Παρασκευή 3 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρόκειται για απάτη εν ψυχρώ

Τι δήλωσαν στο "Ρ" εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργανώσεων από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση Παπανδρέου και η Kομισιόν συναποφασίζουν να προικοδοτήσουν με νέα δισεκατομμύρια τον Περατικό, δρομολογείται το ξεπούλημα του τελευταίου υπό δημόσιο έλεγχο ναυπηγείου της χώρας, του μεγαλύτερου της Μεσογείου, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,με μέγιστη απαίτηση... εγγυητική επιστολή 500 εκατ.δραχμών! Το πρόσχημά της; "Η συμμόρφωση της Ελλάδας με τις υποχρεώσεις της προς την Ευρωπαϊκή Ενωση" όπως ακριβώς αναγράφεται στην προκήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση του ναυπηγείου!

Να πώς χαρακτήρισαν συνδικαλιστές αυτές τις εξελίξεις:

Γιώργος Κοντάκης,πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: "Πρόκειται για απάτη εν ψυχρώ! Ανάλογο επενδυτικό σχέδιο ύψους 16 δισ. δραχμών έχει υποβάλει στο υπουργείο Βιομηχανίας και το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Είναι τουλάχιστον απορίας άξιον το πώς προωθήθηκε η απαίτηση του ιδιώτη κ. Περατικού στα ευρωπαϊκά όργανα και δεν προωθήθηκε του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Πιθανά τα 16 δισ. δραχμές να δοθούν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όταν βρεθεί αγοραστής. Αλλη σκέψη δεν μπορούμε να κάνουμε. Καταγγέλλουμε όμως αυτή την ενέργεια καθώς επίσης και το γεγονός ότι σύμφωνα με πληροφορίες μας, εγκρίθηκε δάνειο ύψους 10 εκατ. δολαρίων,προκειμένου ο κ. Περατικός να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Εμείς θα συνεχίσουμε πιο έντονα τον αγώνα μας. Δεν μπορούμε πια να κάνουμε πίσω".

Σπύρος Βαρθολομαίος,μέλος της διοίκησης του σωματείου: "Για τους εργαζόμενους και για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά προωθούν ξεπούλημα, διάλυση και απολύσεις και για τον Περατικό δάνεια και κρατικές επιχορηγήσεις με τη βούλα της Κομισιόν. Επόμενα, ο τίτλος του "Ρ" ότι είναι απατεώνες είναι πέρα για πέρα δικαιολογημένος. Απλά θα πρόσθετα ότι για μια ακόμα φορά φάνηκε καθαρά ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός στηρίζουν χωρίς τσίπα, ξεδιάντροπα, το μεγάλο κεφάλαιο με την άδεια των Βρυξελλών. Πρόκειται για μια κυβέρνηση ταξικά υποταγμένη σε ξένα κέντρα και σε μεγάλα συμφέροντα. Μια κυβέρνηση επικίνδυνη, όχι μόνο για τους εργαζόμενους και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά για όλη την εργατική τάξη τον λαό και τον τόπο. Ανάλογη, στην κοροϊδία σε βάρος μας με τις ψεύτικες προεκλογικές εξαγγελίες και τη σημερινή πρόκληση, πρέπει να είναι η απάντηση από τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα τους. Πρέπει, επιτέλους, οι εργαζόμενοι ό,τι και αν ψήφισαν να βγάλουν τα αναγκαία συμπεράσματα".

Γιάννης Μίχας: "Θεωρούμε τεράστιο σκάνδαλο τη χρηματοδότηση του Περατικού την ίδια στιγμή που οφείλονται επιδοτήσεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ύψους 91 εκατ. δολαρίων. Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει αυτό το επικίνδυνο παιχνίδι με τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων γιατί θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Διότι η καθολική αντίδραση των εργαζομένων θα αποτρέψει τα σχέδια διάλυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας".

Αντώνης Χοροζάνης,μέλος της διοίκησης του ναυπηγείου Ελευσίνας: "Σήμερα που θέλουν να διαλύσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν μπορεί η κυβέρνηση να χαρίζει δισεκατομμύρια στο ναυπηγείο Ελευσίνας. Επίσης, αφού η κυβέρνηση φαίνεται να έχει διάθεση να δώσει χρήματα από τον κρατικό κορβανά στον Περατικό και με την έγκριση της Κομισιόν, τότε έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξ ολοκλήρου στο δημόσιο έλεγχο, εκμεταλλευόμενη την 7η Κοινοτική οδηγία που αναφέρει ότι ένα ναυπηγείο στρατηγικής σημασίας μπορεί να μην ιδιωτικοποιηθεί. Επίσης υπάρχει και ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που αποδεικνύει γιατί δεν πρέπει να δοθεί η επιδότηση στον Περατικό. Πριν δύο μέρες ο εφοπλιστής μέσω της διοίκησης του ναυπηγείου μας ανακοίνωσε ότι προέκυψε μεγάλος ανταγωνισμός με το ναυπηγείο της Σύρου γιατί αναλαμβάνουν εργασίες με χαμηλές τιμές. Και θα πρέπει το εργασιακό καθεστώς που ισχύει στο ναυπηγείο Ελευσίνας να συμμορφωθεί με αυτό του ναυπηγείου της Σύρου που είναι γνωστό κάτω από ποιες συνθήκες δουλεύουν οι εργαζόμενοι. Τέλος, τώρα που αποκαλύπτεται η... "ιδιωτική πρωτοβουλία" πρέπει να παραμείνει το ναυπηγείο Σκαραμαγκά στο Δημόσιο γιατί έτσι θα ανοίξει ο δρόμος και για τη δημιουργία του δημόσιου ενιαίου φορέα των ναυπηγείων".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ