Στο 1,5 τρισ. θα φτάσει, τελικά, το κόστος αεροδρομίου Σπάτων και λεωφόρου
Ο "κούκος - αηδόνι" θα στοιχίσει, τελικά, και η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Σταυρός - Σπάτα - Δυτική Περιφερειακή Υμηττού! Ενα έργο, που απαιτείται από τη σκανδαλώδη σύμβαση για το αεροδρόμιο Σπάτων και θα κληθεί ο ελληνικός λαός να ξεπληρώσει, μέσω ενός δικτύου 31 σταθμών διοδίων που θα εκτείνονται από την Ελευσίνα ως την Καισαριανή και το Κορωπί.
Οπως αποκάλυψε χτες το απόγευμα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Π. Γεννηματάς,κατά τη διάρκεια της υπογραφής του δανείου, ύψους 220 δισ. δρχ., προς τους κατασκευαστές (14 από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες της χώρας), με την εγγύηση φυσικά του ελληνικού δημοσίου, το κόστος του έργου θα ξεπεράσει τα 750 δισ. δρχ. Μαζί, μάλιστα, με το αεροδρόμιο των Σπάτων - ανέφερε ο ίδιος - το κόστος των δύο έργων ξεπερνά το 1,5 τρισεκατομμύριο δρχ.!
Ο ίδιος, επίσης, αποκάλυψε ότι οι υποχρεώσεις που απορρέουν για το κράτος από τις δύο αυτές συμβάσεις, είναι τόσο δυσβάσταχτες και ασφυκτικές από πλευράς χρόνου, ώστε θα πρέπει να ρίξει όλο το βάρος και τις προτεραιότητες σ' αυτά, σε αντίθεση με άλλα έργα (σ.σ. πιθανώς ασύγκριτα πιο αναπτυξιακά) που πρέπει να περιμένουν...
Να σημειώσουμε ότι η ΕΤΕπ για το ίδιο έργο έχει χορηγήσει στο δημόσιο από πέρσι ένα ακόμη δάνειο, ύψους 45 δισ. δρχ. Πέρα από αυτά, η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στην κατασκευή του έργου ανέρχεται σε 125 δισ. δρχ.,ενώ αυτό έχει αναλάβει και όλο το βάρος των απαλλοτριώσεων, συνολικού ύψους 220 τουλάχιστον δισ. δρχ., από τα οποία έχουν πληρωθεί μέχρι στιγμής τα 136 δισ. δρχ.
Παρ' όλα αυτά όμως, το ΥΠΕΧΩΔΕ αρνείται επίμονα να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των κατοίκων των Βριλησσίων και του Χαλανδρίου,οι οποίοι ζητούν η λεωφόρος να περάσει από σήραγγα για να μην κόψει στα δύο τις δύο πόλεις, με πρόσχημα ότι θα απαιτηθούν επιπλέον 15 δισ. δρχ.!
Η κοινοπραξία των εργολάβων "Αττική Οδός", σύμφωνα με την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση, θα πρέπει να συμμετάσχει στην κατασκευή του έργου με 45 δισ. δρχ. (λιγότερο από 7% του συνολικού κόστους) από ίδια κεφάλαια και σαν αντάλλαγμα θα αναλάβει την εκμετάλλευση της λεωφόρου για 22 ολόκληρα χρόνια!Κι αυτά, όμως, τα 45 δισ. δρχ. οι εργολάβοι προσπαθούν να τα εξασφαλίσουν από δάνεια από όμιλο ελληνικών και ξένων τραπεζών, οι οποίες, όμως, απαιτούν και για τα χρήματα αυτά την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου! Ισως γι' αυτό ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κατά τη διάρκεια της χτεσινής "φιέστας" στο Ζάππειο, έκανε έκκληση στους παριστάμενους εκπροσώπους των ιδιωτικών τραπεζών να υπογράψουν τα δάνεια, αναλαμβάνοντας και κάποιο ρίσκο...
Πάντως, η κατασκευή του έργου καθυστερεί αρκετά, ενώ, όπως είπαν οι εκπρόσωποι των εργολάβων, η επίσημη προθεσμία έναρξης θα αρχίσει σε ένα εξάμηνο, ενώ το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2003.Τα 18, όμως, χιλιόμετρα Παλλήνης - Σπάτων θα πρέπει να είναι έτοιμα το Φλεβάρη του 2001,γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, το δημόσιο θα πληρώνει ρήτρες εκατομμυρίων για κάθε μέρα καθυστέρησης στη γερμανική "Χόχτιφ"...
Ν. Π.