Κυριακή 5 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
"Τι έκανα;", ρώταγε ο Σον!

Του Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ

Μπορεί να είναι δική μου η παράλειψη, εγώ, πάντως, πρώτη φορά έβλεπα τον Σον Πάτρικ Φλάνερι. Μια φιγούρα, που μου προκάλεσε, αμέσως, το θαυμασμό! Ετσι που έπαιζα κουρασμένος τα κανάλια, αναζητώντας κάποια εικόνα, νάτος! Ψηλός, λιανός, με μια κίνηση που σε καθηλώνει. Σε μια ταινία, που θα 'πρεπε, φυσιολογικά, να την προσπέρναγα! Ομως, ήταν εκεί αυτός!

Τι θείο πράγμα, λοιπόν, τα μάτια των ανθρώπων! Τα μάτια των ηθοποιών. Και η κίνηση. Ολα αυτά σου λένε "καλησπέρα", σου παίρνουν το τηλεκοντρόλ από το χέρι, σου βάζουν ένα ποτό, το μαξιλάρι στην πλάτη - για να μην πονάει η μέση - και σε προσκαλούν σε ένα ταξίδι λεπτής ομορφιάς. Ενα ταξίδι γεμάτο ευαισθησίες.

Και την ώρα που ο Σον απλώνει τους χυμούς του, στο ίδιο κουτί, συμβαίνουν του κόσμου τα χαλάσματα. Η "Ολυμπιακή" διαλύεται, οι Αλβανοί κυνηγιούνται ανελέητα, τα λασπόνερα πνίγουν τα Λιόσια, ο υπουργός Δικαιοσύνης χορεύει κλέφτικο, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ σφυρίζει κλέφτικα, ο Μπερνς δίνει χοντρές εντολές, σαν σε προτεκτοράτο, ο πρωθυπουργός χάνει τα λόγια του, το ερωτοδικείο χαριεντίζεται με το λούμπεν, τα γήπεδα αναστενάζουν! Και ο Σον δίνει τη δική του μάχη!

Παλεύει πρώτα με την ίδια την ταινία που παίζει. Πρέπει, όχι μόνο να περισωθεί ο ίδιος από την ανοησία που τον κάλεσαν να υπηρετήσει, αλλά να κάνει και τον θεατή να ξεχάσει τι βλέπει. Να κοιτάζει μόνον αυτόν. Και αυτός υπόσχεται - και το πετυχαίνει - να σε κάνει να ξεχάσεις το "θέμα". Την "υπόθεση". Σου προτείνει, με απέραντη ευγένεια, έναν άλλο διάλογο. Σου λέει, "και δω μέσα, σε αυτή τη λάσπη, εμείς μπορούμε να κουβεντιάσουμε"! Και βάζει το κορμί του, τα χέρια του, τα δάχτυλα των χεριών του, τη φωνή του, τους γυρτούς, κάπως, ώμους του, τα χείλη του και, βέβαια, τα μάτια του, να σε μαγέψουν.

Και "ξεχνάς" το κορίτσι που βρέθηκε μαχαιρωμένο στο Αιγάλεω, τα πέντε άτομα που κάρφωναν τις βελόνες στα γεννητικά τους όργανα, αφού δεν τους έμειναν άλλες φλέβες. Παίρνεις "άδεια", από την επικαιρότητα, και κοιτάζεις τον Σον, που σου αποδεικνύει, με όλο του το είναι, πως ο άνθρωπος είναι πλασμένο για ομορφότερα πράγματα. Για καλύτερες ταινίες, για καλύτερη ζωή. Πως ο άνθρωπος μπορεί να σε κάνει να συγκινηθείς, χωρίς να χρειάζεται να σε σφάξει. Πως μπορείς να κλάψεις και χωρίς πνιγμούς και απελπισία. Πως μπορείς να ηρεμήσεις χωρίς Λεξοτανίλ...

Και κάποια στιγμή, όπως γίνεται πάντα - δυστυχώς - με τις ταινίες, πέφτουν οι τίτλοι του τέλους. Και, αμέσως, αλλάζει περιεχόμενο το εκράν. Στην απέραντη ηρεμία του Σον ξεπετάγονται με πάταγο οι διαφημίσεις. και μετά ο καιρός, που τρελάθηκε. Και μετά οι ειδήσεις, που και αυτές τρελάθηκαν. Και ακούς όλα αυτά τα εγκλήματα και - χωρίς να το θέλεις - μιμείσαι τον Φλάνερι. Φέρνεις τα χέρια σου και σκεπάζεις τα αυτιά σου. Και μετά σκύβεις, σιγά, κουρασμένα, μπροστά σου, για να μη βλέπεις. Γιατί σου φαίνονται - τώρα - και οι φωνές και τα πρόσωπα τόσο βίαια. Ολοι αυτοί που βγαίνουν στους σταθμούς για να δικαιολογήσουν αυτό το σφαγείο, που το αποκαλούν ζωή κιόλας, σου φαίνονται τόσο κακοί, όσο κακός ήταν και ο σερίφης, που κυνήγαγε τον Σον σε όλο το έργο... Μέχρι που τον ανάγκασε να τρέξει πάνω στην αστραπή... Και έτρεξε..., παρότι ήξερε πως θα πεθάνει!

Και πέφτοντας οι τίτλοι, δυστυχώς, χάθηκε ο Σον απ' την οθόνη. Πάει η λεπτότητα. Πάει η ομορφιά. Και έμειναν οι σερίφηδες από τις Βρυξέλλες να ζητάνε και νέες θυσίες. Να μας σπρώχνουν όλους προς την αστραπή να καούμε. Καμιά λύπηση, τα καθάρματα οι σερίφηδες! Τραβάνε τα πιστόλια και σε σημαδεύουν. "Τι έκανα;", ρώταγε, συνέχεια, ο Σον στην ταινία. Τίποτα δεν έκανε, σας βεβαιώνω. Οσο έζησε, και έζησε λίγο, γιατί τον έσπρωξαν νωρίς στο θάνατο, τρυφερότητα ζήταγε μόνο. Δυο χέρια να ακουμπήσουν απάνω του. Κάποιον που να τον δεχτεί, όπως ήταν. Που να καταλάβουν, όμως, από τέτοια οι σερίφηδες! Του έκαναν τη ζωή άλογο! Μας έκαναν τη ζωή άλογο!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ