Παγερά αδιάφοροι οι κυβερνητικοί παράγοντες για την ακρίβεια στην αγορά
Προσπάθεια για να αμβλύνει την κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στους βιομήχανους και στους μεγαλεμπόρους των σούπερ μάρκετ επιχειρεί, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο Τομέας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης. Αφήνοντας στο απυρόβλητο την ασυδοσία των μεγαλοεπιχειρηματιών συνολικά που επικρατεί στην αγορά, με βάση το καθεστώς της "απελευθέρωσης", το υπουργείο στην πραγματικότητα αποσκοπεί στο να κοπάσει η ένταση και να ενεργοποιηθούν διάφορες "συμφωνίες κυρίων" προκειμένου το κύμα ακρίβειας στην αγορά να μην επιβαρύνει παραπέρα τον τιμάριθμο. Τις "συμφωνίες" δηλαδή που όχι μόνο δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ, αλλά που αποτέλεσαν το προπέτασμα καπνού για να νομιμοποιηθεί η αισχροκέρδεια στην αγορά. Σ' αυτά τα πλαίσια φαίνεται να κινήθηκε η χτεσινή συνεδρίαση του αρμόδιου Τομέα, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι διαφόρων φορέων.
Ουσιαστικά, σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει σε οποιαδήποτε συζήτηση για το πραγματικό πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά και το οποίο συνδέεται με την αισχροκέρδεια κάθε μορφής μεγαλοεπιχειρηματιών σε βάρος του καταναλωτικού κοινού και κύρια των εργαζομένων. Εκτός της οποιασδήποτε κυβερνητικής προσοχής είναι βέβαια και τα προβλήματα που δημιουργούνται σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μικρεμπόρους, οι οποίοι συνθλίβονται κυριολεκτικά κάτω από τον ανταγωνισμό μερίδων του μεγάλου κεφαλαίου να ελέγξουν πλήρως την αγορά.
Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ επανέφεραν στη σύσκεψη τις γνωστές τους θέσεις για... υπερεκμετάλλευσή τους από τις βιομηχανίες, αλλά απαίτησαν να μην παρθεί κανένα μέτρο, επειδή, όπως ισχυρίζονται, "δεν έχουμε πρόβλημα λειτουργίας της αγοράς και οι ισορροπίες που έχουν διαμορφωθεί εμποδίζουν την αύξηση του τιμάριθμου στο ορατό μέλλον".
Οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΒΕΕ πρότειναν τη λήψη πακέτου 4 βασικών μέτρων, που αφορούν στον προσδιορισμό της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά και τις συνέπειές της στις τοπικές οικονομίες, στη διερεύνηση του τρόπου πληρωμών από τα σούπερ μάρκετ, στη μελέτη των πρακτικών προμηθειών που ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ, καθώς και στην αντιμετώπιση της πολιτικής πωλήσεων που αποσκοπεί στην εξόντωση των μικρομεσαίων από τη μια και στην ομηρία των καταναλωτών από την άλλη.