Παρασκευή 20 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Αλμα" υπερκερδών

Στα 3.358 έφτασαν τα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία. Μόνο τα 946 από αυτά έχουν ανεβασμένη την ελληνική σημαία. Με πανιά ευκαιρίας, τα υπόλοιπα

Αύξηση κατά 154 πλοία παρουσίασε ο ελληνικός εμπορικός στόλος - ελληνικής και ξένης σημαίας - μέσα σε ένα χρόνο (από το Μάρτη του 1997 μέχρι το Φλεβάρη του 1998), φτάνοντας έτσι τα 3.358, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ.Ετσι, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση, κατόπιν εφοπλιστικής εντολής, επιδιώκει να καταδικάσει τους ναυτεργάτες στην ανεργία και τα συσσίτια, στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου, οι εφοπλιστές αυξάνουν το στόλο τους και, βέβαια, τα υπερκέρδη τους, πραγματοποιώντας "άλμα - όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση του ΚΟΜΙΤΙ - έναντι του προηγούμενου έτους, που αντιπροσωπεύει μία αύξηση του αριθμού των πλοίων κατά 154, ποσοστό 4,8%, σε τόνους dw 5.864.264 ποσοστό 4,59% και σε κόρους ολικής χωρητικότητας 3.918.733 ποσοστό 5,23%"!

Με την αύξηση των μεγεθών, ο ελληνικός στόλος πλέον αντιπροσωπεύει σε αριθμό πλοίων το 9,26% του παγκόσμιου στόλου από το 8,98% που αντιπροσώπευε τον Μάρτη του 1997, το 15,82% της παγκόσμιας χωρητικότητας από το 15,76% που αντιπροσώπευε και το 13,97% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας από το 13,84%.

Από τα 3.358 που αναφέρονται (άνω των 1.000 κόρων), τα 946 φέρουν την ελληνική σημαία, ενώ τα υπόλοιπα 2.412 βρίσκονται υπό ...πανιά ευκαιρίας. Τον περασμένο χρόνο, τα πλοία υπό ελληνική σημαία ήταν 987.Με την αύξηση του στόλου, αυξήθηκε ταυτόχρονα και ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων, που, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΟΜΙΤΙ, έφτασε τα 20,2 έτη από 19,8 που ήταν το Μάρτη του 1997. Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε 16,8 έτη, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να αυξάνουν το στόλο τους με παλιά καράβια. Στο σημείο αυτό, το ΚΟΜΙΤΙ κάνει μία περίεργη επισήμανση, αναφέροντας: "Θα πρέπει να τονιστεί ότι παρά το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνοκτήτου ναυτιλίας είναι κατά 3,4 έτη μεγαλύτερος του αντίστοιχου μέσου όρου ηλικίας των πλοίων επί παγκοσμίου επιπέδου, παρά τους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς, παρά τους αυστηρούς ελέγχους στους διάφορους ανά τον κόσμο λιμένας, η ελληνόκτητος ναυτιλία, με μία μοναδική ικανότητα προσαρμογής, εδραιώνεται σταθερά στην πρώτη θέση των θαλάσσιων μεταφορών"...

Οσον αφορά τις σημαίες ευκαιρίας που προτιμούν οι Ελληνες εφοπλιστές, πρώτη στις προτιμήσεις τους έρχεται η κυπριακή, την οποία έχουν υψώσει σε 753 πλοία τους, δεύτερη έρχεται η σημαία Παναμά, η οποία είναι υψωμένη σε 513,τρίτη η Μάλτας, που βρίσκεται υψωμένη σε 505 πλοία και τέταρτη η σημαία Λιβερίας, που είναι υψωμένη σε 185 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ