο Στ. Σουμάκης στην εισβολή των πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες, κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ
Το "πράσινο φως" στις πολυεθνικές να εισβάλλουν στις ελληνικές θάλασσες, έδωσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη,ο οποίος προχτές Πέμπτη, στο Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο Λουξεμβούργο,επαναβεβαίωσε τη συγκατάθεση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί ο Κοινοτικός Κανονισμός 3577/92 που προβλέπει την άρση του προστατευτισμού των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας και βάζει σε άμεσο κίνδυνο κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας! Η μόνη ένσταση που πρόβαλε ο υπουργός ήταν στο γνωστό θέμα της τροποποίησης ενός άρθρου του Κανονισμού, του άρθρου 3, που προωθεί η Κομισιόν, θέτοντας ως βάση για την επάνδρωση των πλοίων το νομοθετικό πλαίσιο του κράτους, του οποίου το πλοίο φέρει τη σημαία και όχι του κράτους υποδοχής.
Η τροποποίηση που προωθείται κάνει ακόμα πιο επικίνδυνο για τα συμφέροντα της χώρας τον Κοινοτικό Κανονισμό, γεγονός που παραδέχεται και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Οπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου του υπουργείου, στο Συμβούλιο σημειώθηκε από τον Στ. Σουμάκη ότι έχει "μεγάλη οικονομική, κοινωνική και πολιτική σημασία - σύμφωνα με το δελτίο Τύπου - για την Ελλάδα η διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος εφαρμογής κανόνων του κράτους υποδοχής στα θέματα στελέχωσης στις θαλάσσιες ενδομεταφορές κάθε τύπου πλοίου, διότι στηρίζει και προάγει την απασχόληση Κοινοτικών ναυτικών, εξασφαλίζει ίσους όρους ανταγωνισμού και, παράλληλα, συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και κοινωνική συνοχή"! Στην τροποποίηση του Κανονισμού, όπως σημειώνεται, αντιδρούν και οι Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία.
Να σημειωθεί ότι η Νομική Υπηρεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με εισήγησή της, αποδεικνύει ότι η εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού(τροποποιημένου ή όχι) αποτελεί ευθεία βολή στην εθνική κυριαρχία της χώρας και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, επειδή, μεταξύ άλλων, παραβιάζει όπως αναφέρεται: "ευθέως και αμέσως όλο το πλέγμα του Διεθνούς Δικαίου, ιδιωτικού και δημοσίου" και "συνιστά μια νέα μορφή ενός σύγχρονου, ιδιότυπου και επικίνδυνου θαλάσσιου Lebensraum (ζωτικός χώρος...)"!
Στο μεταξύ, από χτες άρχισε νέος κύκλος αγωνιστικών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών ενάντια στα ανασφάλιστα πλοία (με ευκαιριακές σημαίες), δρομολογημένα στη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία, των οποίων η ανεξέλεγκτη παρουσία αποτελεί και προσπάθεια από την πλευρά της κυβέρνησης για "ντε φάκτο" κατάργηση του καμποτάζ. Το πρώτο πλοίο που θα ακινητοποιηθεί μέχρι να εφαρμοστεί σ' αυτό η ελληνική νομοθεσία είναι το CAPTEN ZAMAN II, το οποίο καταπλέει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Αγωνιστικές κινητοποιήσεις ξεκινάνε, με πρωτοβουλία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για την προστασία του Οίκου Ναύτου και την αναβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Τα δύο σωματεία διοργανώνουν την ερχόμενη Τρίτη 23 του μήνα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10 το πρωί, στον Οίκο Ναύτου Πειραιά.